Siames iFokus

Siames

Etikett: tillsalu
Läst 1477 ggr
Nonimonos
0

En av dom sista kullarna efter Manne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har kattungarna kommit upp i fulåldern och det börjar bli dags att annonsera om dom.
En kull på 5 stycken busfrön som växer upp hos en fodervärd 5 minuter ifrån mig. I familjen dom bor hos finns det andra katter förutom mammakatt, en siameskastrathane och en gammal devon, en hund och så barn och barnbarn som ofta är över och hälsar på så dessa kattungar växer upp med mycket träning när det gäller det sociala.

Mamma katt heter Marilljos Stina from Sweeti with love "Stina" och är en SIA n21. Hon har samma mamma som min köra Ozzy (eller Strix som många kallar honom) och hennes pappa är EC S*Bergbackens Manga Poseidon "Porsche" SIA n. hon är en mycket högbent och smäcker katt med ett suveränt mammahuvud. Hon tar enormt bra hand om sina barn.

Pappa till kullen är min Manne. Eller Supreme Champion Mandrake d´Oltremare som han nu kan titulera sig. Han är en OSH b22. Detta är en av hans sista kullar då han snart ska kastreras.

Kullen består av två pojkar. En busig brunmaskad kille som det finns ett visst intresse för men inget är bestämt. Och en underbart go bruntabbymaskad (eller blåtabbymaskad.. )kille.
Sen så har vi busflickorna, en siamesfröken som är bokad och så två stycken OSH n24 som är till salu. Den ena med ett finare mönster än den andra men båda har väldigt fina färger.

Det finns bilder på in hemsida om någon skulle vara intresserad av en skön liten kattunge.
[http://www.nonimonos.se](Nu har kattungarna kommit upp i fulåldern och det börjar bli dags att annonsera om dom. En kull på 5 stycken busfrön som växer upp hos en fodervärd 5 minuter ifrån mig. I familjen dom bor hos finns det andra katter förutom mammakatt, en siameskastrathane och en gammal devon, en hund och så barn och barnbarn som ofta är över och hälsar på så dessa kattungar växer upp med mycket träning när det gäller det sociala. Mamma katt heter Marilljos Stina from Sweeti with love )

tuska
0

Jätte fina ungar, syns inte att de är i någon "fulålder"Kyss

Rokkur
0

Halvsyskon till min Naggis va? Glad Jättefina verkligen, och jag ser inget fult hos dom inte, om dom har fulåldern inne nu hur vackra kommer dom inte att bli sen dåSkrattande

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Avenacattery
0

så søta de ær.:) Siames frøken  ær søt hon…

Så ful ålder vad ær det, ær inte alla kattungar søta hela tiden. Om de ær fula ær det væl de førsta veckorna nær de ser ut som hårløsa råttor ;)

kalindas
0

Jättesöta Kyss

/Elisa

Nonimonos
0

För en vecka sen såg dom helt annorlunda ut än dom gör idag så nog har dom stigit in i fulåldern alltid. öronen åker upp och ner och ögonen är stora eller små - allt växlar från dag till dag nu. Men nog är dom söta alltid ;-)

Zandrinos
0

Dom är inte fulaFörvånad dom är sötaKyss

#5 Spotted är fintGlad

Avenacattery
0

Aha, så det ær så du menar ;)

De ser ut att vara busiga också.

Nonimonos
0

Ja busiga som bara den, det är nästan helt omöjligt att ta kort på dom när dom är vakna - dom bara brottas med varandra eller hoppar runt som tokar.

Nonimonos
0

Här är en till bild, på en vad jag tycker himla tjusig profil.

tuska
0

Tjusig rak och fin profil och en Nonimonoshaka.  Fin kisse

SacredSouls
0

Kyss Nydelige!

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Beige
0

Jag tycker att fulåldern är fin Kyss

Nonimonos
0

#10 Tack. Ja det är något konstigt det där med mina hakor… Jag antar att jag verkligen väljer katter som ger mig dessa hakor efterosom jag verkar få dom i alla mina kombinationer ;-) tom med Hakkapelitta uttropade - Nonimonoshaka när en av hennes ungar efter Manne föddes, och då är Manne ju inte ens min uppfödning från början.. hihi. Men jag är väldigt glad i hakor - det kan jag inte neka till.

#10 Tack!

#12 Ja fulåldern kan ju vara trevlig den med, dom är väldigt söta då.

Den här söta killen är nog den som håller sig rätt stabil i sin utveckling - han är en av mina favoriter.

[hakkapelitta]
0

Haha, ja det var verkligen det första jag tänkte när jag såg honom.. Det är nästan så att jag vill ta åt mig äran för att ha myntat begreppet Cool

Hakor gör så otroligt mycket för looken, det där tjuriga uttrycket förstärks verkligen med en bra haka!

Lägger in en bild på Mannes barn från min kull. Man ser samma profil och haka här så tydligt tycker jag. En Nonimonos-katt blev det minsann.

Siameshona
0

Fulålder?? Har jag då aldrig hört talats om novis som jag är är- jag tycker de är supersöta!! Inte alls fula.

Lejonhjarta
0

Kommer inte in på www.nonimonos.se Rynkar på näsan

Mockfjardingen
0

Jättefina bebisar! Jag vet vad du menar med fulålder, brukar kalla den kaninstadiet, men jag tycker nog att dina kattungar verkar passera den med bravur;)

Nonimonos
0

#16 Vad enormt konstigt! Är det fler som har problem med att komma in på min hemsida så säg till.

Millimina
0

Jag kom inte heller in via den länken du la ut men när jag gick via min sidas länkar så kom jag in… Konstigt när det är samma adress… Obestämd

Quetta
0

Men åå vilka söta bebisar!
Man blir inte lite kattungesjuk när man ser dom….

Lejonhjarta
0

Nu kom ja in. Genom den länken ja skrev i #16 att ja inte kom in på. Konstigt!! Vackra katter iallafallKyss

Avenacattery
0

#18 och alla ni andra. Det ær egentligen inte så konstigt. Lænken i Linas førsta meddelande lænkar bara till en massa text  och inte till den adress som hon skrivit. Fråga mig inte varfør men så verkar det. Linas hemsida har hela tiden fungerat fint :) !!

alltidsiames
0

Den första länken är nog felskriven.

Nonimonos
0

Sorry - jag skrev säkert tokigt.