Öronkvalster?
Jag befarar att mina missar har fått öronkvalster.
De kliar sig jätte, jättemycket bakom sina öron. I öronen är det lite brunt "guck", men inte så mycket. Xantos kliar sig lite mindre än Bonzo, min rex, han har kliat bort en massa päls…
Jag har förstått att det är tämligen vanligt med öronkvalster. Min fråga är nu, brukar era katter få kvalster i öronen, och finns det något receptfritt medel på apoteket för egenbehandling?
Du kan droppa en liten droppe Frontline för katt i varje öra. Så försvinner skabben.
/Elisa

Mina droppades med stronghold i nacken…
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker

men stronghold är receptbelagt kanske jag ska tillägga=)
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker

#1 -Frontline har jag till och med hemma! 
Men… om det är något annat, typ en svampinfektion, blir det då illa om jag droppar Frontline i deras öron? Eller kan jag testa och se om det bli bättre? Läste nu någonstans att det liksom ser ut som kaffesump i öronen om det är kvalster, och det ser det inte ut som, mer som gulbrun öronvax.
Hum…
Jag tycker absolut att du ska ta en av katterna till veterinären, innan du droppar något i deras öron. Det kanske inte alls är kvalster och medlet är starkt. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Det har inte blivit något veterinärbesök
. Bonzo har slutat klia sig. Gissar att klådan kom från att han blivit opererad i munnen, tagit bort fem tänder och hade massa stygn. Xanthos kliar inte heller, han är en lite lurig katt, undrar rent om han kan ha sympatikliat sig
.
Skönt att kliet upphört i alla fall. Kommer det tillbaka åker vi och kollar öronen!

Vad skönt att kliandet upphörde, nu hoppas vi att det får förbli så också
. Kanske en reaktion på narkosen?