Omplacering av renrasig balines
Hej!
För en tid sedan var vi tvugna att ta bort vår russian blue. Nu har vi kvar en sällskapssjuk balines vid namn Yoggi på snart 7 år som söker ett omplaceringshem med en kattkompis.
Yoggi är en pratglad och mycket social innekatt som verkligen gillar att ligga i knäet och även "kramas". Han är även kärvänlig mot främmande människor.
Hör gärna av er på mobil 070 - 439 79 98 eller mail mattias.broden@hotmail.com
Vi bor i Norrköping, Östergötland.

Så sorgligt. Får man fråga varför han ska omplaceras?

Varför inte skaffa en kompis åt Yoggi i stället för omlacering?
Jag har också en som kramas. Han älskar allt och alla och speciellt katter, men han kräver enormt mycket tid och väldigt mycket kärlek. Skulle vi få en bebis (som jag skymtar på bilden) så skulle han förmodligen må superbt bra av att flytta till någon med en kattkompis att sova med och människor att älska villkorslöst.
Anledningen till att han måste omplaceras är att sedan vi var tvungna att ta bort hans kompis så har han bara mått sämre och sämre. Vi har 3 st barn och fullt upp ändå och känner att vi inte har den tid som krävs för att ta hand om 2 st katter längre. Därav att vi inte skaffar en katt till.
Yoggi förtjänar mycket mer tid än vi har att erbjuda med jobb och 3 st barn. Han känner sig ensam och det yttrar sig genom att han jamar hela tiden och det märks på honom att han inte mår bra.
Så god han var og så trist at dere ikke kan ha han lenger. Håper han finner seg et godt hjem med en venn.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Ja, verkligen jättetrist och jag håller tummarna att ni hittar ett bra hem till han där han komemr att trivas
Verkligen ingen som är intresserad av att ta hand om Yoggi?

Har du annonserat ut han på blocket och liknande annonseringssajter? Tror det är mest uppfödare som sitter här.
Aha… Då får jag gå ut där med en annons.

#9 www.katter.nu har bra omplaceringsannonsmöjligheter.

Jag förstår verkligen er situation och tycker det är fint att ni tänker på Yoggis väl. Hoppas ni hittar ett bra hem till honom.
Och var försiktig. Det finns tyvärr helt olämpliga människor som köper katter. Man kan behöva träffa dom några gånger och sen kör du hem Yoggi till dom och kollar samtidigt läget.
Skriv ett avtal och så kanske barnen vill hälsa på honom ibland?

Hej, vill bara tillägga att min påg är 17 o jag fick han för en massa år sen från om plaserade förhållande. Han är den tufaste siames som jag någons har haft om det inte passar honom så kör han ut folkc ut ur lägenheten. Men jag skulle inte vilja vara utan honom inte en ända dag. Varje dag som jag har honom är en välsingelse.
#13 Så herlig å høre 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Ja!Det va roligt att höra, man hör så himla många trista saker, roligt att höra hur bra det också kan gå!
Jag vill också säga om min hittekatt att en större kärlek har jag aldrig känt från ett djur. Hon har varit knepig ibland att leva ihop med, men vi har alltid rett ut det. T.ex. så måste hon ha två kisselådor för att inte kissa innanför ytterdörren. Men hon är som en hustomte, hon går från person till person och kollar läget…läser av energimätaren eller nåt. Hon måste ha halva fönstrena fria från blomkrukor också. Där ska hon sitta och titta på fåglar. Det kostade en del krukor innan jag begrep det. Sen har hon ätit upp min kanariefågel. Hon pratar med mig om maten är slut och vill dricka ur kranen. Hon kan knappt spinna men hon försöker ibland. Hon uppfostrar siamesen och hela hemmet är uppfyllt av hennes närvaro. Vilken katt! Jag fick henne av polisen.

#16 Hon är kanske från SÄPO

Finns Yoggi kvar?

#18 Jag skulle nog maila om jag var intresserad eller ringa