Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 3921 ggr
kalindas
0

Vad gör du just nu?

Ganska enkel "lek".
Berätta helt enkelt vad du gör just nu…Glad

/Elisa

kalindas
0

Surfar på datorn, spelar spel, uppdaterar hemsidan och chattar på MSN med en person som vars katt håller på och föder…
Ska strax sova.

/Elisa

Lejonhjarta
0

Ja å min sambo har takelagsfest. Ja dricker Tequila för första gången i mitt liv. Efter 6 st e d dax att snart pussa godingarna gonatt…..

Helenaf76
0

Sitter och hoppas på att Flowers avstannade förlossning ska komma igång igen…

tuska
0

Dricker morgonkaffe och kollar iFokus sidor

Juliette-
0

Är påväg ut med hundarna på morgonpromenaden så matte kan åka och roa sig på hundutställning idag.. Mina vovvar får dock vara hemma Skrattande

farahdiba
0

Laddar för att bada ett gäng naken ungarFörvånad! Ska bli fotade av en kompis idag.

Bokskogens
0

Som är typiskt jag så gör jag tusen saker samtidigt. Diskar, klipper klorna, surfar, städar. Ska få besök idag nämligen av gammla tjejkompis gänget. *ler*
Joo! Skäller även på Chico som ska konstant jucka på Yra som löper! Mycket spännande! Not!

kalindas
0

Matat hundar.
Väntar på att höra från Helena hur det gått med Flower. Funderar på vad jag ska hitta på idag…

/Elisa

Bokskogens
0

#8 Du kan komma och städa hos mej! Flört Så kan jag gå och lägga mej igen

kalindas
0

hahahaha
Visste du min "kunskap" i städning så hade du aldrig erbjudit dej..Flört
Städade här hemma i går.
Funderar på att åka o träna vovvar lite.

/Elisa

Liljekatten
0

Jobbar….Rynkar på näsan

#2 Huvudvärk idag kanske? Flört

#3 Hur går det? *orolig*

kalindas
0

Hon är hemma så du kan ringa.

/Elisa

Helenaf76
0

#11 Hur det går? Sakta… Flört Väntar på att hon ska komma igång igen, har inte haft sammandragningar sedan sent i går kväll. Har 3 bebbar kvar i magen. Glad

Rithwa
0

jus nu enkelt sitter fraför datan och skriver men om någon timme skall jag och Kjell åka till några vänner och se på deras 8 veckors gamla ragdolls

Tozzi
0

Sitter med avdomnade ben framför datorn. I knä har jag en 6kg + blåmaskad siam som sover djupt och som jag inte vill störa så jag får nog sitta här ett tag. Det regnar idag så det blir nog lugn dag hemma. En tur med dammsugaren möjligtvis för att dra upp lite katthår.

SacredSouls
0

Nettopp mailet Helena for å høre hvordan det er med Flower,så nå krysser vi fingrene.

Ellers så drikker jeg fortsatt morgen kaffe (ja jeg stod opp sent i dag)

Nå skal jeg rydde på rommene til ungene for vi skal begynne å male dem i dag.Har kjøpt hvit til vegger og rosa til Majas seng etc. Gutta får svart på møbler og hvite vegger. Blir nok fint når det blir ferdig.

Knut startet ferie i går så da passer det jo fint å sette han i gang med arbeid Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Lejonhjarta
0

#13 Å Helena, va jobbigt. Håller verkligen tummen för er!!!

#11 Nja inte huvudet men världen gungar fortfarande. Blåsan går mellan mig å kattungarna för att hålla koll på oss allihopa. Så går d när man e ovan på starkt! Bättre å hålla sig t cola.Flört

ÖSREGN nu igen så tvätten får en sköljning till.

alltidsiames
0

Skriver på Facebook till en kompis vars dotter dött p.g.a. hjärtfel. Tackar Gud att min dotter överlevde (hon är hjärtopererad). Tvättar och lyssnar på radion och dotterns gitarrspel. Tittar på siamesen som ligger på rygg med bebisar sprallandes i alla väderstreck. Väntar på nyheter om Flower. Älskar livet fast man lever nära döden hela tiden.

Lejonhjarta
0

Har fårr "släppa lös" kattungarna på sovrumsgolvet. Vägrade att vara instängda i garderoben längre sa dom! Än så länge verkar Blåsan ta d me ro. Underbart att se dom skulla omkring å anfalla varandra. Även "Lillfisen" skuttar å e nyfiken.Skrattande

nintendo
0

#13 Håller tummarna för lilla Flower och bebisarna.

Jag ska leka med kattungarna en stund så de sover gott inatt. Sen blir det nog en film på tv också.

[lisme]
0

Sitter foran pc´n og leter etter lysten til å jobbe med hjemmesiden

Bokskogens
0

Nu smällter jag frukosten. Försöker komma på en plan att slippa jobbet idag… hehe… men det går inge bra.

Lejonhjarta
0

Barnen e hemma så vi ska ta itu massa pyssel som är eftersatt. Sonen har lovat att hjälpa mig m datorsaker. ;-) Sen är det veden och djuren som ska ha sitt. Sonen har varit borta i 3 v. och dottern från å till i 2 v. Kattungarna måste nog ut i köket nu då DOM inte vill bo i garderoben längre. Får se vad Blåsan tycker om saken.

Juliette-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Myser med en blå/vit köttbulle och ska försöka lägga ifrån mig honom (vilket typ inte går) för att kunna rasta hundarna

Har precis lagt upp bilder på Nelas mage dag 59

Helenaf76
0

#24 Åh vilken söt bebismage!!

Själv ska jag göra mig en kopp the och slappa i soffan enstund, innan det är dags för nästa matning. Skrattande

Ninja
0

Jag sitter och funderar på om jag ska flytta till Malmö.. men kanske det blir lite för långt bort i stället? 80 mil ca.. blir ett väldans krångel med allt praktiskt. Lär ju inte kunna få med mig några grejer ner, utan allt måste väl köpas nytt.. hmmmm.

kalindas
0

Kommit hem från en dag med massa korthåriga collies.
Har även lekt fotograf av Zandrinos kattungar och lite annat.
Uppdaterat IDP sidan sen jag kom hem.
Fixa med foto nu.
Svär även över att den f*rb*nn*d* bredbandstelefonen inte funkar alls!!
Har blivit lovad en "normal" telefonlinje i morgon…

/Elisa

nintendo
0

Ska sätta mig och öva pälsvård med främst Gabriel men även de korthåriga katterna. Sen ska vi leka lite så de sover inatt.

Helenaf76
0

Jag ska titta på Beck och drägla över Gunvald Tungan ute

Helenaf76
0

Jag ska titta på Beck och drägla över Gunvald Tungan ute

Lejonhjarta
0

Min dotter hittade precis en saknad höna som ja trodde var "borta". D va hon inte. Hade lagt sig under ett snår m 12 ägg som vi nu lyst. 9 var befruktade. Fick stoppa in henne på ett torrare å säkrare ställe. Ja som inte ville ha mer kycklingar i år! Inget att säga till om.

Liljekatten
0

God morgon allihopa!

Jag har precis stigit upp (jaja, jag vet att jag är lat) och går här och håller stenkoll på Tingeling som är inne på dag 65 nu. Hon fick dag 64 förra gången så det kanske kommer bebisar idag. Hoppas det. Nu är det dags för frukost!Glad

kalindas
0

Varit och jobbat och är sur på Telia (igen).

Lovade telefon till tisdag. Men nu säger de torsdag!

/Elisa

Helenaf76
0

Ska sätta mig och titta på film med yngsta sonen, ska se Eragorn. Vi har under sommarlovet plöjt igenom Sagan om ringen triologin och nu är det dags för nästa fantasyfilm.

[hakkapelitta]
0

Dricker kaffe och saknar mina småpojkar Rynkar på näsan
Snart ska jag ner i tvättstugan..

SacredSouls
0

#32 Lykke til Lotta. Så spennende det skal bliGlad

Jeg sitter og slapper av med en kaffe før vi skal til å male rom igjen.Snart ferdige og det blir så fint!

Ha en fin dag alle sammen :)

Ninja
0

Jag gör sopppa som lite sen lunch. Har nyss hängt tvätt och fyllt maskinen med mer tvätt.. trååååk.

Lejonhjarta
0

Har precis flyttat ut mini-monstrena i köket. Har kokat kattungevälling å storkillen tyckte det var mkt smaskigt.

Bokskogens
0

Är oerhört sur på sambon så e grinig som få!
Så tänker packa in en av hundarna i bilen och åka till brukshundsklubben för att andas lite. Tyvär kan ja ju inte ta med katterna dit… Fast Donis har varit med en gång och tränat agillity. Tungan ute

kalindas
0

Kommit hem från jobbet. Stängslat en stor åker i dag. Så kossorna ska få nytt smarrigt gräs att äta.Glad

/Elisa

Hyacint1
0

Men hallå Lotta!!!! har det inte hänt något ännu????? Jag sitter här och väntar kan inte vänta hur länge som helst för jag ska upp tidigt och jobba i morgon, så säg nu till lilla damen att inte hålla igen längre utan att släppa ut fotbollslaget i stället…..FörvånadObestämdFlörtFlört

Liljekatten
0

Suck, nej inget har hänt ännu. Och jag börjat tro på att det är ett fotbollslag för de sparkar därinne så att hela magen går i vågor. Glad

Juliette-
0

#42 Ja nu vill vi ha mes förlossningen.. har nyss följt en britt förlossning på forumet bra underhållning när jag själv väntar och snart inte står ut längre

Själv ser jag på tv och ska se till att skura köksgolvet strax

Helenaf76
0

Godmorgon!

Har det hänt något under natten Lotta?! Ting, nu får du klämma ut fotbollslaget!

Har precis vägt de små och nu ska det bli lite frukost.

Ha en fin dag allihop!

Liljekatten
0

God morgon!

Nix, inga små-Zlatan ännu. Skrattande Ting håller mej på streckbänken. Idag är det dag 66 så det är ju ingen fara ännu, men eftersom förra kullen kom på dag 64 så trodde jag ju att det skulle vara klart nu. Tji fick jag! Tungan ute

Ninja
0

Ska fixa med lite tvätt sen är det nog dags för en power nap.. gick aldrig och lade mig i natt. *gäsp*

ramithi
0

Hallo

I dag har Lucky Luke blitt kastrat. Vi måtte bare det pga han og Elrond hadde et himmlende liv og han var på kattungene hele tiden også. Så nå leter jeg etter et godt hjem til Luke så er det noen som vet om et så sendmeg en mail.

Ellers så streiket gamle TVn vår så vi måtte kjøpe oss ny TV i dag. Så det var noen penger ut av vinduet.

Millimina
0

Snurfar runt och duckar för Mercedes och Diesel som kommer flygande. De tror nog att de är fåglar ibland…

nintendo
0

Försöker balansera så att alla tre katterna får plats i mitt knä utan att jag får kramp i benen Skrattande

Juliette-
0

Lider med min hona som har väldigt ont och starka förvärkar och krig i magen (dag61) hoppas hon slipper gå med det för många dagar..

Ser även på tv och slåss med Vincent om att han inte ska ligga på tangenterna

Liljekatten
0

Sitter och räknar kattungar och kan fortfarande inte fatta att det "bara" var sex stycken i den enorma magen. Obestämd

kalindas
0

Ska gå och lägga mig nu. Upp och börja jobba igen klockan 6…*gäspar*

/Elisa

Lejonhjarta
0

#51 Nä, där lurade hon oss allt bra. Nästan snopet att d inte blev fler, men en herrans tur. Ska natta mig nu efter att ja o sonen skruvat ihop och målat hans nya bikupa. Kram på er alla.

Helenaf76
0

Godmorgon!

Nu ska vi äta lite frukost. Har precis vägt bebisarna och de går upp bra i vikt, t o m Liten har gått upp över natten utan stödmatning Skrattande

tuska
0

Kl. 10  Ska kattungarna vaccineras  x 2  även friskintyg på en av dem som drar i morgon till sitt nya hem.

De andra flyttar den 3 och den 4/8

En hona är kvar som inte hittat det rätta hemmet.  

Sen ska jag packa startpaketet åt dem. fixa allt som ingår i en flytt av kattune.

Juliette-
0

Nu skicka jag precis iväg 4:e ansökan på ett arbete. Har suttit hela förmiddagen och sökt lite jobb jag tyckte lät mycket intressanta. Nu ska jag iväg och äta sallad med min mamma, syster och hennes son. Nela dag62 allt lugnt än

Helenaf76
0

Ska gå ut med hunden i regnet. Rynkar på näsan

nelliots
0

Har varit hos vet med kattungarn och blivit duktigt blöt. Vilar upp mig hemma hos mamsen.

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

kalindas
0

Äntligen fått tillbaka både bredbad och telefon.
Blivit kovad en kompensation på 1200kr.

/Elisa

hecajon
0

2kg gula kantareller är plockade, rensade och fixade inför frysen idag. En del hamnade förstås i en god sås till middagen idag också, svåra att motstå, mums

Bokskogens
0

#60 va gott me kantareller… ska kanske ut å leta i helgen.

Försöker överleva en huvudverk som inte e av denna värld! Så går det när det e spännt på jobbet med jobbiga vårdtagare (Jobbar inom psyk…)
Tvättar och lyssnar på när sambon lagar middag. Ska nog slänga mej lite på soffan innan middan.

Ninja
0

Jag är hund- och kattvakt åt en väns djur, ska vara det hela helgen medans hon är på Skansen. Lagar mat, det är sååå bra med mat som lagar sig själv Tungan ute (i ugnen dvs)

nelliots
0

Sitter och väntar på att sambon ska komma hem från Kaninlandet (Liseberg).

**Kattungar till salu!

Juliette-
0

Sitter och klagar i telefon.. bebisar kom nu Tungan ute suck

Lejonhjarta
0

Haft besök av min g.a kollega å hennes man. Deras hund ville träffa sin mams som vi har. Mannen hade med sin kamera och tog lite på våra djur. Massor på kattungarna men bara en bråkdel blev bra, som vanligt. :-)

hecajon
0

#64 Så skogisbebisarna kom dag 63/64 som vanligtSkrattande 

Grattis! Ser fram emot att se lite bilder på dina ulliga troll på denna sida också, hoppas allt gått bra

Ninja
0

Jag ska precis gå och lägga mig. Varit vaken några timmar för länge igen.. ;(

Juliette-
0

#66 Nej nej dom ligger i magen och simmar men ikväll kanske då föder hon som sist men ja.. hon går säkert över haha

Nu är det dags att rasta hundar här hemma någon som vill gå med en sväng ;)

kalindas
0

Kom du hit med vovvarna, så går vi en sväng i skogen..;-)

/Elisa

nelliots
0

Morrn! Har precis avnjutit morgonkaffet. Dags att gå ut med chilidoggen.

**Kattungar till salu!

kalindas
0

Morgon kaffe kl. 12.
Hmmm..
Vad jobbar du med?…Flört

/Elisa

kalindas
0

Är försenad till dagens andra jobbpass…

/Elisa

Liljekatten
0

Mitt morgonkaffe fick jag i mej kl.5.00 i morse. Jobb på IKEA mellan 6-10. Just nu håller jag på att förbereda grillkväll med några vänner. Det får bli rätt stillsamt för min del och jag får nog nöja mej med vatten eftersom jag ska upp och jobba i morgonbitti också.

nelliots
0

#71 Arbetslös för tillfället, men börjar plugga igen i höst. :)

**Kattungar till salu!

Helenaf76
0

Förbereder inför kvällens fest Skrattande

Bokskogens
0

Kom precis hem. Först var det friidrotts tävling på Rimnersvallen och sen kolla läget på stan.
Är något som heter Fjordfestivalen här nu. Mycket folk och dyrt att gå in överallt… så efter ett par varv åkte vi hem.
Ut med hundarna och nu slöa framför tv:n.

Lejonhjarta
0

#73 Ikea-jobb åxå?

Har precis njutit av att se mina små äta köttfärs för första gången. Så söta så man NÄSTAN äter upp dom efteråt.Kyss

Helenaf76
0

Nu är festen slut. nu ska jag sova Natti natti!!!

tuska
0

Har tagit ledigt från hundar å katter idag. Ska snart åka på en gårdsauktion, mitt stora sommar nöje.

Priserna trissas upp om det är för mycket turister. Hoppas vädret skrämmer dem.  Det är regnkläder som gäller.

Liljekatten
0

Sitter här med värk i hela kroppen. Känns som om jag var 90 bast minst. Kom i säng i natt ca 00.30 efter en grillkväll med våra vänner. Upp igen 05.00, jobbade till 10.00. Hade sen lovat att hjälpa en kompis att sand- och såpaskura hennes lilla (tack och lov!!!) stuga och blev klar där för ett par timmar sedan. Min kropp klarar inte sånt här….tack och lov ska jag bara jobba nästa vecka också och sen har jag fyra veckors semester. Cool Jag kommer somna ovaggad ikväll. Var så säkra!

#77 Japp, sånt är livet som timanställd. Lite här, lite där. Flört

Juliette-
0

Jag sitter här och håller på att dör av väntan tror jag.. kan inte dom där bebisarna kommer nu

Bokskogens
0

Bakar blåbärspaj och blåbärsmuffins!
Välkomna hit och smaka!

nelliots
0

#82 Mums! Nu blev jag baksugen… Skrattande

Just nu sitter jag och väntar på att sambon ska bli klar med vattevver han håller på med så att vi kan fortsätta se på True Blood.

**Kattungar till salu!

Lejonhjarta
0

#82 Gud va gott!! Å hur långt måste ja ta mig tro… Kommer så fort d går.Flört

Själv e jag precis klar m alla djur, all tvätt, städning, packning och betalt räkningarna. Ska på mini-semester ner till djupaste småland (samma tid å plats varje årGlad) Vi ska på marknad, bada, vila, och hälsa på Blåsans pojkvän, Obi, och hans nya kull m bebisar. Ska bara skriva en lång lista( brukar bli ca 3 fulla A4 fram å baksida) till dom som ska sköta om allt.

Juliette-
0

Har precis avslutat en kisseförlossning. 4st norska skogkatter är födda. 3hanar & 1 hona. Hanarna är svartsilvermönstrad, blåmönstrad och light amber (mönstrad) honan är blåmönstrad

Siameshona
0

Just nu ska jag ta lunch. Ut & löpa ca 1/2tim. Pust.

kalindas
0

Grattis till bebisarna!

Kan du inte skicka över lite energi och träningsintresse till mej också?Flört

/Elisa

Helenaf76
0

#85 Grattis!!

Nu ska jag laga lunch till mig. Hills har precis flyttat hemmifrån. Kommer bli tomt utan den lilla busfröken.

[hakkapelitta]
0

Äter en rostad smörgås på grovt bröd med kalkon och getost och persilja från min egen balkong till mellanmål. Är nöjd för att bilen gick igenom besiktningen, och ska snart uppdatera en massa hemsidor åt folk (dvs. jobba lite).

åååh, vad det är skönt att kunna flexa ibland Flört

hecajon
0

#85 Grattis till bebisarna igen! Missuppfattade dig förra gångenSkrattande.

Regn igen, jag som skulle ut och gå en trevlig långpromenad, suck!

Juliette-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#90 Haha ingen fara.. dom kom till slut..

Som hundägare går vi långpromenad fast det regnar Flört

hecajon
0

#91 Det blir en promenad ändå, men inte lika trevlig som om det hade varit sol uteSkrattande

Labolinas
0

Har precis varit och kollat in mitt nya jobb, skall vikariera i 3 veckor och få in lite extra pengar vilket kan behövas då det snart blir ett tillskott i familjen + ett nytt gäng bäbisar om allt går bra.

Lejonhjarta
0

Håller på att läsa i kapp mig här på forumet. Missar lite på några dagar. Njuter av att mina bebisar växer och frodas. Ja t.o.m lillfisen växer även om hon väger exakt hälften av vad Sammy gör. En riktig minisiames e hon, skruttan. Sammy=660 gr, Lillfisen 335 gr. Dom andra 2 väger 480 resp 500.

Bokskogens
0

Sitter å stirrar på regnet… idag vill jag inte gå ut! Men ska snart åka och jobba. Ingen ide´ens att försöka få ut hundarna innan…
Full storm och regn…!

Juliette-
0

Solen skiner kanske ska ta den där långpromenaden det varit dåligt med i regn och rusk.. blir av med datorn idag med så vad ska jag då roa mig med får tillbaka den på måndag.. dock utan datorn kanske min disk minskar haha.. den minskar inte av att blunda

Siameshona
0

Nu är det lunchdags & 5km löpning. Elisa: Ska dumed?? Glad

Siameshona
0

Nu är det lunchdags & 5km löpning. Elisa: Ska dumed?? Glad

kalindas
0

Kan inte äter godis…Flört

/Elisa

Lejonhjarta
0

Ska stängsla mer bete till hästarna och sen börja förberda packningen till ungarna. På söndag åker dom på en veckas scoutläger där vi ska vara lite behjälpliga pga lite ledarbrist.

tuska
0

Ska i väg med massa skräp till soptippen, lassat fulla släpan.

ikväll åker jag ut och fikar i lantlig miljö, serveringen är bland får och höns.Cool

Härligt ställe öppet endast sommartid.

kalindas
0

Ska åka och ta mitt andra jobbpass för dagen.
Hoppas att korna är snälla nu och gått in från åkern så jag slipper jaga runt dem i ösregn!Skrikandes

/Elisa

Labolinas
0

Håller på och packar inför helgens utställning trots att jag inte är sugen på att åka.

kalindas
0

Är det till Varberg du ska?
Tänkte åka förbi en stund i morgon..Glad

/Elisa

HasseH
0

Duschar två busiga barn som snart ska lägga sig. En mysig stund på dagen.

Labolinas
0

#104 Ja det är varberg.

SacredSouls
0

Holder på med artikkelen til månedens katt august GladTungan ute

alltidsiames
0

Som kom ut redan ikväll och är jättebra! Lipsillen i mig kom fram igen!

SacredSouls
0

#108 Ja det er jo ferie så jeg orker ikke stå opp tidlig i morgen for å legge den ut da Skrattande

Bokskogens
0

Har lagt två små spår till hundarna som ska få ligga en stund till.
Sen ska vi till Dalsland och hejja på husse när han springer ett lopp!

Lejonhjarta
0

Hela familjen har varit ute å stängslat upp ny hästhage idag.

Imon ska vi iväg på scoutläger m barnen, ska va extra ledare då d e lite kort om dom. 2000 pers från 84 kårer, d e stort i år. Barnen är borta 1 vecka och vi är där när vi behövs. Ska inte överge min älskade vattensäng!Kyss

tuska
0

Idag levererar jag två av mina kattpojkar Ibzen och Izor de kommer att bli sällskapskatter i Karlstad.

Sen håller jag tummarna för Ikaroz att det går lika bra på utställningen som i går då han blev  BIS ungdjur, det va så fina ungar där, så det blir att vara nöjd med gårdagen resultat.

BaraLisa
0

Har tittat på Valpkurs på DVD. Mycket allmänbildande faktiskt. (Har ej hund ;)

Med vänliga hälsningar Lisa

Helenaf76
0

Uppdaterar hemsidan med nya kort på bebisarna. Ska gå ut i det vackra vädret lite och röja lite i trädgården.

#112 Grattis!! Jag var där igår och såg Ikaroz live Tungan ute Åh hå vilken stilig pojke!!! Kyss

Ninja
0

Jag surfar och kollar forum, spelar på facebook osv. Jag har precis fått internet till min dator! Skrattande Har suttit vid pappas i några månader, har saknat min med allt vad det är.
Har varit så fruktansvärt trött idag eftersom jag inte sov i natt (sover typ varannan natt), har jobbat med huset (ska målas om) och gården osv. Men blev hur pigg som helst nu, så glad blev jag. Tungan ute

kalindas
0

Har blivit beroenda av Farm Town på Facebook och drömmer om att skörda varje natt..Obestämd

Pussar på kattbebisar och försöker få dem att förstå att det är i lådan man ska kissa och bajsa!
Inte i bädden, på mattan eller på golvet. Tyvärr delar inte de små raringarna samma åsikt! SkrikandesFlört

/Elisa

alltidsiames
0

"116 adda mig som vän på Facebook "Kalinda", jag spelar också Farm Town och Farm Ville som besatt, heter Pia Kjellsson

kalindas
0

Fanns ju tre stycken!! Är du blond eller brunette?
Ska sova nu, upp tidigt. Men sök mej på kulisgirl@hotmail.com

Övriga här som jag känner får gärna adda mej också. Bara säg vad ni kallas här. Glad

/Elisa

Lejonhjarta
0

#116 Samma problem här och har aldrig haft problem m att nån missat lådan i tidigare kullar. Suck!

Har idag varit hos vetrinär nr 2 och fått domen på min hund. Det blit avlivning. Känns tungt då hon är så glad å pigg men med en elakartad tumör i munnen som var inoperabel så är det inget att göra. Ska försöka ta det i början av nästa vecka.

Har nu en av bebisarna krypandes i nacken  och resten lekandes bakom ryggen. Dom är underbara! Ska behålla alla!!! Not, tyvärr.

Ninja
0

Jag sitter och fnittrar åt katterna. De sitter vid fönstret. Har myggnät för, och på andra sidan är det en nattfjäril/mal som vill in i ljuset. VÄLDIGT spännande hälsar tjejerna. Skrattande

Juliette-
0

#116 Hahaha jag är beronde av FarmVille istället tycker det är mycket bättre finare grafik osv är farmtown men helt beroende är jag.. har precis skördat och planterat asg.

Nu ska jag göra mig i ordning och åka på arbetsintervju.. är redan nervös bara så det bådar ju gott Obestämd

alltidsiames
0

Jag är brunett med glasögon och skrattar på profilbilden.

kalindas
0

Adda mig på farmville så får du en ny granne..Glad

Håller med att grafiken är bättre. Men mer möjligheter med Farm Town.

/Elisa

Juliette-
0

#121 Hur addar jag en granne jag inte har bland vänenr då? haha

kalindas
0

Du får gärna vara vän också såklart..Flört

/Elisa

Juliette-
0

#125 Haha finns ju 4 med ditt namn Tungan ute

kalindas
0

Sök med mejladressen ovan. Så kommer du rätt…Glad

/Elisa

alltidsiames
0

Adda mig som vän också Juliette så kan vi hjälpa varandra.

Juliette-
0

#128 Nu har jag hittat dig tror jag hehe

kalindas
0

Har inte fått någon vän förfrågan..Obestämd
Är den filuren med snaggat hår, glasögon och som ler lite fånigt…Skrattande

/Elisa

alltidsiames
0

#130 - menar du mig?Skrattande Nä, jag har långt hår!Skrattande

kalindas
0

Det är jag Glad
Vi båda ler ju på våra foton och båda spelar Farm Ville. Svåra att hålla isär…Skrattande

/Elisa

SacredSouls
0

#132 Nå har jeg rotet meg inn i Farmville og lagt deg til kalindas.

Så da får du værsegod bli naboen min Skrattande

kalindas
0

Det fixar vi! Skrattande
Du frå gå med i Farm Town också. Behöver ännu en granne där så jag kan utvidga…Glad

/Elisa

SacredSouls
0

#134 Skrattande Ja se der.Nå fikk jeg en ku av deg Tungan ute

Siameshona
0

Nu ska jag gå hem. Ingen dator hemma = Ingen Farm Vill( vad nu det är) Nä, sambon är borta över natten ( äntligen) så jag ska hem & mysa med Otto & pacino. Vi ska ha tjejkväll på ballis & sen i soffan & bara pussasKyss

Ninja
0

Jag har precis ätit lunch, har hållt igång hela dagen så har helt glömt bort att äta.. blir inte hungrig när jag är upptagen, så tänker inte på det.

Snart ska jag fortsätta med att måla huset och snickra klätterställning till katterna.

Helenaf76
0

Efter en eftermiddag i solen ska jag ta en dusch. Sedan blir det en lugn hemmakväll ensam utan gubbe och barn. De ska på fotboll.

kalindas
0

Ledig i morgon och är sur att de 22,000 coins jag tjänat på mina farmer på facebook inte är äkta pengar…Obestämd

Måste skura golvet hos bebsiarna, eftersom någon av dem tvunget ska kissa på golvet.

/Elisa

alltidsiames
0

Kom ihåg att byta skurmedel lite då och då så att de inte kopplar skurmedel=kiss och aldrig nåt med ammoniak i. Tips från en jag känner.

kalindas
0

Här skuras det med såpa. Tror de små råttorna helt enkelt missar lådan.Glad

/Elisa

hecajon
0

#136 Tjejkväll med 2st grabbar???Skrattande Hoppas att ni hade det mysigt.

Själv så försöker jag just nu undvika den stekheta balkongen(aldrig är man nöjdFörvånad), skuggplatsen där ute är redan upptagen av 3 st Orientaler som njuter för fullt. Det får nog bli datorstolen och takfläkt istället för mig!

Juliette-
0

Har tvättstugan *jippi* suck.. ska diska ett berg nu hmm.. en kompis kommer ikväll för imorgon är det fräset

Ninja
0

Jag tar en paus i värsta hettan och passar på att städa lite inomhus. Äntligen kommit på var jag ska göra av lite grejer, får knappt plats som det är nu. Skrikandes Sen ska råttburen städas, stuprännorna rensas (inte blivit gjort på länge så de är överfyllda :P) och om jag hinner så börjar jag skrapa baksidan på huset.

kalindas
0

Kommit hem med en flämtade Skata och fyra kattungar från veterinären. Alldeles för varmt nu!

Måste underhålla hundar i kväll.

Ska iväg nu och försöka fixa fram lite mat, kattsand och annat.

/Elisa

Lejonhjarta
0

Tvättar efter att mina 2 scouter kommit hem efter en veckas läger. Även dom rena kläderna behöver kollas igenom innan dom blir godkända att hamna i lådorna.

Blåsan e upprörd att kattungarna sover och inte leker m låtsasmusen hon letat fram. Låter nästan lika mkt som när hon löper. Min dotter vill till bakatill "lugnet" på lägret.

Snart dax att hoppa i H2O-bingen.

kalindas
0

På väg att komam förset till jobbet. Ska hämta nyfödd kalv på åkern.
Skatan är på gång in i löp och jag hittar inte p-pillrerna! Skrikandes

/Elisa

Ninja
0

Jag äter nykokt krusbärskräm med gräddglass. Mums!

Nilla
0

Jag sitter och jobbar på en hemsida…och äter jordnötsringar. FörvånadFlört

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Rokkur
0

Jag städar i min och sambons lägenhet, han jobbar och kommer inte hem på 2 timmar än :-( Just ätit pizza, min lillebror är här så då måste man ju bjuda på finmat, haha=)

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

kalindas
0

Äter godis som jag fick idag..Glad

/Elisa

SacredSouls
0

Sitter og er sur for at jeg har tatt en evig lang spørreundersøkelse (om alt fra inntekt ,til mat vaner og ereksjonsproblemer Tungan ute)

for å få lusne 2000 poeng i Farmville.

Men fikk jeg de..nei  Skrikandes

Lejonhjarta
0

Ja å barnen är jättetrötta men nöjda över denna spännande dag!

Har ihop m Liljekatten besökt både Kalindas och Zamirs katter å kattungar. Å så kul!! Dessutom fått en privat visning av hur det går till att mjölka kossor m robot! Spännande !Skrattande

På hemvägen köpte vi mer staketgrejer till hästarna och hälsade på hos vår hovslagare en snabbis.

Tack alla som gjort vår dag så givande!!Kyss

Lejonhjarta
0

Skrikandes Råkade få mitt inlägg 2 ggr å hittar inte nån sudd!!

tuska
0

En jobbig dag eftersom åskan slog ner och huset brann upp i min sambos villa, där han förvarade massor. Men det klarade sej en del värdesaker som låg i vapenskåpets hylla.som album mm av värde.

Nu har vi hållt på och försökt minnas alla prylar som fanns där och det är banne mej inte lätt,varit och petat i sothögen för att kanske få tag på någe som kanske klarat sej

Det har varit många minnen och tårar, men alla är vi vid liv tvåbenta och fyrbenta och det är huvudsaken.

Sov inte natten som va och jag tror inte jag får en blund i ögonen i natt som det känns.

Siameshona
0

#155 Gu va hemskt! Men tur att ni alla klarade er helskinnade!!

Juliette-
0

Sitter och försöker vakna.. hmm går inga bra idag har ju försökt en timme haha..

Väntar även på 3 unika gåvor till på farmville men folk är ju på så låg nivå så dom kan inte ge mig dom gåvorna Hahahaha

kalindas
0

Brand är min stora fasa!
Låg i går och funderade på att jag måste skaffa mig en brandsläckare.

/Elisa

alltidsiames
0

Brandsläckare kan man även kasta på inbrottstjuvar sa den brandmannen jag köpte av, mycket bra.

tuska
0

Jag har alltid en plan om det skulle brinna om jag nu skulle väckas av en brand, Har på övervåningen en lättåtkomlig aluminium strege som är som ett dragspel, jättedyr men bra investering. Djurtransport burarna står på plats uppradade. Jag har lappar uppklistrade på väggarna synliga i hallen hur många djur det finns i huset.

Brandvarnare överallt. 

Uff detta va skitjobbigt, det är massor av foton som ska i säckar och skickas in för att försöka få bort brandlukten och ev. kunna bevaras. Hela nedre plan av huset är helt utbränt,, övre plan finns det lite som kunde  räddas som ex.en del foton.

Jag är livrädd för brand.

Juliette-
0

Gud vad hemskt med brand det är min stora mardröm med.. bor ju 3 trappor upp med och alla djuren nej fy.. Jag hoppas det aldrig händer

Siameshona
0

Hade brandsläckare förut. vid sängen. Inbillade mig att är jag vaken hinner jag dit, sover jag & vaknar är det bästa stället. De håller ju ej så länge, men nu fick man sig en påminnelse att köpa ny.

Har en lapp på dörren "Rädda två katter vid brand"

Brinner det i trapphuset = din lgh är en brandcell 1 tim om du håller dörren stängd. Alltid ngt att trösta sig med. Brandstationen ligger 4min med bil fr mig.

Kyuusou
0

Sitter och tänker om man ska anmäla siamesen för utställning i september.

kalindas
0

Sitter på jobbet och surfar därför att Teliga drog ut sladden på mitt fullt fungerade bredband. Helt utan orsak!
Fick inte felanmäla igår och idag så satt jag en timme i telefon med dem för att tala om att det inte var nåt fel med bredbandet!!
Nå kanske jag får vänta tre arbetsdagar för att får lagat något som inte var sönder!!Skrikandes
Har jag "tur" så får jag tillbaka bredbandet i morgon. Annars blir det att vänta till på tisdag!!!!

/Elisa

Lejonhjarta
0

Jobbat 2 helvetesnätter och ska nu gå och lägga mig! Så himla skönt.Kyss

Liljekatten
0

Ska snart börja packa. Vi ska campa med några kompisar på norra Öland över helgen. Hoppas att vädret håller i sig för nu är det klarblå himmel här med några enstaka molntussar.

Helenaf76
0

#160 Har det brunnit hos dig?! Förstår att det måste vara jätte jobbigt! *stor kram*

Juliette-
0

Ska åka till klubben med hundarna i solen sen ska jag klippa gräset hos mamma och nu hörde jag från köket att Vincent hade ner massa makaroner *suck* förstår inte hur ni orkar med fler än en ori.. Vincent är ju bara för mycket ibland Foten i munnenSkitunge Kyss

kalindas
0

Fått tillbax internet! jippie!
Väntar på mamma och två av brorsbarnen som ska hälsa på kattungarna. Sens ka jag iväg med vovvar till en kompis. Ska grilla om vädret vill.

/Elisa

Lejonhjarta
0

Sitter å tinar upp kroppen. Har varit inne i Göteborg och gått Rosa Steget.Ett insamlingsjippo för bröstcancerförskning. 7,5 km´s promenad runt centrala delarna i GBG. Tog 1.25 tim och det regnade hela tiden.  :-( Tror vi var 4-5000 anmälda. Bara trosorna var torra vid hemkomsten. Tur jag har så trevliga kollegor att gå me. :-) Och att det är en bra sak vi promenerade för…

Rokkur
0

Sitter och lyssnar på musik (3Doors down - Kryptonite) och ska äta lite frukost var väl tanken….

Alice Walker

Juliette-
0

Sitter i telefon och försöker få syrran att välja ett bra foder till sina hundar, fast det är många säckar att läsa på..

Vakna för inte allt för länge sen, väldigt nöjd för jag gjorde en människa väldigt lycklig igår när hon fick veta just hon fick köpa den kattungen hon ville ha av mina små Skrattande

Ninja
0

Jag sitter och svär över att jag inte vet vart jag packade ner min klockradio efter flytten. Jag hatar att sova över telefontider så man måste vänta ett helt dygn innan man får försöka igen. Skrikandes

kalindas
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lyssnar på musik på you tube. Massa fina låtar.
Ska snart bädda ner mig i sängen en stund innan nästa jobbpass.

/Elisa

kalindas
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ännu en låt man ryser till så bra är den…

/Elisa

Rokkur
0

Återigen lyssnar jag på kryptonite, helt galen i den låtenSkrattande

Alice Walker

Lejonhjarta
0

Har precis kommit infrån stallet där jag fick ducka för glatta livet för att inte bli träffad av en vilsen fladdermus! Vet inte vad det var för fel på den som flyger in i en ljus byggnad istället för att vara ute i mörkret å fånga insekter. Katterna tyckte det var jätteläskigt  (liksom jag). Brukar tycka dom e vackra när dom susar runt ute men inte i mitt stall m noll koll på var den va! Tillslut hittade den en plats i ena hästboxen att sova på. Å jag kunde då få ro att fixa klart allt för natten.

Ninja
0

Jag fick ett väldans behov av att lyssna på musik, jag som tänkt gå och lägga mig tidigt.. Springsteen, Dylan, Pink Floyd, the Who, the Kinks, Beatles, Pearl Jam.. hur ska jag hinna med allt jag vill lyssna på och inte gå och lägga mig allt för sent? Måste ju upp tidigt och ringa juuu. Måste stänga av datorn så fort som möjligt innan man fatsnar mer.. men bara eeen låt till.. eller kanske två. Oskyldig

Lejonhjarta
0

Fundrar på om jag inte ska behålla alla mina underbara bebisar själv! <3 Gud vad dom e underbart goa å roliga. Kyss

Liljekatten
0

#179 GLÖM DET, BRUDEN! Skrikandes RACKIS ÄR MIN! Tungan ute

Lejonhjarta
0

#180 Flört Ok då, men d blir inte lätt. Han ligger just nu på bordet ihop rullad mellan min arm å datorn. Svårt å skriva, vill ju inte störa sömnen.Kyss

Har nyss varit ute å försökt stängsla in våra matglada getter. Sitter å väntar på att dom i em steriliserade katterna ( 2 st, mor å dotter) ska piggna till lite till så ja kan gå å lägga mig.

Rokkur
0

#181 Getter är inte de lättaste djur att stängsla in! Det är dom och shetlandsponnyerSkrikandes

Alice Walker

Lejonhjarta
0

#182 Vet! Haft en liten större shettiskorsning å jippi vad man fick stängsla.:-( Idag har dom varit inne i sin gård, men d kan ju bero på att det ösregnat åxå.

Förbereder oss för imon då vi ska till Väröbacka å va med på Bondens dag. www.brantas.se

Ska ha med tuppar, kycklingar och bisalva till försäljning. Ev tar vi med våran Cajugaankhane, snyft. Behöver nytt blod till nästa års avel. Ska hämta mina 2 honkaniner som jag beställt. En Belgisk Jätte och en Fransk vädur.Kyss

Har ni inget att göra å bor hyfsat nära så kom dit. Massa att titta på, handla å uppvisningar mm. Kolla på Brantas hemsida för mer info.Skrattande

kalindas
0

Ska ut och försöka klippa gräset med röjsågen.
Gräsklipparen är trasig…Skrikandes

/Elisa

Lillatassen
0

Sitter och smurfar vid datorn, kattforumen och farmville på facebook nummer 1 prio, nu när ungarna precis laggts i säng ;)

Släppte nyss ut kattungarna för att härja järnet här med, Engla passade på att spy ut sin mat så att jag får lite extra att göra *blegar på spyan och sen Engla (som ser helt oberörd ut)* ;D

Rokkur
0

#185 Jag sitter med på Facebook farmvilleTungan ute Lite smått beroende framkallande!

Alice Walker

Lillatassen
0

#186 ELLER HUR? Började för någon vecka sedan och nu är jag fanimej redan level 24 och nu ska det sparas ihop till lyxvilla och snart är blåbären redo, så då gäller det att hålla i hatten och vara redo att SKÖRDA ;) Haha.. sjukt beroendeframkallande, helt enkelt… ;)

kalindas
0

#186 & #185

Ni får allt se till att bli kompisar med mig på Facebook!! Behöver en större tomt! Flört

http://www.facebook.com/kulisgirl

/Elisa

Rokkur
0

#187 jag är bara level 6 än så länge, men närmar mig level 7! odlar jordgubbar som bara den! haha, helt galet:P

Alice Walker

Lillatassen
0

*en viss fröken svartenstedt addar dig*… :)

Lillatassen
0

Jordgubbar funkar fint.. men sen blir hallonen offer… sen kommer blåbären och just nu… morötterna!!! :D

Ninja
0

Jag glor på Seinfeld. Eller glodde, har pausat. Kan inte sitta stilla och glo på tv för länge, speciellt inte när det är reklamavbrott. Då är det bättre att spela in och sedan spola över, eller pausa och spola över reklamen när den kommer!

Så därför sitter jag och surfar runt på lite forum.. spelar lite armor games, Monsters Den: Book Of Dread. Tungan ute

Lillatassen
0

"Lyssnar" på tvn, Dora upptäckaren går där nu på Nickelodeon.. verkar vara en bra ramsa som kattungarna somnade gott till.. Ska ta och lägga mig intill dem i soffan nu :)

Lejonhjarta
0

Urk, Dora brukad gå tidigt på helgmornarna tidigare och vi hamnade å se på d när vi nästan jobbat klart natten och väntade på avlösning. Ungefär programmets nivå vi var på vid det laget. ;-)

Lillatassen
0

Haha.. huua.. låter inte alls ngn vidare, jag hann tröttna på några minuter på allt "Hej, Hello"-snack där… :D

Ninja
0

Usch jag är så uttråkad, jag gör absolut ingenting. ;( tråk på tv, dator, pms så man kan/orkar inte göra något osv. Bleh!

Juliette-
0

Kollar SW resultat alltid roligt att se hur det går

Siameshona
0

Surfar & surfar. Som nybliven dataägare:) Nu tycker Elisa jag ska göra en blogg oxå:) hå.hå.

kalindas
0

Visst ska du ha en blogg. Har ju så roliga MMS och kommentarer om pojkarna..:-)
Bloggen är färdig att börja skriva på. Ska bara snygga till loggan så O & P är på den istället för massa fyrverkerier. :-)

/Elisa

kalindas
0

Trycker i mig choklad och katterna fått burkmat. Tror jag hittat ett fint hem till tjejerna nu. Glad
Detta trots att Elaine visade att hon var Skatans barn och ville bestämma lite. Flört

/Elisa

Siameshona
0

Oj.Du lägger in de kort du har? detta ska bli spännande

kalindas
0

Jag kan lägga in korten jag ha.
Men sen får du föra över kort från era mobiler. För MMS korten jag fått är för små. De blir större om man för över dem från mobilen till datorn.
Kan du inte själv får jag guida dej via telefonen.

/Elisa

Siameshona
0

#202 men har ingen sladd mellan dator & mob…

kalindas
0

Gammal mobil? Alla nya har det.
Om mobilen och datorn har bluetooth så kan de gå att köra över på det sättet.

Blogger är i alla fall klar (för att sätta lite krav på er. Flört)

http://otto.kalindas.se

/Elisa

Nilla
0

Har precis kollat "Män som hatar kvinnor" och ska strax bege mig ut i mörkret och hämta sonen. Vågar knappt gå ner till parkeringen nu, usch!

Jodå, jag har läst alla böckerna, men att se vidrigheterna på film, var värre.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Lejonhjarta
0

Jobbat klart mina 2 nätter. Förbereder nu lite för att Sammi ska få åka till Vansbro m sina nya ägare. Sova lite innan dom kommer tror jag ja hinner me.

Siameshona
0

Försöker avinstallera ett program- men hittar ej hur…

kalindas
0

Gå in under kontrollpanelen och välj "lägg till ta bort program".
Gör du inte så kan du få problem framöver och vara tvungen att formatera om datorn.

/Elisa

Siameshona
0

Jag ha äntligen lyckats. Men det där med bloggen, får vi ta på luren sen. Ska ut i skogen strax och springa bort pizzan:)

Lillatassen
0

Jag sitter och försöker komma på hur man lägger in en större modell av bilden här på iFokus? *klia skallen frenetiskt* :) … hjääälp!

Siameshona
0

Nu ni! Elisa har gjort en blogg åt Otto & Pacino:) så nu jäklar har jag just gjort mina 2 första inlägg med support av Elisa.Glad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.