Siames iFokus

Siames

Etikettutställning
Läst 1357 ggr
Ninja
0

Tyg till burskynke

Kanske en lite dum fråga, men vart kan man köpa tyg egentligen? Skäms Finns ingen affär här på hemorten (Hofors) som säljer, så vet inte riktigt var jag ska vända mig för att hitta sånt. Det finns väl säkert i Sandviken/Gävle/Falun, men jag vet inte vilken typ av affärer jag ska titta i.. har faktiskt aldrig sett en butik helt inriktad på tyger och sygrejer, tror jag. Så är det att bo i en liten håla. Flört

Och vad för färg väljer man till en blåpadda? Obestämd

Rithwa
0

Välj ett ljust burskynke då syns katten bättre i buren än om man väljer mörka tyger. Om du går in på Janitas dom  har förslag på varma och kalla färger vilken färg som dom tycker passar bäst till olika färger på katter.

Naturligtvis är det en smaksak vad man väljer för färg. Tycket du om att stryka så spelar materialet inte så stor roll, vill du inte stryka burklädslar efter varje tvätt så välj ett som du inte behöver stryka.

Liljekatten
0

Man kan köpa tyg på nätet. Jag har själv aldrig gjort det och kan inte rekommendera nån sida, men jag hittade denna nu när jag letade www.tyg.se

Jag tycker satin-tyger är bra för de skrynklar inte och är lätta att tvätta. Jag väljer alltid ljusa tyger (nästan vitt) för då framhävs katten bäst. Trodde först att en siames skulle "försvinna" i ett så ljust tyg, men det blir tvärtom. Välj inte blått i tron att det framhäver deras ögonfärg för effekten blir den motsatta.

Ninja
0

Tack för tipsen, då har jag lite mer kött på benen. Glad

alltidsiames
0

Man kan också sy om gardiner. (Nu får jag väl stryk här).

[hakkapelitta]
0

Jag använder bomullstyg som går tvätta i 60 grader jag, eller ett vitt lite halvsilkigt tyg som också går tvätta i 40grader. Krossad velour är nog det fulaste jag vet, och konstsiden tycker jag blir elektriskt..

Kattass
0

Ninja. du har fått PM från mig! Glad