Kampen mot kisset
Jag är så där lyckligt lottad att jag har en kattdam som pinkar på täcken. Illyria var rätt hemsk ett tag innan hon kastrerades. I två månader kissade hon i princip på alla täcken hon såg. Även när någon låg under det… Jag märkte dock inte av några löp. Men efter Kastrering och lite jobb för att bryta beteendet har hon bara kissat ett fåtal gånger. Eller mja, kanske 10-13 gånger på 1,5 år då. Det är ett fåtal jämfört med hur det var förut. 
Jag är ruskigt trött på att tvätta en otymplig bäddmadrass i badkaret! Men så såg jag en annons om en "vattentät" bäddmadrass hos Jysk. Dvs en tunn bäddmadrass som man har över den vanliga. Just min storlek var nersatt från 599 kr till 175 kr - vilket kap!
Jag såg annonsen i måndags och trots att hon kissar så sällan nuförtiden planerade jag att köpa den igår efter jobbet. Den var ju så billig! Illyria måste ha hört mig prata och bestämt sig för att straffa mig för att jag är tråkig just nu och hellre stirrar och känner på Vittras högdräktiga mage än leker med henne, för givetvis kissade hon i sängen igår morse… Argh..!
Men nu har jag förhoppningsvis släpat in den stora bäddmadrassen i badrummet för sista gången och istället kan dra av AquaLocken och slänga in i tvättmaskinen. Underbart!
Tänkte att jag kan ju tipsa ifall någon annan har en sängkissarkatt, bäddmadrassen är ju så väldigt billig. Jag betalar mer än gärna 175 kronor för den bekvämligheten.
Någon annan som har eller har haft en kissekatt?

Den skyldiga spanar in den nya prylen.

På plats.

Jag är lite nyfiken på om expediten trodde att det är jag som är sängvätare. *fniss*

Kjempesmart. Greit også når de spyr i sengen :-)
Jättesmart sak…
Ingen som kissar i sängen just nu. Även om jag misstänker att Nanna skulle göra det så fort jag låter sovrumsdörren vara öppen.
Men fördelen är ju att detta även skyddar mot spyor. För av någon anledning är sängen det bästa stället att spy på..
/Elisa

Lustigt det där, mina spyr aldrig i sängen utan enbart på mattor. Igår hade jag tur och lyckades styra bort Illyria och hennes hårbollar från dörrmattan, hehe. :)

Vilket jättebra tips! Tusen tack för att det kom upp här
Vi har inga som kissar i sängen, men jag kanske kan spika upp madrassen på väggen
Skämt åsido, det är bra att sånt här finns. Man kan ju aldrig veta…

Helt suveränt ju! *ler*
Har i perioder väldiga problem med en av oci-honorna här hemma. Just nu har hon en väldigt bra period! *peppar peppar*
Har kört med frotelakan med plast under nu i ett par års tid… *suck*
(Tur att man inte e singel å får med sej "kvart-i-tre ragg" hem som möts av plastlakan i sängen…*S*)
Nu har vi halvt som halvt bestämt oss för att omplacera henne hos min bror. Kör lite inskolning med henne och hon har inte kissat här hemma sen sist hon var hos min bror.
Kanske har bestämt sej för att "vara snäll" och få stanna kvar här. *ler*
Imorgon ska jag till Jysk!

Det skall jag köpa oxå. Nästa vecka :)
Inte för att katterna kissar i sängen, det har dom inte gjort någon gång ännu - men min äldsta tik läcker ibland… Hon är kastrerad, och droppar urin när hon sover.
Tack för tipsen!

Kul att ni gillar mitt tips och att någon annan har nytta av det!
#4 Madrass på väggen, hoho, det vore väl något. :)
#5 Det är SÅ tritst med kissekatter. Men man får ju vara glad över att det är i sängen och inte på ex. väggen som Celia skriver. Plastlakan har jag funderat på tidigare men det verkar så… konstigt och prassligt..? Den här är precis som en vanlig bäddmadrass, super! Första natten gick smärtfritt för mig, hehe.
#6 Lilla gumman då, urinläckage. Är det för att hon är gammal?
#2 Ja? Varför i hela världen är mattor/sängen/skitdyra nya soffan så bra ställen att kräkas på?

Vi får lära våra katter att kräkas i kattlådan istället. 
Jaa, tänk vad vi djurvänner står ut med! "Vanligt folk" skulle inte tro att vi var kloka om de läste denna tråd. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
#10 Satt precis och tänkte samma sak!
Jag har tur, ingen av mina kissar ngn annanstans än i lådan, men spy ska göras på mattor och har även inträffat på en av klätterställningarna… Inte kul att försöka få rent!

#9 - kattungar som mår illa brukar ta sig till kattlådan. Förstår inte varför de slutar med det så snart de blivit lite större… 
#10 - 

Har idag inhandlat en ny madrass från Jysk. Inte fått i den i sängen ännu bara.
Inatt vaknade jag utav att Pyttan kräktes… i sängen! *suck*
Som sagt tidigare… varför kunnde hon inte föra det i kattlådan? *ler*

#7 Nej, tiken är bara sju år, altså inte gammal precis. Hon började läcka efter blivit kastrerad. Men det händer inte ofta.
så är det nog - vi är inte helt kloka i huvudet… Men vi är säkert gladare människor än dom utan djur!

Då man får två madrasser för under ordinariepriset av en, så föreslår jag att ni köper två stycken. Bra att ha när den ena tvättas :)
Eller är de så vattentäta att de inte ens går att tvätta? Köp till fler än en säng då :)
#0 Så kjempe smart ide. Det må jeg se etter her i Norge også.
hehe ja av en eller annen merkelig grunn så MÅ kattene spy på de minst egnede steder. Som regel så er det i sengen dems eller et eller annet sted hvor det er teppe.. men man lærer seg jo å være raskt ute når man hører den velkjente lyden av katt som skal kaste opp
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

AquaLocken var ett av av mina bästa köp. Tyvärr följde jag inte Celias tips om att köpa fler än en. Två år senare har jag nämligen tvättat den så pass många gånger att den inte längre håller tätt. Och inte hittar jag en liknande produkt någonstans..! Någon annan som vet var jag kan hitta en?
Det finns frotte omtag som är plastade på ovanisdan. Finns hos Jysk. Köpte det till min förra madrass.
Smilla lyckades dock kissa utanför plastskyddet! 
/Elisa

Åh nej! Vilket lur! Jag som just satt och tänkte att jag måste köpa en sån till min dotter som precis börjat sova utan blöja! Och så är tråden 2 år gammal! Attans!
Hoppas nån vet nåt bra, för det är verkligen inte skönt att sova på frottéplast.