Siames iFokus

Siames

Etikett: kattprat
Läst 982 ggr
Lejdet
0

Kategori 4-katter = snubbelkatter?!

Alltså nu när jag numera har 4 st kissar från kat 4 håller de på att fälla mig raklång sisådär minst 10 ggr/dag!

Är det nåt typiskt för denna ras att ALLTID springa framför fötterna på en, framförallt i trappan?Skrattande

Har aldrig varit med om liknande med alla övriga kissar jag har haft!

Beige
0

När jag hade mina katter på pensionat i somras så frågade de om jag alltid gick med fötterna släpande i marken hemma för att inte trampa på katterna Glad

HasseH
0

Jag kan ju bara uttala mig om den här rasen, men visst har de en tendens att gå precis framför fötterna på en. Skitläskigt t ex när man bär en bäbis nerför trappen på natten :-(

Ninja
0

Oh ja, det är de duktiga på. Husisen kan gå alldeles kring fötterna hon med, men hon flyttar sig när man ber henne. Inte siamesiskan.

hecajon
0

Aj! vad många gånger jag råkat trampat till mina katter i mörkret, förlåt hjärtan. Alltid är de framför fötterna hur man än gör, de vill alltig vara delaktiga i allt och se vad som händerGlad

Lejdet
0

Låter helt klart som om det är lite extra typiskt för rasen?

PS.Är just nu skitsur på min ena kattunge som just har bitit sönder påsen till mitt frukostbröd och tuggat i sig mina mackor! Är det normalt eller, att en katt gillar lussebröd och matbröd som hon gör??!!

hecajon
0

Min Molly kan man inte ge torrfodergodis som till de andra här hemma, men hon älskar knäckebrödFörvånad

Lejonhjarta
0

Den här sortens katter är inte som dom soterna som vi är vana vid om man har haft husisar innan. Man måste ha en lätt släpande gångstil och gömma sin "gosaker" ordentligt. Blåsan kräver att få smögås till frukost när jag äter min.

Tozzi
0

Man har ju blivit fälld ett antal gånger av dom här individerna. Värst är om man går upp på natten, då kan dom följa efter en ljudlöst och så smäller det! Hur ska man kunna se en svart oriental på badrumsmattan i mörkret? Några gånger har jag faktiskt slagit mig ordentligt. Man får komma ihåg och hasa fram!

Siameshona
0

Absolut! De är överallt där man är. Assisterar vad man än gör. Det är därför de är extra underbara!!!

Clarisen
0

Å ja, Ibsen kan nog kategoriseras som en riktig snubbelapa han också och då speciellt när man bär nåt i famnen som tex en tvättpåse full med tvätt eller matkassan så man får improvisera svandansen hemma i köket=)