Hm…gissar på att Fengbebbarna har följande färger;
- a 21
- n 21
- n
- b?
- a eller n.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Shit, det var spännande!
Tror som du på 2 och 5. 
- n 21
- n 21
- n
- b
- n
Bara gissar. Svårt när man tar med blixt.
/Elisa

Ja, jag tror ungefär som Nilla,
1. a21
2. n21
3. b
4. b eller c
5. a ell. n
Är tvåan lilla Pysen?
så fina de blivit!!!
#6 Jag gissar. Kul att se vad de erfarna uppfödarna svarar. Bra tråd, du bjuder på både spänning och ögonfägnad!
1.n21
2.n21
3.b
4.b
5.n
Min gissning är:
- n 21
- n 21
- b
- b eller c
- n (kanske a)
Jeg tipper på de to første er jeg blank. Men de neste er 3 brunt, 4 sjokolade og 5 blå eller sjokolade
De två ljusaste - gossarna - ändrar sig väldigt just nu.
Jag tror som #11 och det är inte bara för att hon är farmor
.
Det är mycket svårt att fotografera dessa kvicksilver och dessutom så skiftar de färg.
#8 Hm, jag minns inte säkert men jag tror 1:an är Pysen. Måste se dem bakifrån för att se skillnad, Pang har fläckar upp längs ryggraden och Pang har bara lite skugga där. Men Pang har även randigare svans så… De ligger mest i en hög som Yin och Yang och tuggar på varandra.
Vad ska de heta allihop? Pysen, Pang, Yin och Yang? En till va?
Hehe, det är bara smeknamnen, de riktiga namnen är Feng's Times Like These (sista honan, kallas för Pärlan), Feng's My Hero (bild nr 3, gosse som kallas Tutan p.g.a. sitt läte), Feng's Best of You (trol. bild 1, kallas Pysen), Feng's Resolve (den ljusaste gossen som kallas fär Ögat) och Feng's In Your Honor (trol. bild 2, kallas Xiao Pang = lilla tjockis på kinesiska). Med reservation för byten emellan katterna ifall vi ändrar oss.
Samtliga namn är våra favvolåtar med Foo Fighters.
#18 Fina namn! Så du har fått ditt stamnamn godkänt nu? 

Aw they are so cute!!!
#19 Farmor, ja vi heter Feng's nu och det betyder Fågel Fenix på kinesiska. Läser du aldrig på min hemsida?
#20 Thanks, they are developing more personality now and I think my 16-year-old daughter went up earlier this morning just to spend time with them
.
#21 Förlåt…..
Jeeez, avundas inte SIA uppfödare när det gäller färger. Mina OCICAT bebbar brukar ju bekänna färg direkt (även om jag tvekat mellan varm choklad och kanelfärgen).
Gissar hej vilt i alla fall:
1) hona n21
2) hona n21
3) hane n
4) hane b (eller möjligen c?)
5) hona a
De här pyrena är alltså dryga månaden gamla när fotona togs? Spännande.
Ja, de är 5 veckor imorgon och de skiftar i nyanserna hela tiden. Jag tror att vi kan fastställa att du har rätt på 1 och 2 iallafall. Sen är det osäkert.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Som belöning för att ni engagerat er får ni se på film. Men fortsätt gärna gissa, det är spännande!
Man tackar! Så härligt med kattungar i huset. Och mammakatt sedan, så hon vakar över att allt går väl med de små.
#27 Ja, farfar är svarttickad OSH.
Skjønne!
Jeg tror som de fleste jeg også.
n/a 21
b
b
n eller a
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Jaa! Vilken lyckträff! Och vilken energi!

Men nu vill vi ha fler bilder! Ur fler vinklar…..
/Lisa
Vinklar? Hahaha, jag dör.
Jag kan ju knappt hålla dem samlade inom en radie på 1 kvadratmeter. Det blir svårt! De klättrar på mig överallt och jag är både tjock och lång så det är rena nöjesparken för dem. Sen klappar jag dem lite och så tar jag av linsskyddet och när jag tittar upp har de somnat. Jag blir galen.

Ha, ha! Det låter helt underbart!
#33 Nå var det like før brusen føk utover hele pc'n her. Nöjesparken.Du kan få sagt det du.

Min stackars dotter som har vippande kjolar och strumpbyxor skriker till ibland, då är det en kattunge som har kastat sig upp på benen på henne.
Idag måste det vara något elektriskt i luften för alla har julgranssvansar och struttar omkring och morrar.
Det eneste som duger når man har kattunger i den alderen er olabukser
(hvis man vil beholde sånn noenlunde pene ben)
Är det samma sak som dongeribukser - vad vi kallar jeans?
#38 -Har du funderat på något pris till vinnaren? En näve myntamöss?

Mag-värmare till Feng??

Vilka fina bebisar! Grattis
Tack! Idag har två av dem gjort "nr 2" på lådan och vi nästan dör av stolthet här hemma. De äter nu både blötlagd och torrt torrfoder och blötfoder. Det gick väldigt fort och de verkar ha hoppat över ett stadium där med provportioner av kokt torsk o.s.v. De bara klev upp i de vuxnas matskålar och började äta. Mina kattungar verkar gå på anabola, de följer inte boken.
Hm… Min magkänsla sa faktiskt
n21
b21
b
b
a
Men det är svårt med bilder och särskilt tabby.
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Tabbytöserna har väldigt mörkbruna trampdynor, så de är nog n21 båda två. Den tredje tösen är absolut n. De två ljusa gossarna är för roliga, den ena börjar gå mot n tror jag, fast den har fortfarande ljusa trampdynor - ska det bli b då kanske? Den ljusaste ser lila ut men kommer kanske att dra sig åt n eller b? Svårt att säga. De är väldigt fina allihop, stackars dom som måste välja sig en bebis. Hoppas på nya bilder snart.