Cool Cats utställning
skickar över lite bilder från Cool Cats första utställning. Domarna kom inglidande i en mörklagd hall nedcabbade cadillacs och blev presenterade, det var colt. Pam DelaBar gästade Sverig för första gången. Inte den sista hoppas jag en mycket trevlig och duktig domare.
på denna bild ser ni Satu Hämäläinen, Laura Burani Ferrari samt CFA:s president Pam Delabar.
lite kattbilder
Rithwa
Åh, så roligt med lite bilder!
Hur gick det på utställningen då!
Coooolt att få komma i Cadillac
Ritwa, har du kollat din inkorg? Det finns ett meddelande till dig där. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
resultat lördag Domare var Luigi Comrio (LG) & Satu Haämälainen (ST)
LÖRDAG
Kastrat Hane Tammee´s Wonderboy of Scandinavia BIS
Kastrat Hona Stina BIS
Hona fertil RarozSias Diana nom
Hona fertil S*SiMyKeth Golden Sea of Okonorway BIS
Hane fertil Sweet Swede´s Allways on My Mind nom
Hane fertil Coral Reef´s Joker BIS
klass 11 Novarita Simply The Best nom
klass 11 S*SiMyKeth SoulHeart of Okonorway BIS blev även JW
Klass 12 Tuskulums Inez BIS
klass 12 Mixed Emotions Wolfrider Wiesman nom
SÖNDAG
Domare Pam DelaBar och Vesna Riznar-Resetic
Klass 11 Madonna av Karitzy nom
Klass 11 SiMyKeth SoulHeart of Okonorway BIS
Klass 12 Himmeltindens My Lovely Beyoncè BIS
Klass 12 Tuskulums Inez BIV
Kastrat hane Tamme´s Wonderboy of Scandinavia nom
Kastrat hona Stina BIS
Kastrat hane Zignes Bvlgari Black BIS
Fertil hane Sweet Swede´s Allways on My Mind nom
Fertil hane Okonor Kobold BIS & BIV
Fertil hona Tamme´s Great Pleasure nom
Fertil hona S*SiMyKeth Golden Sea of Okonorway BIS
Senior Tell Asmar Hera
Jag tror att detta är de rätta resultaten har jag skrivit fel får ni rätta mig.
Ett stort grattis till alla BIS katter och nom katter.
Rithwa
Alltid lika roligt att få se bilder från utställning. Det nya burskynket ser fint ut.
Grattis allihopa!

Enl. min kompis hade det inte ens varit en annons i tidningen om utställningen. Men igår en liten notis & en bild på en stilig Oriental.

Fina bilder.
Var det många kat.4 katter?
Grattis än en gång Rithwa!! Alltid lika trevligt att ses på utställning!!
Gratulerer så mye til alle Nom & BIS katter og eierne deres! Og gratulerer Ritwa med ny burpynt! Glemte å si det på utstillingen…… Den var kjempefin!
Og takk til alle for en superkoselig helg! Det var veldig gøy med en BIS på en svensk utstilling, og i tillegg ble vår Spitfire Champion på lørdag! Hun er vår første egenoppdrettede Champion!
Vad hittade jag här då??? En kille jag kände igen! Måste vara den finaste av dem alla.
"Love" nr 331
Det var en jättetrevlig utställning, men många vackra katter!
// Malin

Grattis till alla vinnare!!!Grattis Sea WOW!!!Puss puss!!Fint burskynke!!:)
#6 det var 25 påmeldte katter i vår kategori
Dålig stil av den klubben att flytta lördagens annonserade "överraskning" till söndagen. Dessutom fick inte lördagens BIS-vinnare någon rimlig förklaring till varför dom blev snuvade på de utlovade presentkorten. Men det kanske var det som var själva överraskningen.
Vi er veldig fornøyde med Cool Cats utstilling! Godt organisert og god stemning
Og det har skjedd før at programmet er blitt endret på ei utstilling, det er ikke spesielt for Cool Cats 
Vi har mottatt mail fra Cool Cats leder med forklaring på hvorfor ting ble endret, regner med at alle BIS-kattenes eiere har mottatt samme mail
#13 Oj vad du tar i du anonyme!!! Vem är du våga även träda fram med namn.
Cool Cats utställning var en mycket bra arrangerad utställning, mycket bra organiserad och mycket bra stämmning den bästa i år. Vi ses nästa år Cool Cats.
Rithwa
klass 12 Mixed Emotions Wolfrider Wiesman
Vad är det för katt? Det stamnamnet har jag aldig hört om så jag blir nyfiken.
#15 Vilket lågvattenmärke. Behandlar du alla anonyma med avvikande åsikt likadant? *usch*
Det står ingenstans i mejlet anledningen till varför det flyttades från lördag till söndag.
#17 Tyck vad du vill men våga träda fram med namn. Anonymt tjaa….
Rithwa
#18 Jag står för det jag säger, gör och tycker. Till skillnad från många andra. Oavsett om jag gör det anonymt eller inte. Känner du för att forska i vem jag är, be my guest, jag kommer fortfarande att tycka det är dålig stil av den klubben.
# 16 - Oppdretteren bor i Tromsø. Dette er en kattunge etter hennes første kull etter en lang pause. (hun hadde vel ett eller flere kull, i den tiden jeg var nybegynner i 1995,)
Cool Cats utstilling er av årets beste utstillinger jeg har vært på i år. Veldig hyggelig stemning og hyggelige folk.. jeg kommer tilbake til Cool Cats, det er virkelig sikkert!
Din ton känns tråkig, "w-ww". Vi förstår att du är besviken på vissa moment på Cool Cats utställning och visst har du rätt att tycka till. Men gör det på ett vänligt sätt, tack. Det här är ett "vänligt" forum där de flesta känner varandra, om inte personligen, så genom namn och uppfödning.
Medlemmarna har privata sidor, där de presenterar sig. Vill du vara anonym, så varsågod, men du får nog ha viss förståelse för, att medlemmarna blir lite irriterade.
Egen kommentar kring diskussionen;
Där ser man hur folk kan uppleva saker och ting på olika sätt! Utställningarna skulle inte finnas om inte alla dessa frivilliga katt-entusiaster ställde upp. Då får man nog räkna med vissa ändringar i programmet. Det räcker, att någon viktig person blir sjuk för att en sådan sak som en "överaskning" ska behöva flyttas till söndagen - "den mänskliga faktorn".
Visst är det trist för den som väljer att ställa enbart på lördagen och missar överaskningen, men sådant får man nog räkna med inom både katt och hund-sport.
Tack, Ritwa, för bra rapportering och fina bilder från er utställning.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
#15 Håller med om att det var verkligen en av de trevligaste jag varit med om, man ska även komma ihåg att denna utställning var deras 1:a och 2:a de hade och bara det tycker jag är toppen; jag kommer veerkigen se till att jag även kommer dit nästa år!!!