Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 2555 ggr
Liljekatten
0

OT: Farmville-nördar

Såg i en annan tråd att det skrevs om Farmville. Undrar bara hur många av oss som håller på med Farmville och Farmtown på Facebook?

Jag själv är på nivå 19 på Farmville och 16 på Farmtown. Tänk så barnsligt roligt det är! Skrattande

kalindas
0

Är just nu på nivå 27 på Farmtown och nivå 23 på Farmville…Glad

/Elisa

Liljekatten
0

#1 Du är alltså större nörd än jag. Skrattande

kalindas
0

Började tidigare än dej..Flört
Alternativt är jag helt enkelt bättre på att tjäna pengar och poäng..Tungan ute

/Elisa

Juliette-
0

Farmville räcker för mig har försökt med det andra men nja.. försökte med nå fiskar med som kompisen lura mig till fast alla var döda nu ikväll haha av hunger tragiskt.. så jag håller mig till farmville

kalindas
0

Jo din åker är ganska vissen i Farmtown. Men frukt finns kvar på träden…

/Elisa

Juliette-
0

#5 Haha ok bra att veta.. men min farmvilleåker mår bara bra fast en jäklamassa träd måste plockas.. Jag sålde 40djur igår och 20tråd måste sälja lite till blir för mycket att hålla redan på haha

Nivå 24 är jag på snart 25 Glad

Lillatassen
0

Jag är med, jag är med, adda mig gärna på:

http://www.facebook.com/home.php?ref=home

Jag är level 24 nu *bara* Men Kalindas.. Im going to hunt you down…Flört..

Lejonhjarta
0

Vågar inte prova!!!

Har ju en riktig gård som ska tas om hand och sitter redan nu m datorn på tok för mkt. Vill ju inte missa nått varken här, på alternativ.nu eller på facebook. 

Suck, inte lätt å hålla sig upp to date.

Rokkur
0

Ja, ni har alla hunnit mkt längre än mig! farmville level 6 och level 4 på farmtown. Tungan ute kul kul kul!Skrattande

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

alltidsiames
0

Jag är med på båda, orkar inte ta reda på vilken level jag är. Det kan ni se när ni addar mig:-)

Pia Kjellsson

mörkt långt hår, glasögon, skrattar på bilden

Tozzi
0

Farmville nivå 17!

Liljekatten
0

Det finns fler Farmville-nördar här. Härligt! Skrattande

#7 Tog mej friheten att adda dej också. Glad

#9 Moa, jag hittar inte dej. Rynkar på näsan Sök upp mej är du snäll.

#11 Vill du ha en granne till så leta upp mej. Lotta Lilja, mörkt hår och röd armlös topp.Flört

Lillatassen
0

#12 Åh vad bra, ses i Farmville världen ;D

Hoppas på att nå nivå 25 snart… Just nu är planen att spara pengar som en tok till miljonvillan, hade väl vart skoj att äga Cool

Lindus72
0

Farmville nivå 22…. Glad lite Farmtown men inte mkt…..

Linda Henriksson, min siamesflicka e me på bild… så det går inte o missa….Skrattande

Liljekatten
0

#14 Jag hittade dej! Glad

kattkompaniets
0

Är med i facebook sedan förut men hittar inget där.

Lindus72
0

Bra det! Glad

Lindus72
0

Bra det! Glad

Lindus72
0

Oj oj oj bidde dubbelt o menade bra det till Liljekatten / Lotta

Liljekatten
0

#16 Sök på mej, Anna. Jag har som sagt mörkt hår och en röd armlös topp på bilden. Sen kan du kolla Mina vänner så hittar du fler här inne.

SacredSouls
0

Kalindas lurte meg til å prøve dette så det er hennes feil at jeg er avhengig Skrattande

Level 21 er jeg på nå.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

*hehe*

/Elisa

Liljekatten
0

#21 Ja, den där Kalinda ska vi akta oss för. Hon lurade in mej också på detta.Skrattande Hennes "fel" alltihop!

Lejonhjarta
0

#23Du går i hennes fotspår. Men jag SKA försöka hålla mig därifrån!Flört

kalindas
0

Skrikandes

/Elisa

oscarsine
0

Kult å være "farmer" på FacebookFlört På Farmville er jeg på level 26, mens jeg er på level 31 på Farm Town;-))) I tillegg har jeg fått meg akvarium på Fish World; det er travelt med Facebook he heGlad

Pernille.

Juliette-
0

Om ni har farmville och vill ha grannar så adda gärna mig. Emelie Lindström håller i en svartsköldpadds skogis på bilden

Ninja
0

Hmm, jag funderar på att börja jag med. Har några vänner som sysslar med Farmville tror jag det är, kanske Farmtown.. eller både och. Vad är det för skillnad? Obestämd

Typiskt om man ska fastna i ännu ett spel.. Tungan ute

alltidsiames
0

Farmville är lätt roligast!

Lillatassen
0

Farmville är roligast, tycker jag oxå. farmtown ska vara någon mer "animerad" sort av farmville. Inte spelat mkt Farmtown, fastnade aldrig riktigt för det.

Borde nå nivå 25 idag iaf.. *kämpar* Adda mig gärna: lillatassens@hotmail.com :)

Ninja
0

Jag har börjat med Farmville nu. Har skördat lite och sått lite nytt, funderar på att köpa en ko.. men måste fråga; rymmer den om jag inte har något staket? Skäms

Lillatassen
0

Hehe, det trodde jag oxå i början, men Nej, det gör dem inte, ingen av djuren rymmer, man har ju inte råd att köpa ett staket, kostar ju mycket pengar för en som precis startat :)

Ninja
0

Ah, vilken tur! Hur är det med mat då, behöver den det? Eller är det inte så realistiskt? Tungan ute Haha jag är verkligen helt novis.

Lillatassen
0

Nej, dem behöver ingen mat, så egentligen är höbalar o sånt helt onödigt, men man får ju prisrosetter om man äger fler grejer osv, så man kan lika gärna köpa sig ett par balar ibland Cool

Kom ihåg att ta ett "foto" av alla dina vänners farmer, får du också priser för bla, ja, du kan ju se i "Ribbons" där vad man kan få rosetter för, får ju poäng för rosetterna och kmr snabbt upp i högre nivåer på det sättet Tungan ute

Ninja
0

Har hittat ett till spel, Country Story. Går ut på samma sak, man har en gård att sköta. Men det är mer verkligt, vilket jag tycker är lite roligare.. när man plöjer så ser man hur ens farmare hackar i jorden, vilket gör den trött. När den blir för trött måste den äta. Djuren måste äta de med, och man får lite olika uppdrag då och då. Och så tycker jag det spelet är finare.. jag gillar't helt enkelt. Tungan ute

nelliots
0

Jag spelade farmtown förut, men ledsnade lite för min farm blev så stor och jobbig att underhålla. Nu kör jag farmville istället och ser till att hålla mig till en "lagom" storlek.

Jag kan också rekommendera YoVille för den som gillar att möblera rum. Själv är jag ju även Sims-nörd. Tungan ute

Adda hemskt gärna mig på http://www.facebook.com/mimzan Jag har redan över 50 sia/osh-vänner - superkul!

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Lillatassen
0

Jag addar dig, spelar både Farmville & Yoville och från och med idag även Maffia Wars, var riktigt skoj! :D

Lillatassen
0

Hmm.. funkar ju inte, why… why ..

nelliots
0

#38 Konstigt. Du ska komma till min profil med den länken… Om du vill söka ist så heter jag Mia Mårtensson

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Lejonhjarta
0

Ja kunne. Kanske var tillfälligt bara.

Lillatassen
0

Ska testa igen…

Lillatassen
0

Ah… 15 styckna med samma namn!! :D Tror jag hittade rätt Mia.. or? Oskyldig

Avions
0

Är också fast i Farmville…

Lillatassen
0

Adda mig Avions :) Jag fastnade även för Maffia wars igår.. Oskyldig

Starfall
0

Jag har addat några av er =D Adda gärna mig på facebook : caroline crona. Jag har samma användarbild där som jag har här, alltså mina 2 hundar Flört

Jag älskar farmville… ;) Är på level 12 nu. Spelar även farm town, där är jag på level 5. men tycker inte lika mycket om det som farmville;) Jag spelar också lil farm life och animal ranch. Men gillar fortfarande farmville bäst Tungan ute

Lindus72
0

#36 Jag lade till dig på FB men glömde skriva ngt… Glad 

Mvh Linda

Juliette-
0

Ni som addar mig måste bjuda in mig till granne för jag har inte fått fråga flera på nån vecka och varför inte då???? konstigt..

Liljekatten
0

Är det nån som vet hur tusan man får ihop FV sedlar? De fåtal jag lyckas skaffa går direkt åt till bränsle till traktorn. Måste finnas nåt sett att få fler med tanke på att en ynklig hängmatta kostar 25 sedlar. Obestämd

sighni
0

Jag är också med trots tidsbristObestämd.

#8 känner jag igen mig i.

kalindas
0

Japp du betalar in pengar (riktiga) så får du sedlar. Sen verkar det som man kan tjäna en sedel då och då.

/Elisa

Liljekatten
0

#50 Så det är enda sättet att få mer sedlar. Då får det vara för min del. Riktigt så nördig är jag inte (än). Skrattande

Lejonhjarta
0

#51 Då finns d hopp om dig, Lotta.Flört

Hanne86
0

#51 Tror om du høster en del får en de FV sedlene. Vet ikke om en får kjappere om en har soyabeans eller slik, men til mer en høster grønt, til kjappere øker mine sedler hvertfall ;)

kalindas
0

#51 Inte?
Trodde du satt där alltid..Flört
Nej, några pengar får de inte. Då får jag hellre skörda för hand.

/Elisa

Juliette-
0

Oj nu sker planering.. åker ju på GEK hela helgen så då måste jag tänka på vad jag odlar.. och mina stackars fiskar i fishworld kommer ju inte få någon mat och dö.. får sälja alla innan jag åker Skrattande

alltidsiames
0

Hjälp, det tar över våra liv om vi inte aktar oss,

kalindas
0

Förvånad

/Elisa

Liljekatten
0

#52 Ett litet kanske. Flört

#53 Jo, jag har fått någon då och då, men de få går åt direkt till bränsle till traktorn, skördetröskan och såmaskinen. Skrattande

#54 Usch, det börjar bli jobbigt att skörda, ploga och så för hand eftersom jag köpt på mej massa land. Börjar ta bort lite nu i stället.

#55 Ja, det gäller att planera sitt liv.Skrattande

#56 Risken är överhängande! Förvånad

SacredSouls
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jeg tør nesten ikke si hva jeg har gjort Skäms

Hahaha.. Sånn går det når man har barn som har DS. Jeg har nemlig kjøpt meg Harvest moon. Og det er så morsomt.Jeg gror og selger grønnsaker,melker og passer på kuer og nå skal jeg snart gifte meg og få barn Tungan ute

Anbefales for alle som liker Farmville Skrattande

alltidsiames
0

Så ROLIGT Line! Fast morsomt. Skrattande Spel är inte bara för barn.

kalindas
0

Spel är kul, så länge det inte går till överdrift..Obestämd

_Min svägerska är spelberoende, istället för att söka hjälp och ta tag i sitt liv och deras gemensamma 4 barn. Så flyttar hon nu till en lägenhet. Kommer troligtvis spela dygnet runt där också…Obestämd
När min bror sa till henne att tänka på barnen. Så sa hon att hon kanske kunde tänka sig "att minska på det lite"…
Det är tragiskt när en människa på 43år uppför sig på detta vis…Rynkar på näsan
_
Själv kan jag spela SIMS i flera timmar i perioder. Men till sist tröttnar man ju. Samma med Farmville och Farmtown, börjar bli jobbigt att odla nu..Flört

/Elisa

SacredSouls
0

Uff , det var tragisk når det har blitt slik Rynkar på näsan Da har det jo gått for langt for lengst.

Jeg har alltid vært interessert i spill og her går det mest i Xbox360.Nå er min kjære like glad i spill som meg så det er en felles interesse og da blir det sosialt på en annen måte og ikke minst gøy når jeg slår han med tre sekunder på bilspill osv Skrattande