Underlig reaktion
Jag fick Våra Katter idag, och har läst den lite under kvällen medans jag tittat på TV. Lade den brevid mig på soffan när det blev intressant, Äzzy låg i mitt knä som vanligt.
Så plötsligt märkte jag hur hon hukande lutade sig framåt och stirrade stint vid sidan om mig med lite lätt "sänkta" öron eller vad man ska säga. Som en katt gör när den inte är så nöjd över situationen.. såg efter vad det var, och det var ju Våra Katter-tidningen.
Vet inte om det var de intensiva burmillaögonen hon reagerade på, men förvånad blev jag i alla fall. Aldrig varit med om att en katt reagerat så på en bild. Hon reste inte ragg eller så, men var lite bekymrad.. tills jag höll tidningen framför henne så hon fick nosa en sväng, då förstod hon att det inte var något.

Lilla tiger..

Så lustigt. Har aldrig varit m att nån katt reagerar på en bild.
Min katter har gjort likadant. Man ligger och läser med Våra Katter på magen och helt plötsligt är det någon av katterna som reagerar på omslaget. De stirrar, hukar, smyger, reser ragg och vet inte riktigt vad det är de ser. När de väl vågat sig fram till tidningen, är det hela över och de ruskar generat på sig. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Ungefär som när min pappa ser Maud Olofsson i tidningen då…
*hahaha*
/Elisa

#3 Han är inte ensam

#3 Du är för rolig:)
Vilka tokiga katter ni har! Måste gå hem & visa en kattbild & se om ngn reagerar.
#3 Skrattar så jag kiknar!
Ett flertal katter har reagerat när jag är på besök hos vänner och de ser min väska med Boyan på. Många flaskborstsvansar har det blivit.
Så det finns fler knaskatter. 
#7 Hon ser ju så verklig ut så det förvånar mig inte! 
Fick tidningen idag och gömde den. Tack för varningen.

Hittar inte tidningen, stod det nåt bra i den?
#11 Haha, gömde du den så bra? Eller hittade katterna på den och gömde den för dig 
Hehe, jag hittade den. Det fanns bra artiklar om import och export.

Lånade hem en " Kattliv" igår. Inte en reaktion! De luktade inte ens på tidningen.
Prova med Maud Olofsson?

# 15 Får göra det. Finns faktist en ytta pytta bild av henne på gårdagens SVD. Risken är att den är för liten, men jag ska testa:)
Har du krisberedskap? Ta inga risker.
Fnissat mig igenom hela tråden. Tack allihop för en något soligare förmiddag. 
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Jag behövde själv skratta lite.

Varför har inte jag fått VK? Vill me läsa ju… *funderar*

Fanns en sida med foton på bengaler som var ute och badade, väldigt uppskattat av våran 4-åriga son, han tyckte att vi skulle åka ut med våra katter och bada
haha..
Hahaha, så gulligt. Han ville ge dem en upplevelse de sent skulle glömma :-)

#15 Visade Maudan för killarna. men de tuffa hallänningarna visade inte en reaktion, så krisgruppen jag hade förberett vart arbetslös!
Hallänningar stressas inte upp för sånt strunt..
/Elisa

Så fina konstexperter. De ser väl att det är en konkurrent på tavlan:)
Ja den tavlan blev populär direkt!
Idag backade huskatten ut från badrummet. Varför? Jo, där låg Stockelbergs bok om avel och uppfödning -med baksidan upp- och där finns en bild på en sån där kise med stoooooora ögon. Hu, tyckte min katt!

Kulturella katter du har!