Siames iFokus

Siames

Etikett: hälsa
Läst 928 ggr
Mikaelan
1

Hur är det när många katter "kvällsrusar"?

Jag älskar "kvällsruset"!! Tassar som dundrar mot golvet och saker som flyger hit och dit. Jag brukar springa runt med våra katter som då blir ännu busigare och vildare…Så skojigt. Men de är ju bara två.

Funderade på hur det är för er som har många katter?! Dundrar det mycket om kvällen? :D

Tänker att det måste vara en blandning av en fantastisk upplevelse och kanske att lägenheten blir lite kvaddad haha.

kalindas
0

Lägenheten kvaddas…Flört
Sen jag fick unga katter i huset kan jag glömma allt vad vackra möbler, blommor och prydnadsaker heter.
Här är barnsäkrat och få prylar…Glad

/Elisa

[lisme]
0

VI har 11 katter her hjemme nå og det går i full fart når de har sine "runder". Våre katter har en "raserunde" ca 23-24 og så ca 4-5 og da går det fort! Men du verden så mange morsomme situasjoner de lager Skrattande Vi får oss mang en god latter når vi sitter og skal se på tv midt i herjinga…..

Zandrinos
0

Här är morronruset det vildaste man kan ha!!!! Att sex kattungar kan föra sånt liv, sen får dom hjälp av minst två vuxna katter  också.

Roligt har dom i alla fall dom små elefanternaSkrattande

Beige
0

Hos mig är det två orientaler och en birma som kör med ett sent kvällspass och sedan ett alldeles för tidigt morgonpass.

Kvällsrejset är helt ok men jag som är mycket morgontrött skulle önska att morgonruschen kom först efter att väckarklockan har ringt.

Det är konstigt vad vanligtvis mjuka/tysta trampdynor kan låta vid de motionspassen. Jag undrar om grannen under tycker att katter är tystlåtna djur Obestämd

Men vad vore livet utan kattsand i sängen och galopperande elefanter i gryningen Flört

Nilla
0

Jag har sex stycken och de har också sina "rutiner". På kvällen är det bäst att ligga och läsa en stund, så katterna hinner rusa av sig. Jag har öronproppar som jag pluggar i när jag vill sova. Tar med mig min Ocicat in i sovrummet och stänger dörren.

Det är viktigt att det är släckt överallt. Har sonen glömt någon lampa på, är det full rulle halva natten! Förvånad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

tuska
0

När jag inga kattungar har så blir det aldrig de där tokruset.

Sover gör de hela nätterna,  jag är morgon pigg och går upp kl 5-6 och mina katter ligger kvar i sängvärmen. De tycker det är på tok för tidigt att gå upp.

När det finns ungar i huset tar jag kastraten Berta med till sängkammaren när det är sovdax och stänger dörren. Hon kan bli lite trött på ungar och behöver komma ifrån och sova på min arm.

Siameshona
0

Har oxå bara 2, men de kan låta en massa för det av 8 mjuka tassar. Vi leker alltid på kvällen & oftast lyckas vi då hålla nattracet borta. Dessutom kör de race på kvällen. Sen när jag stiger upp är det dags igen.

Ja, man kan undra om de nedanför hör? och vad de tror händer?

Millimina
0

Har fem vilddjur, men som tur är far de sällan runt samtidigt. Men när de kommer flygande genom luften så man måste ducka i soffan är man glad att de bara är fem. Oftast går det så fort så de dansar omkull när de försöker svänga.

De vuxna har lärt sig att inte hoppa på matte när hon ligger i sängen, men vildbasen Mercedes tycker mattes mage är super bra att ha som studsmatta!  Hon är hur söt som helst när hon kommer flygande tjoandes upp i sängen med svansen rakt upp! Men hon har lärt sig att när lampan är släckt är det natten och då ska man sova. Då springer hon inte runt men om de andra somnat och hon inte kan sova tuggar hon på Diesel och han blir INTE glad!

Hon har även upptäckt att gardiner är roligt att smyga bakom… Men det hon inte har förstått att de andra katterna kan se henne igenom de tunna gardinerna lika väl som hon ser dem…

[lisme]
0

#8 Det var mye kjent i den historien du forteller, bl.a. katter som flyger gjennom luften og å leke med gardinene. Her klatrer de også i gardinene Skrattande

Elegantangel
0

Katter dundrar runt till och från under dagarna ligger man i sängen är risken stor att någon dimper ned i magen, och de är inga små och nätta katter som trillar ned på en;) Vi har två damer som dessutom brukar släpa med sig en lång elastisktygremsa ett tygprov jag införskaffade när jag funderade på färger till burskynke. Förstår inte jag kastar i väg snöret från sängen och vips så är det där igen tillsammans med en eller två flåsande siameserFoten i munnen.

Hörde underliga ljud från nedervåningen i huset trodde ett tag att jag hade fått oväntat besök…var tvungen att gå ned och kolla med sambon i andra änden av telefonen. Det var bara katterna som hade sitt kvällspass hopp-studds och galopp vilket de hävdade var tvunget att genomföras efter mörkrets inbrottOskyldig