Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 2203 ggr
Nilla
0

OT.II. Neo i England.

Jag har fått massor av mail och sms ifrån det nya hemmet. Allt går förvånansvärt bra och Neo har redan fått en liten kompis, Ocicatungen Jack!

Dessa bilder värmer verkligen. Jag bara måste dela med mig…Skrattande

Neo busar loss i klösställningen.

"-Tjohooooo…"

Neo och lille Jack.

Puss. 

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Nilla
0

Oooops, med nya iFokus måste bilderna tydligen ha ett mindre format. Det tar ett tag innan man vant sig…Oskyldig

Rovardotters
0

Så gulligt!Kyss

Himmeltinden
0

åååå så nydelig Kyss så flott at det går så fint, skjønner godt at det varmer ;)

Nilla
0

Ja, här har jag en bra och hjärtlig kontakt med den nya ägaren. Min intuition var alltså rätt.

Tammy som flög till Nya Zeeland, hör jag däremot ingenting om. Den nya ägarinnan har ingen som helst empati för uppfödaren i Sverige och vi har faktiskt inte hört något sedan i början av december. Så trist. Gråter

Nilla

Himmeltinden
0

Vet veldig godt hvordan det føles, når kattungekjøpene ikke gir tilbakemeldiger på katten dem har kjøpt. Det er "hjerterått" spør du meg..Gråter

kattkompaniets
0

å, så fina, va gulligt

MalinL
0

#4 Så tråkigt att du inte hört något om Tammy. Rynkar på näsan Har du mailat och frågat hur det går?

Nilla
0

Ja, jag har mailat henne. Men hon var svår att få tag på, redan när katten befann sig i luften mellan Sverige och NZ. Jag fick ju ringa upp henne och fråga om Tammy kommit fram ordentligt.

Har mailat en annan uppfödarkontakt på NZ. Vi får se om det ger något. Någon liten rapport då och då, vill man ha när man lagt ner så mycket jobb på en katt. Åtminstone i början, så att man vet att allt är ok.

Oj….det här rann liksom bara ur mig. Jag är väldigt glad för Neos hem i England dock och gläds med den nya ägarinnan.

Nilla

SacredSouls
0

#8 Usj.. ja det er trist når det blir sånn noen ganger. Jeg forstår deg veldig godt. Det er lov å være lei seg for det *klem*

Neo ser iallefall ut som om han har fått det kjempefint og ser så lykkelig ut.KyssDet var herlig.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MalinL
0

#8 Så tråkigt och konstigt att inte höra av sig och svara på mail. Hoppas du får glada nyheter om honom snart.

Attacks
0

Så koselig med en venn som er like pen i mønsteret som han selvSkrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

HeidiK
0

Jeg kommer nok aldri til å glemme det mønsteret altså - kjempelekkert!

Deilig med slike bilder som varmer så for oss som har sendt våre "små" avsted.

Jeg har vært velsignet med kjøpere som er kjempeflinke å oppdatere og det setter jeg kjempestor pris på, som du sikkert gjør med Neo nå :)

MijmuPix
0

Vilka fina bilder på Neo och hans lille engelske kompis! Så roligt att höra att allt går så bra i det nya hemmet! Glad

Men tråkigt att höra att du inte hört av Tammys nya hem på länge :-(  Jag har tänkt på honom lite då och då, det var så gripande att läsa om hans resa till NZ som du berättade om i höstas. Hoppas att du snart får nyheter och uppdateringar om honom! :-)

Fliris
0

Litt OT, men jeg som kattungekjøper var jo inne på flere katteforum og kattesider og alt det der før jeg kjøpte katt og fikk selvfølgelig inntrykket av at ALLE oppdrettere ville ha oppdateringer. Og selvfølgelig regnet jeg da med at alle syns det var like interessert av å få oppdateringer. Det tar jo faktisk litt tid å skrive fine, lange mailer e.l med litt bilder og sånn, så da hadde det jo også vært fint om man fikk svar. Syns nå jeg. Men jeg satser på at neste kattekjøp blir en slags import katt (litt fram og tilbake mellom Tyskland og Sverige/Norge) og da blir det vel kanskje litt mer interessant for oppdretter å følge oppdateringer. Det er jo dessuten hyggelig å holde kontakten etterhvert som katten vokser :) Jeg tar det også som en selvfølge at man meddeler oppdretter om det skulle skje katten noe (uansett hvor lite alvorlig) og om man flytter eller livsituasjon endrer seg, slik at oppdretter vet hvor katten befinner seg og hos hvem.

Håper du hører fra Tammy snart. Noen kan jo være notorisk vanskelig å få kontakt med.

kalindas
0

#Nilla
Härligt att det går bra för din vackre tabby kille..Kyss Får du en tabby igen så ring till mig först! Men jag vill ha avelsrättigheter på den…Flört

Tråkigt att du inte hör något från NZ hoppas verkligen att allt fungerar bra där. Bor personen i Sverige så kan man ju i alla fall ta sig dit och kolla på ett eller annat vis. Om man inte hör något.
Svårare när det är så skrämmande långt bort.

Jag tycker själv att det är jättekul att få bilder och uppdateringar från min kattungeköpare och även från Jackson o Nannas hem.
Är dock sällan de hör av sig.
Får bara hoppas att det går bra och det därför är tyst..Obestämd

/Elisa

Nilla
0

Ja, det finns kattungeköpare även i Sverige som går upp i rök. Man tror att man har världens finaste kontakt och helt plötsligt går det ett år. Man skickar mail och sms utan att få svar. Tillslut bemödar sig människan att svara och meddelar att hon studerar utomlands och att katten nu flyttat hem till mamma.

Men vänta tills jag flyttar till Skåne. Då ska jag ta mig en tur och hälsa på. Klart man blev lite skakis när man såg den hemlösa brunmaskade Siamesen…huuu!

Nilla

kattguld
0

Som "farmor" är jag också glad att grabben redan kommit så bra tillrätta i det nya hemmetGlad

Men det är verkligen trist att du inte får höra av hans bror. Inte tar det SÅ förbaskat lång tid ändå, att dra iväg ett litet mail någon gång, och gärna också någon bild av grabben.

Quetta
0

Vad roligt att det gick så bra! Och en söt kompis redan, kul!

Nilla
0

Jag har fått svar från kollegan på NZ idag. Tammys ägarinna har flyttat och sist hon hörde något, hade Tammy varit rädd för de andra katterna och dessutom sprayat. Låter inte så kul…

Kollegan skulle vidarebefodra mitt mail till ägarinnan, vars dator dessutom kraschat.

Känner mig lite grinig idag, men jag tänker inte be om ursäkt för att jag är en person som bryr mig. Jag har inte direkt terroriserat henne med mail. Sist jag skrev var innan jul.

Nilla

kalindas
0

Man har lite rätt att terrorisera om man inte får svar hur det går med ens bebisar. Det tycker jag i alla fall..Flört
Får hoppas att Tammy får bli en bortskämd kastrat snart och hamnar i ett bra hem.

/Elisa

Nilla
0

#19 Tack, Kalindas. Flört

Zandrinos
0

Vilka härliga tabbysarKyss i England

Hoppas det ordnar sig med Tammy. Hans nye ägare borde förstå att en vuxen hane markerar sitt nya revir. Han behöver väl inte gå ihop med alla katterna, borde finnas nån snäll kattkompis….håller alla tummar,  att det går bra.

hecajon
0

Så härliga, mysiga bilder du fått på Neo och hans kompisGlad. Jag känner också att jag vill veta massor hur det går för bebisarna när man lämnat iväg dem, så jag tycker inte du är grinig eller krävande, du bryr dig bara massor. Oftast fungerar kommunikationen men ibland så hör man ingenting, jättejobbigt tycker jag. Hoppas verkligen att det går bra för Tammy också, tänkt på han ibland efter din berättelse om hans(och din) tuffa resa, och att du får glädjande besked i det snaraste från ägarinnan.

SacredSouls
0

#19 Huff næmmen for en fæl situasjon for deg Nilla. Ikke rart du blir fortvilet.

Håper du får høre noe mer snart og at de tar kontakt.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kattguld
0

Hm. Ändå LITET tröst kanske, att höra att Tammys nya ägare nyss flyttat. Då finns ändå förhoppningen hon hör av sig när hon fått ordning på nya stället?

Om hon ändå hade förstånd på att förse honom med en sällskapskatt.

Beige
0

Hej Nilla,

Jag hoppas att jag inte drar upp något tråkigt med min fråga, men jag fick tidningen Våra Katter idag där det stod om Tammys resa till Nya Zeeland och blev nyfiken;

Hur har det gått för dina båda exportpojkar?

Neo verkar ju ha hamnat i goda händer men jag hoppas att du nu även har fått goda nyheter om Tammy. Det var så trist att läsa här tidigare att du inte fick någon respons från hans nya ägare.

Nilla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har inte fått Våra katter! Jag inte sett artikeln ännu, men jag vet att den har publicerats med minibilder. Det gjorde mig lite småsur. Rynkar på näsan

Nä, tyvärr har jag inte hört ett knyst om Tammy. Det känns väldigt ledsamt och jag kan knappt titta på foton på honom. Tänker ofta på honom och ska skriva till ägarinnan igen för att försöka få information. Det gör absolut ingenting att du frågar.

Däremot går det jättebra för Neo. Han har fått 3 kullar nu. Första kullen någonsin i England, med endast Classic tabby.

Juliette-
0

Gud han är läcker Neo

Ja det gör ont i hjärtat med avkommor man inte hör av :( har några jag med..

Beige
0

Oh vilken läcker bild! Skönt att höra om Neo och grattis till tre kullar Glad

Jag håller tummarna att du får svar från Tammys ägare. Konstigt att inte kunna höra av sig men så är väl en del människor tyvärr.

kalindas
0

Grattis till Neo! Glad
Hoppas att du får svar hur det gått för Tammy. Jobbigt när man inte vet hur de har det..Rynkar på näsan

/Elisa

Zandrinos
0

Alla kattungeköpare vill inte ha kontakt, det får man acceptera. Hoppas katten har det bra, fastän ägaren inte hör av sig.

Nilla
0

#31 Det hoppas jag också. Vi hade ju Tammy tills han blev nästan ett år, så man hann ju fästa sig ordentligt. Jag saknar honom fortfarande.

kattkompaniets
0

jättefin, hoppas du får höra från honom snart

alltidsiames
0

Ta hjälp av nån kattorganisation eller svenska kyrkan där nere! Skriv ett mail och bara be dem kolla läget eller nåt. Man blir förvånad över hur medmänniskor hjälper till ibland, bara man ber dem.

Fliris
0

Jeg fatter at vanlige kjøpere ikke hører av seg (selv om jeg syns det er litt teit), men oppdretter til oppdretter burde man jo greie å høre av seg til. Og jeg blir like skuffet hver gang jeg leser om alle dere fine oppdrettere som bryr seg om kattene, tilogmed husker bursdager og andre merkesdager. Eller sender en mail med "hvordan går det?" eller kommer med råd og sånn. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg greide å ende opp med en så useriøs og uengasjert oppdretter som jeg gjorde. Det gjør meg faktisk ganske vondt. Jeg har derfor bestemt å være en av de "kattungekjøperene som ikke hører av seg". Jeg gidder ikke å oppdatere henne med hvordan elskingene mine har det eller hvor jeg bor eller hva som skjer med dem, når hun rett og slett ikke viser interesse gang på gang på gang.

Jeg håper du får høre vite hva som skjer med Tammy, det må være vondt å ha kjent en katt så lenge og så sende han til andre siden av verden og ikke høre noe. Det er jo ikke som om du kan ta han tilbake.

(Og beklager for ranten min, men jeg blir som sagt alltid litt skuffet over det og er litt sint idag merker jeg Skrattande)

Tozzi
0

Skönt att höra att engelsmannen har ett gott liv men trist med den andre kissen när du inte får ordentligt med information. Jag skulle strunta i om jag var jobbig och ligga på tills jag vet att allt är ok.

Uppfödaren till min första siames hade jag kontakt med under hela kattens levnad, ca 17 år. Jag tycker att det är givet att höra av sig lite då och då.