När kan dom dejta brudarna
Jag vet ju att ni inom rasen använder era hanar tidigare än i skogkatt men det är ju lättare när man har sin hona och sin hane går då ser man ju om fertiliteten är på plats när dom lyckas hehe. Nu är det så att Vincent ska lånas ut och tjejerna som vill låna honom är äldre. Än tror jag inte han är fertil men hur tidigt kan jag tillåta honorna kommer eller skicka iväg honom till honan?
Hjälp mig med era kloka ord.. när brukar dom vara helt fertila för parning.. såklart det är olika
men jag har ju annan fertil hane så jag kan ju inte gå på när lådan börjar lukta heller
Jackson parade när han var 7-8 månader. Spidde likaså. Odin var något senare.
Du märker nog när killen börjar bli fertil och känner för att dejta…
/Elisa
Det är väldigt olika, mina hanar har alla varit mogna att para vid 7-8 månaders ålder, men jag vet de som inte varit mogna förrän de varit ett år gamla.

Min kastrat Rossi var avelshanne från 7-8 mån till 2 år ca. Han fattade direkt vad han skulle göra;-)

Ok tack.. Vin är 7månader nu men han är ju så liten haha honan kommer ju se grotesk ut hehe.. men om en månad eller så kanske jag kan ta emot någon hona då och prova 

Min Casper är 10 mån och väger redan 4,5 kg.. min kastrat-Balines väger 6,2 kg med inte ett uns fett, bara muskler och jättestor på alla sätt!
Pappaen til Vincent var tidlig fertil, han var ca 8 månder da jeg oppdaget at han var i stand til å lage småttinger;)
Her har de vært litt senere.Pappan 10 mnd og sønnen også klar til kos 10 mnd. gammel.
Og en ikke i slekt som var over året
(men da løp ingen jenter heller før)
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Aha tack alla.. låter som han kan ta hit en tös om en månad eller så då och prova… fast det känns lite som barnarov