Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 693 ggr
Mikaelan
0

Vad kostar "stygncheck"?

Min katt Atlas ena operationsärr (krypto) ser inte så trevligt ut…Lite öppet och vätskande. Tror att det är för att han kom åt och slicka lite på det första dagen när tratten gled bakåt. De andra har torkat men det här är liksom lite köttigt. De får ta och uppfinna nån slags siamestratt som funkar för smaaala halsar och huvudet :D

Har i allafall fått tid 14.15. Jobbigt är att jag är pank och kastrationen kostade 3100. Urk…

Vad kan en sån här check tänkas kosta? 500? Känns som att pengarna bara rasar så fort veterinären säger hej typ.

Lejdet
0

varför frågade du inte när du beställde tiden?

Jag har fördelar där med att vara sjuksköterska, jag har tagit alla stygn själva på mina katter och även gjort omläggningar vid behov, spar man en del pengar på ;-)

Lejonhjarta
0

Går bra med å va undersköterska åxå.Flört

Lejdet
0

# 2 självklart :)

kalindas
0

Stygnen ska väl inte tas, vad jag fattar det som. Det var väl kollen av såret som skulle göras?

Skulle tro att det kostar som ett vanligt besök hus veterinären. Kan behövas antibiotika om det vätskar för mycket.

Är det stygn som ska tas, så gör de flesta veterinärkliniker det gratis.

/Elisa

Nilla
0

Jag tar också stygnen själv. Hoppas det ordnar sig med din stackars katt…aj aj aj. Förvånad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

MalinL
0

styngcheck har ingått i kastreringpriset hos de kliniker jag varit. Jag har varit inne kollat stygnen en gång utan att behöva betala nåt extra.

Ring kliniken och fråga.

Mikaelan
0

Oj vad bra att ni kan ta stygnen själva. Mycket bekvämt! SKulel vilja lära mig hur.

Kollen blev gratis! Mycket skönt för mig… Ena operationssåret hade öppnats och det var därför det såg lite läskigt ut. Men hon tyckte att det kunde lämnas öppet. Det var visst ingen fara att något organ skulle ramla ut som jag trodde, för det var ett av såren i ljumskarna. (han har tre) Och så köpte vi en större tratt så nu kan han inte komma åt och slicka något mer så äntligen kan vi slappna av. Men det är lite synd om honom för han kan inte ens slicka snoppen…Men han sitter och försöker hela tiden…och snoppen liksom rycker och vinkar hela tiden. Åh stackarn. Men om några dagar är ju tratten ett minne blott.

SacredSouls
0

Så godt alt gikk fint i dag. Håper det gror fort slik at snoppen får den omsorgen den trenger igjen Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Siameshona
0

# 7. ha. ha han kan inte slicka snoppen. Att killar aldrig kan låta bli sina….

Bra att det löste sig.

hecajon
0

Vad skönt att det ordnade sig och att det var gratisGlad Bara intimhygienen kvar dåFlört