Fertil hona redo för avel önskas köpa/fodervärd
Jag är sugen på att komma igång med mina avelsplaner men mina honor är ju bara 5 mån än så länge och min avelshanne är rejält könsmogen.
Därför funderar jag på att köpa en vuxen fertil hona alternativt ta på foder.
Söker därför en OLH/OSH eller eventuellt en siames var/ balines-hona i ettårsåldern.
Någon som har en lämplig hona? Se avelshannens stamtavla i mitt album.
Maila eller ring 08-7549802
Hm…jag hade nog väntat på att mina honor hade nått vuxen ålder. För mig är katterna mer än bara avelsdjur. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Självklart är de mer än avelsdjur! Kan förstå att det kanske låter lite "desperat" ?
Jag har haft katter sen jag föddes och de äldsta av mina katter har blivit upp mot 20 år så jag är fullt medveten om att man tar på sig ett långt ansvar när man skaffar djur!Mina katter är mina bebisar men för det tycker jag att det skulle vara kul och intressant att starta uppfödning. Jag kommer inte att hålla Casper fertil så värst länge var tanken, max till våren.
Mina 4 nuvarande katter trivs kanon med varann och det finns inget revirtänkande alls ännu. De sover alla ihop, delar snällt på all mat, delar på matte och bråkar aldrig mer än på bus.
Så du tror inte att de skulle acceptera en äldre hona nu när de inte är könsmogna ännu?
Senare kan jag förstå att det kan bli problem men de är bara 20 v. ännu.
Risken finns att det kan bli bråk även mellan dina katter som nu är bästisar. Plötsligt måste de välja sida…
Kan gå fantastiskt bra också. Men risken är stor att lugnet i gruppen försvinner.
/Elisa
Jag har en jätteväl fungerande kattgrupp och kan utan problem ta in vuxna djur. Jag tror det handlar helt och hållet om hur din kattgrupp är. Jag tycker det är en ganska bra idé du har och jag förstår att du vill ha en vuxen hona att para honom med när du inte vill hålla honom fertil i en oändlighet.
En annan lösning, är om du lånar ut Casper till en hona du gillar mot att du får välja en hona ur kullen till exempel! Då får du både din hona och Casper med i gamet!

Isåfall vore det bättre att låna ut honom och sen ta en hanne ur den kullen för vidare avel och kastrera Casper framåt våren när han förhoppningsvis har blivit pappa till mina två honors ungar också.
Då kan man ju även använda den hankattungen till mina båda honor i framtiden om de nu inte är besläktade. Som läget är nu är det inavelsgrad 0% mellan Casper och mina honor.
Är nån intresserad av en gratis parning mot en unge?