Liljekattens P-kull
Här kommer några kort på mina bebisar. De är nio dagar gamla idag och alla har öppnat ögonen helt även om de inte visar det på bilderna riktigt. Lite för ljust tyckte de nog trots att jag inte använde blixt.
Pappa: Ch. S*Sandvretens Obelix, SIA n21
Mamma: Ch. Liljetassens Tingeling, SIA b
Om någon är intresserad så är det bara att maila liljekattens@telia.com eller ringa 0480-37191
Första har vi lilla honan
1:a hanen
2:a hanen
3:e hanen
4:e hanen
och så den sista 5:e hanen

Sötnosar!
P-kull? Några spännande P-namn eller varför P?

Så små & så gulliga.
Jättefina!
Här är förresten länken med massa namn.
/Elisa
#1 En gång i tiden när jag fick min första kull så fick de namn på A, nästa på B osv. Nu har jag kommit till P. 
#2 Tack!
#3 Tack Elisa! Kan behövas. 

Jätte fina bebisar ni har 
Så heldige du er som har fått både tabby og solid i samme kull
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Peppiga Pia (från Snobben)…
Nummer 4 är snyggast idag.
Vilka fina små bebbar! 
#5 & #8 Tack! 
#6 Kan du tala om vilka som är solida och vilka som är tabby då? Har svårt att se det själv ännu.
#7 Hmmm…tveksamt att det blir nån Pia.
Såå herlige de er Lotta.Jeg synes alle var like nydelige jeg
Gutt 4 må vel være solid. Syntes nr 3 også så slik ut.
Gi alle sammen + mamman en puss ifra meg.
Hilsen Line som er sååå sur for at hun ikke har noen bebiser å vise frem.Her har alle jentene gått ut i streik ;-) Tror de krever ny kokt kylling hver dag for i det heletatt vurdere å løpe
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Jättesöta
PomperiPossa kan hon ju heta.

Herregud! P?! Redan! Tiden går fort. Trodde nog d va så men inte alla tar det i ordning. Hade tänkt d en gång men d kom av sig.
Våran lila har ett P-smekanamn. Purple. :-)
Nr 4 syns jeg ser veldig solid ut
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Sötnosar!
Kanske en liten Peter Pan då? Med en Tingeling som mamma!

Det ska bli spännande och se dem framöver, är de lika bebisarna från förra kullen?

Åh vilka sötnosar! 
Åh, så ljuvliga småttingar! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
#10 Alla är pussade på (Boyan fick också en av bara farten
). Jaha, det är bara att ge sig till affären och köpa upp deras kycklinglager då om det ska bli några kattungar. 
#12 Nåt att fundera på. 
#13 Redan och redan, fick min första kull 1985 så det är ett tag sedan. Har även gått ifrån alfabetet några gånger så på 24 år har jag bara haft 23 kullar. Perser/exotic (16st), abessinier (2st) och siames/oriental (5st).
#14 Okey, vi får se snart om du och Line har rätt. 
#15 Ja, det hade ju passat bra.
#16 Tror du jag kommer ihåg det?!? Jag har teflon-minne. Inget fastnar.
#11, 17, 18 Tack så mycket! 

Jättefina!
Det verkar som om det börjar komma lite färg här och där…spännande! De är så små och hjälplösa… Svårt att fatta hur snabbt de utvecklas.
Så otroligt söta de är, jag är kär tror jag 
En hona av 6 och den får heta Pia! :D Hihi
Kul med så många killar, mycket tjejer har det varit i kullarna jag sett på sistone. ;)
Med vänliga hälsningar Lisa
Nei nå er det virkelig på tide med noen bilder synes jeg 
åååå…så hærlige gull.
Tackar!
#24 Det får vänta tills framåt onsdag tror jag. Har varit borta hela helgen och ska i väg i morgon igen , men på onsdag kan det nog bli lite treveckorsbilder tror jag. 
jätteöta ungar Lotta
Ja nu vill vi ha nya bilder så att jag vet hur mina kommer att se ut! Mina ser ut som de tre sista bilderna och Carolina tror att det är 4 killar och en tjej. Själv ser jag inte ens med förstoringsglas.
Nu skäms jag lite grann för att jag varit så dålig på att ta kort på bebisarna.
Idag gjorde jag ett allvarligt försök iaf och här är resultatet. De är 4,5 veckor gamla nu.
Först ut har vi lilla tjejen. Hon ska heta Liljekattens Pingla och jag tror hon är chokladtabby.
Här har vi Liljekattens Pascal. Tror han är blå (fast han ser väldigt brun ut på bilden).
Nästa hane heter Liljekattens Pondus och är brun.
En liten brun hane till. Namnlös ännu.
Liljekattens Picasso, chokladtabby eller lilatabby.
och sist ut har vi Liljekattens Picco, chokladtabby.
Jag är inte 100% säker på färgerna, men det visar sig så småningom vad det blir.

Vilka sötsaker.. så fina.. den namnlösa är ju en Pi
ja kort och gott 

#30 Eller Pan. Va vackra dom är, Å stora!! Fort det går. Tänker inte riktigt på det när man ser sina egna hela tiden.
Superfina ungar 

/Elisa
Næmmen se der var det flere solide jo. Kjempeherlige Lotta.
Pierre är väl ett bra namn, det betyder småsten på franska. Dom är ljuvligt söta, chokladtabby också - wow! Som namn förslag har vi Petrus, Pecka, Paulus, Peppe, Pavel, Povel, Pange och Poppe. Hade jag inte fått egna tabbysar hade jag köpt den där tjejen. Hon är bedårande.

Vilka godingar!!! 

Så stora det blivit! Men söta är de fortfarande

pluttinuttisar
Tack för alla fina kommentarer och för alla namnförslag. Fortsätt gärna! 
#34 Ja, det är en bra blandning, fifty-fifty. 
#35 Tur att du fick egna tabby för Pingla är redan tingad.
Kan jag inte locka dej med världens mest kelna och tillgivna blåmaskade hane i stället?
Lille Pascal är helt otroligt go. Han kommer så fort han hör oss och så sätter han sig och illpiper för att man ska ta upp honom. Alltid! Hade jag inte redan beställt en annan hane så hade risken varit stor att jag inte kunnat sälja honom. Har aldrig varit med om att en så här liten kattunge varit så präglad på människor.
så fina Lotta
#39 Jag hör dig väldigt dåligt nu - håller för ögon och öron -LALALALALALALA.
#41 Kan du verkligen motstå denna sötnosen med välling på hakan? 
Nejmen halleda - jag älskar honom! Jag drar ut sladden till datorn och går och läser en bok av Strindberg.
Jag kan sms:a bilder till dej om du hellre vill det. 
Jag har kastat bort mobilen.
#45 Jag har ju din adress så jag får använda mej av snigelposten då.
Eller ska du spika igen brevinkastet? 
#46 Hade ingen bra bild på hans svans. Jag skulle ju tro att han är en ljus chokladtabby. Det var ju samma sak i förra kullen då jag trodde att det var två lilatabby, men det visade sig ju att de var choklad och bara var lite ljusare i färgen än den andra chokladtabbyn. Det är väl ett litet önsketänk att han ska vara lila….
Hoppas att jag får en nån gång så att jag kan se hur de ser ut som små kattungar.

D svårast e å inte behålla alla!!
#47 har sån där säkerhetsdörr utan brevinkast och måste gå ner till entrén och hämta posten, fast det finns en hållare för tidningen bredvid dörren förstås…

Jättefina. De växer så det knakar.
#49 Du kommer aldrig att komma undan:)
#42 ÅÅÅÅ
Han var en sjarmerende liten kar.
Hur kan du ta såna foton, han tittar ju rakt in i själen på mig! Fy dig!
#48 Du får bara behålla tre! En är min! 
#49 Då får det bli tidningshållaren då.
Sen när du är lagom mör av alla bilder så kommer jag och hälsar på under förevändning att jag ska titta på Fengs Obi-barn och som av en händelse råkar jag ha en liten blå med i beredskap. Få se, hur gammal är han nu….hm…..fem veckor…hm….jag kommer och hälsar på om ca sju veckor. 
Oh hjälp, mitt hjärta går i tusen bitar. Han är ju det sötaste jag sett men han är för fin för att kastreras och jag kan inte ha något kissande i mitt liv. Har haft omplaceringshundar som inte var rumsrena så jag har fyllt min kvot av kisstorkande. Han bör gå till avel, tycker jag.
#54 Haha, tror du att du slipper så lätt undan?
Hans pappa har ju inte kissat så det kommer nog inte Pascal göra heller.

#54.. Klart du ska ha honom, han kan nog få träffa tjej tidigt ska du se så han kan få en kull eller två 
#54 Nån gång har han väl kissat? (Orolig).
Inte konstigt att du haft sån framgång med pellets i lådan annars! Mohahahahaha. Ska bara rulla upp lite…bara titta lite…oooooooooOOOOOOOOOOOOOH! Så söööööööööööt!
#57 Ha ha ha, vad du är kul då!