Litter Kwitter
Jag undrar om någon har erfarenhet av den här manicken:
http://www.coolstuff.se/Litter_Kwit
Litter Kwitter, ett tränings "program" för att få din katt att gå på den vanliga toaletten och göra sina behov. Jag har läst lite recentioner om den och då har den fått bra omdömen. Men det kanske kan finnas en risk att katten ramlar ner i toaletten också?
Men det verkar mycket Skönt att slippa all kattsand i lägenheten och också ekonomiskt i längden.
Skulle vara kul att höra era åsikter.

Jeg har en sånn liggende hjemme i en garderobe et eller annet sted. Jeg prøvde med litt for tidlig og det endte med at kattene brukte dyna mi istedet for toalettet. Jeg syns ærlig talt at det ikke er noe problem å ta dokassa etter to katter hver dag, så jeg gidder liksom ikke prøve igjen.
Sålde min för ett tag sedan. Man bör nog inte ha mer än en eller två katter om man ska få ordning på kissandet.
/Elisa
Ok :) Men tror ni det finns risk för att de skulle kunna ramla ner i toaletten och inte komma upp? Det är min oro över saken.
Har en som jag (våra katter) inte använt, den är uppackad. Kan skicka den till någon som är intresserad mot frakt kostnad. Våra katter är inte intresserade av den.
Ramla ner i toaletten gör de inte. Men den ska däremot inte användas till små kattungar.
/Elisa
Ja det skulle vara snällt, Värt att prova :)
Jag är också sugen. Men ingen hit alltså?
Med vänliga hälsningar Lisa

Enligt bilden, så följer det med en DVD, så att katten kan lära sig hur man gör, kanske t.o.m spola efter sig

# 8 ha.ha Toka:)
Saga fixade att kissa på toaletten aldeles själv och utan Litter Kwitter.
Hörde del skvalade på toalette för ett tag sedan och då satt hon där nöjt och kissade. Detta har efter den gången hänt minst två ggr. 
/Elisa
# Haha, vad roligt när det skvalar på eget bevåg.
Med vänliga hälsningar Lisa
Jag är intresserad av att prova på mina kissar. Är det någon som vill bli av med sin Litter Kwitter så hör av dig till mig.

Ja nog skulle det vara kul att testa…
För oss har det varit en riktig hit!
Vi tillverkade en egen litter kwitter av skärbrädor och körde med det direkt vi fick hem våra kattungar. Fast de var inte jättesmå utan ungefär 22 veckor då, så det kändes lagom.
Vi började med att lådan var en burk med kattsand som platsade i toaletten och sen gick vi över till vårt "litter kwitter". Kissa lärde de sig göra i hålet nästan direkt, bajsandet har tagit lite länge tid. Fortfarande kommer den en och annan klutt på badrumsgovet, men inte så ofta. Vi har numera ett barnsits med ett litet hål som är katternas egna ring…så de har mer plats att sitta på, och såfäller vi upp den när vi använder toaletten och så är det en vanlig ring under. Sina grävreflexer har de kommit på egna sätt att fortfarande använda. Kattkillen brukar gräva lite under toaletten innan han går upp och bajsar i hålet.
Det jag har lärt mig under den här tidens toalett-träning är att man inte får ha för bråttom utan verkligen gå sakta fram. Och inte ge upp fast man har lust ibland. Och om det inte går så får man backa tillbaka ett steg. Och så tänka på att det ska bli en positiv betingning. Men det är verkligen kul när man nästan är i mål med träningen!!! Och det har blivit "vardag" för katterna, tror inte att de minns något annat. Men det har alltså tagit ca 5 månader hittills.

Me tanke på hur många katter vi har skulle ja bli galen om alla gick på lådan. Dom flesta går ut numera. Hade ju varit guld annars med ett gäng toa-tränade katter annars.