Siames iFokus

Siames

Etikett: avel
Läst 1356 ggr
Lillatassen
0

S*Mina Drömmars bebisarna har hunnit bli 3 veckor!

Jag är fortfarande lite små fundersam över en av kattungarnas färgteckning.. -> Hurricane.

Kan tyvärr inte lägga in några bilder här, min dator gick sönder med åskan i veckan (suuurt) så får skicka vidare er till min hemsida www.minadrommars.se …

Kika in där och se vad ni tror om Hurricane.. :)

Har tänkt att registrera dem snart och söka stamtavlor osv, så vill gärna vara mer säker på färgen innan dess Skrattande

LottaX
0

Färg på föräldrar?

Lillatassen
0

Båda föräldrar är SIA n.. här kommer stamtavlan ifall släktträden kan underlätta färg avläsningen på ngt vis :)

Mamman: http://pawpeds.com/db/?a=p&id=800479&g=4&p=sia&date=iso&o=ajgrep

Pappan: http://pawpeds.com/db/?a=p&id=786918&g=4&p=sia&date=iso&o=ajgrep

SacredSouls
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kyss Nydelige. Jeg synes hun så veldig sjokolademasket ut.

Her er et bilde av en sjokolademasket fra et kull vi hadde ifjor.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Rovardotters
0

Jag tycker också att han ser chokladmaskad ut.

Nonimonos
0

Ser choklad ut. Nu är vi tre som sagt det så…;-)

Lillatassen
0

Ja, okey, då spikar vi choklad på henne då :D

Kika gärna in mitt nästa frågetecken, Firefly, tycker nästan att han är för ljus för att vara brunmaskad, kan blåmaskad vara ett allternativ?

Fler bilder på honom finns på www.minadrommars.se

SacredSouls
0

Næmmen gud for en skjønning KyssKyss

Sjokolademasket på han også tror jeg.

Lillatassen
0

Jag är så osäker här nu, antingen är han en ljus brunmaskad eller en mörk chokladmaskad Skrattande lägger in en bild till som antyder mer om att han kan vara brunmaskad, eller? :)

Lillatassen
0

Firefly igen.

Lillatassen
0

och igen i helbild.. :)

SacredSouls
0

På bildene så ser nesen mer sjokoladebrun ut synes jeg.

Her kommer et bilde av en mørk sjokolade. Han er jo ganske lys under potene ser du.

Litt vanskelig å se på bildene dine men er ørekanten brun eller svart ?  Som du ser på han mørke sjokoladen i dette innlegget så har han tydelig brune ørekanter.

Lillatassen
0

Firefly är mörkare i kroppen än Hurricane, hon är helt vit medans hans färger går mer i gråvitt över kroppen. Men började misstänka för ett tag sen redan att han nog inte är brunmaskad, trots allt.. Hans nos är inte lika mörk som de 3 andras.. Hmm.. han är nog en variant av chokladmaskat då ja.. bilden du la upp påminner något om Fireflys färger, fastan att din katt är mer brun över nosen och örona, Firefly har en gråare ton.

SacredSouls
0

Ok. Ja da kan det jo være han er brun om ørekanten er gråaktig Skrattande Ikke lett det der med farger.

Her er en brun som var ganske lys som babyGlad

SacredSouls
0

Og en siste GladDisse var vi lenge i tvil om for de var jo så forskjellige i farge. Men begge to er brune.

Lillatassen
0

Ok, jomen den sista bilden säger mycket. Om båda dem är brunmaskade så är nog Firefly oxå det, fast att hans färger kommer att komma fram mer och mer nu allt eftersom. De 3 andra är mycket mörkare än han i dagsläget så man blev tveksam :)

Lägger in en bild på en av hans bröder som tveklöst är brunmaskad.

Lillatassen
0

Veckans bild på Firefly, vad tror ni på för färg? :P

Lillatassen
0

och en till…

Lillatassen
0

Här kikar Firefly in i kameran och man kan jämföra honom med Chill som ligger intill och är en garanterad brunmaskad hane.

Nonimonos
0

Ser ut som en blåmaskad tycker jag.

Lillatassen
0

Visst är det så va? Men är inte blå ljusare? Någon som har ngn 5 veckors bild på en Blå bebis för att ha lite att jämföra med…? :D

Min "självklara" brunmaskade White Lion börjar se mer Blå ut nu, han oxå.. endast Chill av hanarna som ser riktigt brunmaskad ut. Men visst kan det skilja även om alla 3 skulle vara brunmaskade? eller? hmm.. HJÄÄLP! ;)

Wikrita
0

#19, på bildet der ser ungene fra venstre, til høyre ut som brun-blå-brun-blå-brunmaskede på min skjerm.

Lillatassen
0

Jo ser så ut på den bilden, den katten längst till vänster är Hurricane, en rättså självklar chokladmaskad katt, (idag iaf.!) :D… Men jag håller absolut med dig om resten… funderar på om jag ändå fått 2 blåmaskade istället för 4 brunmaskade, i resten av gänget. Galet, vad snabbt dessa färgförändringar kom, nu i veckan!

När brukar man kunna fastställa färgerna mer bestämt? Jag menar, så som dem ändras nu, så vågar jag ju inte registrera dem än :D

På bilden - brunmaskade Caribbean Chill :D