Siames iFokus

Siames

Etikettsjukdomar
Läst 2157 ggr
kalindas
2009-08-18 12:50
0

Magsjuka igen!!

Magsjuka här igen. Rynkar på näsan
Denna gång är det Skatan som än så länge är sämst…
Har nog hittat boven i dramat nu i alla fall.
Båda gångerna har kattungarna och Skatan fått ICAs påsmat med sås. Övriga katter har inte ätit detta och är friska…

Nu är funderingen om jag ska kontakta ICA och klaga?
Det är dyrt med hängiga bebisar. Men jobbigast för Skatan i nuläget..Rynkar på näsan

Håll tummarna att detta går över fort och jag inte behöver åka till veterinären med dem…

/Elisa

Siameshona
2009-08-18 13:28
0

Fy va jobbigt. Vilken otur du har där hemma. Hoppas det "bara" är skatan som fått en släng. Puss på henne

kalindas
2009-08-18 13:38
0

Jo jag hoppas det.
Busungarna är det full fart på i alla fall. Så där är jag inte direkt orolig.
Mer för min lilla Skata, som är matt i pälsen och lessen. Rynkar på näsan
Misstänkte att något var på gång i går, då hon inte glänste som vanligt.
Är hon inte bättre i morgon så blir det besök hos veterinären.

Undra hur mycket man kan stämma ICA för? En miljon eller nåt sådant hade ju inte skadat…Flört

/Elisa

Himmeltinden
2009-08-18 14:01
0

Det der opplevde jeg også med mitt hvitflekk kull nå nettopp.. Mammaen og pusongene fikk ICA mat i saus og det ble diarè. Men det gikk ikke over av seg selv, men måtte behandles.

Jeg har alltid sakt at vårfòr fra butikk er søppel på boks. Og det er det nok;) Håpe skjønne pusen blir fort fin igjen;)

Tidligere da jeg opplevde dette, tok jeg det opp med matleverandøren. Hvor de beklager det dypt, og sende meg en haug av den maten jeg ikke vil ha…og dekket vet, utgiften jeg hadde, som dog var bra. Da hadde dem alt på det rene og hadde ordnet opp i skadene, mente dem selv. For dem mente bestemt at maten er bra og at det var en produksjonsfeil, som kan hende selv den beste. Og at dem erstattet de utgifter jeg fikk. Og jeg ble vel egentlig fornøyd med det, at dem dekket de utgiftene jeg fikk på grunn av kattmaten. Så send en klage, det hadde jeg gjort ;) Med regningen fra en evt. vetrinær.

BaraLisa
2009-08-18 14:13
0

Du kan alltid höra av dig till dem, jag brukar få "presentkort" på ICA för mer än vad jag betalt. Men någon ersättning för veterinär etc får du nog inte så lätt.

Har reklamerat lite smågrejer (för att få tillgodo :) Annars hade man inte orkat)

Med vänliga hälsningar Lisa

Siameshona
2009-08-18 14:29
0

Jag köpte ICA:s mat en ggn. De fnös & gick därifrån, så curling morsan hällde raskt upp lite annat smaskens:)

kalindas
2009-08-18 15:42
0

ICA:s mat med gele och även den vanliga burkmaten har fungerat här innan. Funderar på om själva såsen kanske är för stark för känsliga kattmagar.
Konstigt när det gäller Skatan som normalt har en plåtmage.

Är rädd att det är mer med Skatan och hypokondrikern här säger att det är nåt allvarligt. Tycker hennes tandkött är blekt med mera…

/Elisa

Avenacattery
2009-08-18 16:17
0

ICAs mat och Mjau ær rena råttgiftet hos mig. Min ena katt (Chama) spyr som en galning och mår skitilla av dessa två, annars fungerar allt annat. Ær mycket skeptiskt till dessa två produkters inehåll och priduktionslinjer. Aldrig mer sæger jag.

Rovardotters
2009-08-18 16:23
0

Tack för varningen, jag ska undvika Icas foder. Jag brukar ge mina Gourmet, Perle och Shebas också, det har inte resulterat i några magsjukor hittills. Men mest får mina barf, lamm och kokt kyckling som proteinkällor och James Wellbeloved torrfoder som godis.

Har du Sempers kolikdropparr hemma, ge dem det snabbt och ge bara rått lammkött (som har varit fryst). Då får du snabbt ordning på magen igen.

alltidsiames
2009-08-18 16:59
0

Mina katter är just nu galna i friskies kalkon. Jag skulle tro att det är den där väldoftande buljonggelén som de älskar att slicka i sig.

kalindas
2009-08-18 21:08
0

Har inte märkt några problem med ICAs övriga foder. Verkar vara just den i sås.

Droppat kolikdroppar till alla katter och hundar. Både i mat och vatten. Risken är väl att jag överdoserat..Flört

Varit med Skatan hos veterinären och kollat upp henne. Passade på att ultraljuda och ta blodprov. Detta för att utesluta livmodersinflammation.
Hon hade höga vita blodkroppar vilket tyder på infektion. Så nu får hon antibiotika.
Bebisarna mår fortfarande bra, bara en som spytt en gång.

/Elisa

Liljekatten
2009-08-18 21:10
0

Mina katter får ICAs påsmat (både med sås och gelé) och det har inte varit några problem alls med deras magar. Jag har alltid tyckt att just ICA och Mjau varit bland de bästa våtfodren just för att de är svensktillverkade och utan spannmål. Detta gäller förvisso bara ICAs burkmat, påsarna är tillverkade i Frankrike.

Hoppas verkligen att Skatan och bebisarna piggar på sig fort!

kalindas
2009-08-18 21:15
0

kan ju haft otur att få en dålig sändning

/Elisa

Helenaf76
2009-08-18 21:49
0

Vilken otur att Skatan blivit dålig. Håller tummarna att bebisarna klarar sig den här vändan.

kattkompaniets
2009-08-18 23:27
0

krya på dig Skatan

SacredSouls
2009-08-19 00:21
0

Usj så synd. Håper Skatan blir fin i magen igjen fort.

Her er de også veldig glade i Gourmet og Sheba. Den gule runde dyre Sheba boksen er favorittenSkrattande

Vi har også hatt litt dårlig erfaring med biter i saus/gelé (whiskas) så vi pleier ikke kjøpe de lenger.Mjau ville ikke mine snuse på engang da jeg fant det på OBS.

Whiskas poser med fisk går helt fint.Den liker de godt og magene tåler den bra.Men som regel så kjøper jeg Sheba i den typen kattemat for den vet jeg at de liker godt.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

cerwinvegas
2009-08-19 01:17
0

Hoppas det går bra nu när Skatan fått medicin

Siameshona
2009-08-19 12:32
0

Hur är det med Skatkraken & ungarna idag då???

kalindas
2009-08-19 12:53
0

Ungarna är det full fart på. Skatan är piggare.
Fick kokt kyckling i går. Uppskattades av alla fem..Glad

/Elisa

kattkompaniets
2009-08-19 19:18
0

skönt att  hon verkar bättre