Akut! Lilly söker tillfälligt/permanent hem!
Jag har precis pratat med Lillys matte och hon behöver AKUT hjälp med att hitta tillfälligt hem till Lilly eftersom en granne fått allergi av katterna!
Matte hoppas snart kunna flytta till en annan lägenhet men tills dess behöver katterna alltså flytta till tillfälliga hem, alt. till en fodervärd.
Lilly, aka S*Mijmu Pix Molli Minttu, är en trevlig och busig sköldpaddsmaskad siameshona som är född i november 2008 (pappa katt är engelske Firousi Undercoversecret, SIA d, och mamma katt är CH S*SeeSoo Soulmate, SIA f)
Om du har möjlighet att erbjuda Lilly ett tillfälligt hem, alt är intresserad av att bli fodervärd åt denna förtjusande paddeluring så hör av dig så förmedlar jag kontakten till Lillys matte!
Hälsningar Emma, S*Mijmu Pix: info@mijmupix.se
*putta upp*
Kan tillägga att ev. så är hon tillsalu om jag inte hittar ngt tillfälligt hem eller fodervärd. Vilktigast är hennes välmående.
mail: mariella_angner@hotmail.com

Fodervärden är permanent då?

Inte för att man kanske ska lägga sig i, men grannen fått allergi??? Grannen har väl en egen lgh??
Skulle precis säga detsamma.
Tyvärr är det en del allergiker som tror att de kan bli allergiska bara av att se en katt på avstånd.
Tack o lov är dessa få!
Kanske en fin flickvän till Otto och Pacino? 
/Elisa

Samma här…allergin går väl inte genom väggarna. Är grannen verkligen så allergisk och i så fall testad mot katt?
Tur att man bor i eget hus
Bor man i studentkorridor eller liknande boende är det kanske inte så konstigt som ni tror. Eller om man delar en lägenhet med någon annan.

#6 Nu står det ju grannen, är därför vi blir brydda. en annan sak om det är en i familjen.

Kan ikke kjærsten din ta kattene for en kort stund? Siden du uansett skal flytte større. Lykke til, synd om du må omplassere henne også.
Det är såhär att jag bor i bottenvåningen på en villa. Den är i sin tur uppdelad i 2 små lägenheter med tillgång (för båda) till allrum , stort badrum + tvättstuga mm.
Den andra som bor här har sin lägenhet som en övernattningslägenhet så han ska vara här ca 1 gång i veckan ( fast jag har sett han 4 ggr på 4 mån typ) och sova över då han har ett företag han besöker i sthlm och eg. bor i borås med sin familj.
Hans fru är allergisk och nu från att det varit helt okej har det nu uppstått akuta problem då hans fru inte kan komma hit på helgerna som han säger pga. hennes extrema allergi. Så han hotar att flytta.
min hyresvärd som hamnar i knepig sits då han tycker om oss båda som hyresvärdar har då sagt att 1) han var först. 2) han betalar mer i hyra 3) eftersom han aldrig är här typ och betalar full hyra med minimal slitning på lägenheten så går han tyvärr före.
Så om jag inte hittar tillfälligt boende till mina missar måste jag flytta omgående. Det är omöjligt för mig att hitta nytt nu dels då jag ska plugga i borlänge samt dels att jag har jobb so kräver att jag bor här.
Står i lghts kö i täby och har typ första tjing men man vet inte när det blir ledigt där och jag ska till borlänge i 11 v. så det blir inte innan dess iaf…
En av mina katter åker till en vän, ena ska kanske mamma ta och lilly…tja det ser ni ovan.

#9 Trist för dig att ha hamnat i en sådan situation.

Näää vilken otroliog otur! FY vad trist för dig. Vilken knäpp situation. Det låter ju inte precis som om frun är där mycket heller. Jäkligt trist att du behövede råka ut för detta. Håller tummarna att du hittar någon som kan låna Lilly. Hur länge handlar det tillfälliga fodervärdsskapet om, om om man skulle fråga runt lite?
det är ju det jag inte vet. så mest troligen söker jag nytt permament hem åt henne. vill inte att hon ska flytta runt, viktigast är hemmet, och eftersom jag inte vet om det rör sig om 4 månader eller 6 månader eller längre måste jag nog göra så :(
Ang. frun så hade dem sökt om mig på internet och hittat att jag var kattuppfödare = inte populärt. Jag som inte ens haft kull på 2 år :(
Som sagt…
Finns alltid det som tror de ska bli allergiska bara de läser ordet katt. Det är ju inte ens säkert att hon skulle reagera på Siameserna överhuvudtaget…
Hoppas att det löser sig för den vackra lilla tjejen.
/Elisa
Uff,for en trist situasjon du har kommet opp i. Jeg håper hun snart finner et godt permanent hjem.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

#12 Verkar vara både fula å hysteriska. Synd du inte kan sätta åt dom istället. Skönt du slipper dom även om det tyvärr går ut över katterna. Elise har rätt, vissa kan inte ens se katter på bild. Lycka till, ska hålla ögon å öron….
Ville bara berätta att Lilly har hittat sitt nya hem nu 
Skönt att hon fått ett hem..
/Elisa
Så flott at hun har fått et hjem nå.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Skönt att höra att det löst sig för Lilly. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Vad skönt! 

Men vad bra. Trevligt att du talade om det! Hoppas det blir bra för alla inblandade!
Vilken tur att det löste sig.

Så skönt att Lilly fick ett hem.

Så bra att det ordnade sig