Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1057 ggr
alltidsiames
0

mjölk-kris

Igårkväll gick Feng omkring med den största bebisen och lämnade den till mig säkert tjugo gånger. Det verkade som om mjölken inte hann rinna till och den var hungrig hela tiden och fick för sig att den aldrig skulle få mat mer och skrerk i högan sky. Mamma katt fick inte ro att äta och så började det bli en ond cirkel. De pep och störde de andras sömn och jag fick inte heller sova för rätt vad det var hade jag en kattunge i sängen som jag skulle ha under täcket, tyckte Feng. Jag stödmatade lite med RC mjölk med paraffinolja i och Feng tvättade ungen under tiden. Det blev bättre, men jag kände ingen ny mjölk komma på mamman. Då grep min dotter in och tog fram värmedynan.

Alla lugnade ner sig omedelbart, mjölken rann till och jag fick sova utan kattbebis i sängen. Tur att man har assistans!

Nu har tre fått blågrårandiga svansar, ska bli roligt att se hur detta blir.

BaraLisa
0

Så söta de är när de tyr sig till sin människo-mamma med barnen :) *snyft* Blir helt rörd.

Med vänliga hälsningar Lisa

Lejonhjarta
0

Fy vad tufft d e att helt plötsligt bli småbarns-mamma igen. Känner sig så maktlös ibland. Tur man har assistenter ibland. ;-) Vi har åxå haft lite sådana problem här fast d berodde på att Blåsan fick sån diaree av blötmaten så hon minskade mjölkproduktionen. Å alltid e d tjockisarna som skriker högst! Stackars utsvultna "smala" stackare. ;-)

alltidsiames
0

Jag stödmatar mamman, hahaha. Verkar vara nr 1 på åtgärdslistan. Trycker i henne smörgåspålägg och gräddfil just nu. Den största verkar söka kontakt med oss nu, de andra är inte alls lika långt komna. De är 10 dagar idag och de har dubblat sin födelsevikt.

nintendo
0

Vad gulligt att hon anförtror dig ungen  Kyss

alltidsiames
0

Jag blev så rädd att hon skulle stöta bort den men hon ville bara att jag skulle mata den.

Siameshona
0

Så rart. Hon litar på sin "mamma" du fixar allt.

alltidsiames
0

Fast bara när det är kris, annars ska jag hålla mig på avstånd tycker hon. Igår stängde vi in henne i badrummet en stund för att fota och försöka könsbestämma ungarna (vilket inte gick). ni skulle hört som hon skällde på mig när hon kom ut.FörvånadSkäms

kalindas
0

Där är min Skata lite rolig. Övriga katthonor har jag fått göra som du med Feng. Dvs. stänga in honan för att kunna fota bebisarna.

Men Skatan kommer bara och kollar att ingen håller på att döda dem.
Ser hon att det är jag som håller dem, så sätter hon sig lugnt och tittar på tills jag är färdig. Kvittar hur högt bebisarna skriker.

Den svartvita damen litar att jag inte gör dem illa..Glad

/Elisa