Siames iFokus

Siames

Etikett: berättelser
Läst 1348 ggr
Liljekatten
0

Kattungesafari på västkusten

Jag har haft två riktigt roliga dagar när jag kollat in en hel bunt med kattungar. Tyvärr så bor de ju inte i närheten av mej så jag fick bege mej tvärs över landet. I måndags morgon gav jag mej iväg och min första anhalt var hos Helena (Helenaf76, Heartwarmers) som bor strax utanför Borås. Hennes hona Flower har ju en kull med bebisar ihop med min Obi. De var ju naturligtvis helt bedårande söta och min favorit blev den lilla mellanhonan som jag tror kommer bli riktigt fin. Försökte ta några kort vilket inte är helt lätt när små treveckors kattungar inte vill sitta sitt eller bryr sig när man lockar på dem. Som tur är så är ju Helena en duktig fotograf så ni kan ju se bilder på dem i inlägget Flowers bebisar. Här kommer några halvsuddiga bilder på underverken i alla fall.

Söta mellanhonan.

Hanen och den lilla tjejen.

Efter en mycket god lunch och en härlig pratstund med Helena och hennes man Tobbe begav jag mej iväg till Kerstin (Lejonhjärta) som bor på andra sidan Borås. Där bjuds jag på en rundtur bland alla deras djur. Där fanns hästar, getter, höns, ankor, gäss, kaniner, marsvin och naturligtvis katter. De bor härligt lantligt mitt ute i skogen. Även Kerstin har en kull efter Obi med sin hona Blåsan. De är sju veckor gamla och underbart goa de också. Jag blev ganska rejält förälskad i de bägge hanarna och framför allt i den röde.  

Röda hanen.Kyss

Bruntabby snygging.

En bonusbild på båda grabbarna.

Kerstin och hennes härliga familj bjöd på mycket god middag och jag fick låna dottern Elins rum över natten. På morgonen begav vi oss iväg mot Varberg för att hälsa på och fika hos Elisa (Kalindas) och kolla in hennes kattungar. De bor för tillfället i hennes tvättstuga och vi knölade in oss allihop därinne och blev överfallna av fyra små charmknippen. Mamma Skatan kom också och övervakade oss lite och passade på att gosa hon också. Här måste jag säga att det var den svartvita lilla Ellie som utmärkte sig mest. Hon är underbart söt och charmig och bara krävde att man skulle kela med henne.

Söta lilla Ellie.

och en väldigt sömnig seychellois.

Mycket sociala kattungar allihop.Elisas kastrathane Spidde höll på att bli kidnappad av Kerstins dotter Elin. Hon ville gärna adoptera honom. Han är som en stor nallebjörn.

Efter en rundtur på Elisas jobb (med en demo av hur en mjölkrobot funkar, intresssant!) åkte vi vidare till Falkenberg för att kolla in ytterligare en kull med kattungar. De bor hos Barbro Carlsson (Zamirs) och är sex stycken elvaveckors brunmaskade små yrväder.

Hela Zamir-kullen på en gång. 

Barbro bjöd oss på god middag och en mycket trevlig pratstund. Alltid lika roligt att hälsa på hos Barbro. Egentligen skulle jag åkt dit själv, men Kerstin blev så avundsjuk för att jag skulle till Barbro så hon och barnen fick hänga med de också. Kul!

Ja, sen var det bara att packa in sig i bilen och åka hemåt. Hade tänkt stanna en stund på Ullared, men kände att det blev lite för sent. Efter nästan tre och en halv timmes bilresa var jag  hemma strax innan nio och ragglade in i duschen och sen i säng. Helt slut, men fy tusan vad trevligt jag haft det! Tusen tack till Helena m.fam, Kerstin m.fam, Elisa och Barbro för att jag fick komma och "våldgästa" er på detta sätt! Ni är toppen allihop!

Rithwa
0

sötnosar är dom allihopa grattis till dem

Siameshona
0

Det är orättvist!! jag vill oxå åka på kattungesafari!!! Låter mkt bättre än Thailand som så många envisas att åka till!

Gu vilka söta ungar! Hela högen. Hmmm. inte ens jag fick klappa Spidde hos Elisa.

Bokskogens
0

Vilken härlig safari du har varit ute på! Å du lyckades att inte stoppa på dej en enda kattunge! Det va strongt av dej… Flört
Visst är det underbart här på "bästkusten"?? Hihi!

Liljekatten
0

#2 Du kunde ju hängt med på safari. Kunde mött upp dej nånstans ju.Glad

#3 Visst var det starkt att komma hem utan en enda kattunge i fickan, men det kan ju bero på att jag har sex stycken här hemma.Flört 

"Bästkusten", hmmm….inte när det gäller vädret i alla fall. Obestämd

Helenaf76
0

Åh vilka fina bilder du tagit Lotta! Tack själv för ett underbart besök! *kam* Du är så välkommen igen när du har vägarna förbi. Förstår att du är kär i den röda hanen. Han är underbar! Kyss Fast jag är ju svag för tabby också förstå.  Han var ju lika läcker han!Kyss

kattkompaniets
0

Va söta och gulliga katter. ….fina bilder

hecajon
0

Vilket trevlig äventyrsresa du varit ute på med så mycket söta fyrbenta att titta påKyss och så många trevliga tvåbenta att träffa på. Man blir ju lite smått avundsjuk faktiskt!

Nilla
0

Vilken drömdag! Klarade du verkligen safarin utan att tinga ett par godingar? FörvånadSkrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

alltidsiames
0

Jag kan inte se mig mätt på de här bilderna, jag bara rullar upp och ner. Vilken rolig utflykt!

Liljekatten
0

Det var verkligen en härlig utflykt som jag gärna gör om igen. Glad

#5 Tack! Ja, tabbyn är också en riktig goding. Ska bli kul att se dina om några veckor då de växt till sig lite. Tror de blir riktigt fina de också. Glad

#8 Vi får väl se….man vet ju aldrig…Flört

#9 Snart dyker jag upp och våldgästar dej också. SkrattandeTungan ute

Beige
0

Vilken härlig rundtur!

Kattungesafari måste jag försöka ordna till nästa semester. det verkar ju vara alldeles underbart.

Mina favoriter bland de ljuvliga kattungarna får bli tabbypojken och hans röde bror Tungan ute

Finns det någon hemsida där man kan kika mer på Blåsans och Obis bebisar?

Liljekatten
0

#11 Kattungesafari rekommenderas å det varmaste. Glad

Nån hemsida tror jag inte det finns faktiskt. Kerstin ska väl fixa till nån så småningom.

alltidsiames
0

Du är alltid välkommen Lotta, kan du komma nu inatt och stoppa tillbaka ungar i bolådan för nu ska hon flytta dem igen fast de sover så fint.

SacredSouls
0

Det høres ut som den mest fantastiske safari noensinne.For en toppen reise du har hatt.

Ikke så rent lite misunnelig for alle de herlige magene du har fått pusse på Skrattande

Nydelige bilder av alle og spesiellt den røde gutten…for en sjarmklump Kyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nonimonos
0

#12 Om det inte finns någon hemsida så kan väl  någon hjälpa mig med att tala om vem Blåsan är? Jag vart väldigt nyfiken på vad det är för linjer som gör en sådan tabbypojke och röding - dom påminner mycket om hur små pojkar i en av mina linjer ser ut.

Nonimonos
0

hihi jag kunde ju bara ha tittat på Obis stamtavla för att se kopplingen ;-)
Men jag är fortfarande nyfiken på Blåsan.

MijmuPix
0

Vilken rolig utflykt! Glad

MalinL
0

Vilken kul utflykt och jättefina bilder! :-)

Zandrinos
0

Fina kattungar alla, synd att du missade sexlingarna i Halmstad.

Vi bor fem min. bilväg från E6, sen är det väg 25 raka spåret hem till Kalmar. Men vi ses med en drös katter i Värnamo senare i höstGlad

Liljekatten
0

#13 Tack, men om nätterna håller jag mej hemma. Det är dina barn, du får ta hand om dem, jag har egna. Flört Men jag kommer gärna snart och pussar på dem. Kyss

#16 Skrattande Blåsan heter egentligen Cati Hautes Jam Blue Moon. Hennes stamtavla ser ut så här.

#19 Jag funderade faktiskt på att kolla om ni var hemma också. Det hade varit så himla kul att träffa er, men min tanke var från början att stanna till i Ullared på hemvägen och då hade det blivit en rejäl omväg. Nu blev det ju inte så, men det blev lite sent för fler stopp tyvärr. Jag lovar att jag kommer till dej när jag åker på nästa safari. Flört Och givetvis träffas vi i Värnamo. Skulle det inte vara siames/oriental-special där?Flört

kalindas
0

Tackar för trevligt besök av er alla. Jag var ju den enda som inte bjöd på middag. Har fick jag alla att köpa fika till mej istället..Flört

Spidde var sur för du tog hans bebis ju. Nästa gång hälsar han säkert på dej. Glad

/Elisa

Lejonhjarta
0

Vi hade så jättetrevligt! Min son tyckte du stannade för kort Lotta!Kyss Bra betyg. Håller m Lotta, tack för all våldgästning. Sån himla trevlig dag!! Å som Lotta skrev så visade ju sig vädret inte från den bästa sida. Tar vi igen när du kommer nästa gång. Flört

Hemsida är på gång och så länge ska jag fixa in bilder på vår gårds hemsida på kattungarna.. Så fort jag gjort detta ska jag säga till.Skrattande

Nonimonos
0

# 21 Aha då stämmer mina misstankar helt. Lite av min Ozzy och lite Leo - ser likheterna med kattungar jag haft och med Ozzy själv.

Liljekatten
0

#21 Du bjud ju på kattunge- och robot-titt så då kunde ju vi bjuda på fika. Glad Hade nog ändå varit i tidigaste laget att äta middag vid elva.Flört

#22 Gulliga Andreas! Ja, det hade varit roligt att stanna lite till, men med tanke på allt regn som kom på måndagskvällen så var jag ju lite orolig att vägen skulle regna bort och då hade jag väl fått stanna en vecka eller två. Skrattande

#23 Ja, där ser man. Ibland kan man verkligen se släktdrag även på katter.Glad

Lejonhjarta
0

#24 Hade du kommit och sovit natten mellan ons å tors så hade du nog fått bo här ett tag. ;-) Nästan ingen väg kvar när jag kom hem efter jobbet på tors.morgon. Massa åskregn under natten å sen under dagen. Jippi! :-(

nintendo
0

Vilken resa med så många fina kattungar, det låter verkligen kul Skrattande

alltidsiames
0

#19 Lotta har övertalat mig, jag kommer till Värnamo med mina fem Feng/Obi-bebisar. Tar båda dagarna när jag ändå ska resa så långt och bor på Scandic. Dottern och jag kommer upp på fredagen. Det kommer att bli en toppenhelg tror jag!

Liljekatten
0

#27 Jippii! Vad kul! Jädrans vad många siameser det kommer dit! Skitkul på ren svenska! Skrattande

Siameshona
0

#28 skittrist med så många siameser på så jäkla långt avståndGråter

kalindas
0

Ni får ta en liten semestertripp till Värnamo. Ställa ut Otto och Pacino…Glad

/Elisa

Siameshona
0

# 29 Tänkt på det. men det verkar grejigt åka så långt med ungarna. Och åka bara vi. Hur svårt är det inte med "barnvakt"??

Just fixat( hoppas jag) till jul!!

kalindas
0

Inte så svårt att åka med ungarna. De brukar fixa resor bra och tycka att det är spännade med hotellrum att busa i.

/Elisa

Siameshona
0

Kanske det. jag känner ett jäkla busfrö ( ingen nämnd) som säkert skulle gilla läget. mest troligt skulle han vilja hjälpa till i receptionen oxå. Denna katt jag tänker på har vi döpt om: vaktmästaren. Han hjälper till med allt- då menar jag allt. Ibland är han sträng. Då kallar vi honom Gunnar Sträng:)

kalindas
0

*haha*
Kan undra vilken katt du kan mena??
Inte lilla oskyldiga och inte ett dugg viljestarka Otto? Oskyldig

/Elisa