Fengs förstfödda
02.15 kräktes Feng upp all mat hon hade i magen över hela hallen.
05.15 skriker Feng och går in och ut ur bolådan och vill bli klappad hela tiden
06.50 syns en blåsa
07.07 går blåsan sönder och en svans och en fot hänger ut
-vid det här laget tror jag att den sitter fast och blir nervös - den ser stor ut
(oj shit, nu när jag skrev detta kom nr 2)
men jag gav henne lite ryggmassage och hon vilade lite och pupillerna såg jättestora ut så det gjorde nog ont
07.10 är nr 1 ute och piper kolossalt
Feng slickar den hela tiden och lyfter hela ryggskinnet så att den hostar upp lite fostervatten
den ser stor ut
vågar inte väga än
nu är de två, ska kolla om jag måste ta av navelsträngen
Feng slickar moderkakan men nu har hon två ungar ute och går på moderkakan på nr 2 så jag tar nr 1
än så länge går allt bra tror jag!
Nummer tre ute nu.
Jisses vad dom rör sig och piper.
Nummer 4 ute, vågen visar helt fel. Modernt, digitalt skit.
OK, har kalibrerat våghelvetet.
nr 1 122 g
nr 2 103 g
nr 3 107 g
nr 4 109 g
måste väga om nr 1 - kan detta stämma?
nr 1 vem var nu det hahaha nu ska alla dutta och ingen vill bli vägd
jag gissar att vikten var fel
08.18 kommer nr 5 och Feng går direkt på navelsträngen. De andra ligger på varandra i en hög och gosar med varandra för att hålla värmen. Inte fler nu va, jag måste gå och kissa…
Tror att det är färdigt nu. 5 stycken och alla verkar jämbördiga. Den första och största liknar sin pappa i ansiktet. De andra liknar dränkta möss än så länge… Nu ska jag äta frukost och se om jag förstår vad som hänt.

Oj.vilken natt. va spännande!! 5 små möss.

Phu! Vilken spännande natt ni haft 
Grattis till de 5 bebisarna!!

Grattis till bebisarna, duktig hona du har.
Glömde väga nr 5. Vem var det nu då? Hahaha, jag dör. Får väga om allihop när det är läge, just nu näns jag inte störa dem.

Gratulere så masse med bebisene.
Kjempe flott vekt på dem.
Grattis till alla bebisarna som ser ut att vara små pigga "möss".
Vikten på ungarna kan allt stämma, men det är rejäla ungar. Mina katter får ungar med den vikten, bortsett för någon liten krake då förståss.
Grattis till kullen duktiga mamma Feng & matte!
Fin-fina vikter på hela gänget!

Grattis och Lycka till med dom små

Grattis och lycka till.
Grattis!
Härligt att det gick så bra! 
/Elisa
Tack! Jag har bäddat rent för tredje gången nu och de ligger och tuttar men jag tycker det är en som verkar vara helt tutteblind. Ska avvakta och se. När börjar ni andra stödmata om ni misstänker att det inte funkar riktigt?
Grattis! Det är så härligt och mysigt med nyfödda bebisar 

Grattis till kullen
Är han pigg å kry så hittar han nog sin egen tutte snart,det kan ta lite tid, kanske han behöver lite hjälp av dej att hitta den där speciella tutten han letar efter, kläm fram lite mjölk och lägg dit honom.
väg den ungen så du har en säker vikt på den. Än behöver du inte tänka på stödmatning eftersom ungen letar. Det bästa är ju mamma katts mjölk första dygnet.

Grattis till bebisarna, vad skönt att allt gick så bra med födslen. Det ska bli roligt att se dem när de är lite större ( jättefina start vikter)
Gratulerer med kattunger! Det er kjempegøy og mye kos når man er så heldig at man har små puser hjemme.
Jag försökte väga nu men honan blir så förtvivlad för de piper i högan sky alla fem om jag stör dem så…jag väntar. De är torra, fina, alla rör sig och jag tror att alla tuttar nu. Såna små terrorister, de vet hur de ska låta för att få vara i fred :)
Innan låg jag på golvet med armen långt in i bolådan och höll en tallrik mat höll över de tuttande bebisarna så att Feng skulle få äta…hahaha…är man slav nu eller?
Huskatten och jag har sovit middag och sen delade vi på en grillad entrecote för att fira. Hon ligger hela tiden på ett bord och tittar in på familjen. Hon har varit framme och kelat lite med Feng lite då och då under hela förlossningen så jag har inte delat på dem ännu. Det verkar som om Feng är nöjd med att ha henne här.
Fem bebisar. Jag är överlycklig!
Så himla fint ni verkar ha det! 
Med vänliga hälsningar Lisa
Nu har jag vägt alla, 100, 102, 110, 112 och 125 gram. Jag förstår att det hade kunnat gå riktigt illa om nr 1 (den största) hade fastnat… Vi hade nybörjartur Feng och jag.
Gratulerer så masse med bebisene:)
Jeg hadde et kull en gang på 4 stk. Startvektene var 109 gram, 118 gram,120 gram og 124 gram. Og det var en liten hunnkatt på 3 kg som klarte den bragden.
Blir morro å følge dem.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Feng vägde 2,85 innan hon blev dräktig :)

Jätte Grattis till kullen 

#28 Är hon liten tjej? Vad vägde hon strax innan födslen? Nyfiken!!
Min Molly, vägde ca 4kg innan parningen nu och smal(stor tjej som sin mamma). Jag har inte fört ett viktdiagram denna gång som jag gjorde på Majas 2 senaste kullar, ingenting stämde iallafall i slutänden, så jag har gett upp detta. Vad jag trodde då innan hennes senaste kull borde det minst bli 4st och det var bara 2st
, kanske för mycket med god mat eller hade hon svalt en handboll???
Åh, vilka små knyten!
Jättegrattis till både dej och Feng! Så himla skönt att allt gick så bra och fort och ungarna är ju stora vilket är en otrolig fördel för dem. Pappa Obi skickar nospussar till hela gänget.

Detta kommer bli hans sista kull. Kastreringstid är beställt nu.

#31 Helledussen så søte,lykke til med dem,ta masse bilder fremover.
Skönt att det går bra. 
Men inte ska du ta bort huskatten. Tycker Feng att det är ok är det bara att låta dem vara ihop.
Skatan är jättelessen för att ingen vill vara hos henne. Odin börjar bli snäll mot henne. Men Saga och Spidde fräser.
Smilla räknar jag inte, då hon alltid är en surkärring…
/Elisa
Egentligen är det för ledsamt att kastrera Obi, kolla vilka kanonungar det blev! Fem födda på 1,5 timmar. Vem ska man nu para med nästa gång? 

#35 Jag försöker övertala Noyas ägare att köpa en son till Obi. Det finns ju några stycken att välja mellan nu. Då kan kanske både du och jag låna honom sedan. 
Jag som försöker så hårt att bearbeta dej att köpa Elliot! Mycket bättre val…
/Elisa
#37 Elliot har knackat på i mitt hjärta och tagit ett steg över tröskeln. Det går inte att förneka, men Obi har flyttat in i det och jag skulle så gärna velat ha bebisar efter honom och Boyan. Nu blir det ju inte så för vi orkar inte med hans fasoner längre. Han våldtar tjejerna och biter hål på Boyans nacke så hon ser snart ut som en maläten gammal matta. En Obi-son är näst bäst.

Gratulerer så kjempemye med Feng sine bebiser. Så koselig at alt gikk så bra første gangen.
Og så supert at den store tjukkasen kom ut som den skulle den også uten altfor store problemer.
Disse blir morsomme å følge fremover :)
Kos dere masse!
Her pleier nybakte mammar ville ha besøk av de andre når de har fått bebiser. Spesielt Josefine er en slik en som tar over alt stellet fra den "ekte" mamman. Så vi løser det slik at de får ligge sammen på dagtid og om natten så ligger mamman alene med bebisene sine.(de første par-tre ukene)
Da får alle det som de vil og både mammar,wannabe-mammar,tanter,onkler etc er fornøyde 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Enkelt. Du sätter Elliot hos den lilavita och den andra hos Feng…
/Elisa
#40 JA! Bra idé! 
Grattis till kullen!
Det var nästan som att vara med vid födseln när jag läste 
Nu ska det daltas lite tycker Feng. Jag ska sitta och hålla matskålen i lagom höjd, massera hennes rygg och klappa henne på huvudet när de tuttar. Jag kommer att få ryggskott.
Hon har inte varit på toa på hela dagen, vad jag vet. Är det normalt?
Hon går säkert och kissar när hon känner att hon behöver.
Visst är det härligt med dessa bortskämda kattmammor! 
/Elisa
#43 Haha
Da Messi var nybakt mamma sist så skulle hun ligge å amme bebiser mens jeg holdt skålen med RC "vellingen" på skrå,slik at hun kunne drikke i seg alt sammen mens hun lå.
Hver kveld var det samme rutine. Hun mjauet og ventet på vellingen og fortet seg inn til bebisene,la seg ned og spann mens jeg satte meg til for å gi henne.
Ja det er nok ingen fare. Du kan jo sette ned en liten do rett ved siden av for å se om hun må på do,men ikke vil gå ifra.

Samma sak gör vi här hemma, matar den duktiga nyblivna mamman i boet. Ge mycket blöt mat så får hon gott om mjölk.

Å grattis!! Va kul! Sicka tjockisar .
E ju jättebra!

# 34 Vart nästan lite tårögd
va synd om Skatan- ingen vill vara hos henne. Dumma kissar!
Under kvällen och natten har hon tagit micropauser för att komma upp i min säng och få massage. Ungarna piper inte lika hysteriskt längre efter henne, de börjar kanske inse att hon kommer tillbaka fort. Hon hade lite panikkänslor igårkväll märkte jag, fem bläckfiskar som sög som besatta och spenarna blev illröda och mjölken kom väl inte igång riktigt kanske. Men jag tryckte in henne i bolådan igen och det gick bra. Ska kolla spenarna idag igen på henne. Jag antar att man smörjer dem med hennes egen mjölk som man gör på människor. Ska väga de små sötnosarna och se hur det går med mjölken. Hemsidan är uppdaterad - www.fengs.se (det var ju bara skit på TV igår!!!
).Hon har varit på lådan nu. Hon fräste åt huskatten igår när de åt från samma tallrik. Jag kan känna att hon är väldigt rädd att bli utan mat och vatten. De där känslorna av att vara rädd för att inte räcka till, de känner man igen. Det är baksidan av föräldraskapet, eller hur? Jag spelade en rocklåt på datorn igår och satt bredvid bolådan. Då kom Feng ut och sa att det minsann var väldigt olämpligt! Hahahahaha, vilken uppfostrande min hon hade.

Du får spela " Lilla katt" istället. Lilla duktiga mamma Feng vet vad hon vill:)

Duktiga fina Feng! Härligt att det går så bra
Jag matar också mamman i boet i början. :-)
Spenarna har svällt upp till riktiga kospenar idag, så nu är det lugnt i mjölkbaren. Puh!

Jag ser framför mig Feng å 5 bebisar ståendes på ditt bröst skrikandes i takt m dig till "Så ska det låta". 
Vill se!!
http://www.youtube.com/watch?v=fSjiXLvQxXM&layer_token=c0ba4f90bf72a9ab
Om jag har gjort rätt så kan man se klicka ovan för att se film på Fengs och Obis bebisar.

#54 De ser fina ut!
#54 Vad fina de är och så pigga och livliga! Pussa på Feng och bebisarna från mej.
Har du kollat hur många pojkar och flickor det är ännu?
Hahaha, vilket skämt. Jag har sett en skiss hur det SKA se ut, men så ser inte mina ut kan jag säga. Finns det ett tredje kön? Den störste är nog en hane??? Jag behöver nog förstoringsglas. Feng blir helt galen när jag tar hennes guldklimpar så jag får stänga in henne i badrummet som du sa. Alla har lagt på sig cirka 20 gram utom den minste, så nu gav jag den lite ersättning (som den skrek) och sen var jag tuttvakt åt den. Jag fick hålla handen för så att ingen kunde putta undan den. Den ät och trampade så duktigt efter det. De fäktar ju bortvarandra i mjölkbaren de små ligisterna. Nu har jag en stor (133 g.), tre exakt lika stora (120 g.) och en "liten" (99 gram innan jag la mig i idag). Sen gick jag på stan, käkade middag, shoppade och tränade på gymmet. Jag bestämde mig för att inte lägga mig i alltför mycket.
Idag blev det för mycket i skallen på lilla kattmadame. Jag hade kommit hem med två påsar mat som hon ville undersöka, hon upptäckte att hon måste kissa och efter en stund fick hon springa dit igen eftersom hon upptäckte att hon hade ett ärende till på lådan. Vid det här laget började jag packa upp påsarna och då började bebisarna skrika inifrån bolådan. Herregud, jag såg hur det snurrade i skallen på henne av alla intryck och så for hon iväg. Rätt vad det var kom hon med en unge till mig vid köksbänken. Den stackarn pep för livet och ville inte alls titta i matpåsarna. Jag fick bära in den i bolådan och trycka in mamma katt och sitta och hålla tass ett tag. Det tog ett tag innan hon lugnade ner sig. Sen satt jag framför buren och skruvade ihop fifiiga svängbara klädkrokar som jag köpt idag och då var hon nöjd. Bifogar bild på Zitti krokhållare i oljad ek. 120 spänn.
Gratulerar! Du skriver väldigt roligt och underhållande, tycker jag. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
#57 og #58 Hahaha.
Nei det er ikke lett å være nybakt mamma og nybakt mormor matte alltid. Litt forstyrret har man lov å være 
Två av dem börjar skifta i brunt på svans öch öronsnibbar. Vissa börjar bli bruna om nosen. Jag kan inte sluta titta på dem när de sover, hela familjen.
Hihi, ni har det inte lätt vare sig du eller Feng.
Har du inte kommit på vad det är för kön på dem inom några veckor så lovar jag att komma och kolla dem åt dej. Visst är det spännande att se när färgen på dem kommer fram. Mina byter färg lite då och då tycker jag. En dag så är två av pojkarna bruna och nästa är de mer blå. Två andra skiftar mellan choklad och lila från dag till dag. Två är tabby i alla fall. Det är jag HELT säker på. Tror jag….
Idag väger de mellan 128 och 169 gram och de är allra sötast när de ligger sked. Carolina ska lägga in nya bilder på hemsidan snart. Vi stödmatar den lilla en gång om dagen för vi märker att det får igång honom. Han går rakt in och tar sig en spene efteråt och så slickar Feng honom extra ren över hela kroppen från all ersättning som hamnar överallt och det mår han bra av. Det var svårt för honom att hävda sig bland de stora grabbarna, men nu går det bättre. Feng har börjat leka lite igen med råttor och tar små rundor då och då när de sover för att koppla av. Sen kommer hon till mig för lite massage, jag står beredd precis som tränaren i en boxningsring.

#63 Så skönt att allt går så bra för er!
Konstiga bebisar, de vaknar exakt klockan sex varje morgon. Är det för att de föddes vid den tiden? Idag har den största öppnat ögonen! Det är så häftigt!
Nei du har nok fått ekstra smarte bebiser som kan klokken du 
Herlig at alt er så bra
De er så søte når de begynner å åpne øynene.
Gleder meg til nye bilder.
Nya bilder finns på www.fengs.se
Vad söta de är de små krypen!
Feng verkar så tillfreds som mamma och de ser så välmående ut allihop.
Ja idag har 3 av dem gått över 2 hekto och deras svansar är väldigt bruna, ska man gissa att de blir brunmaskade då? De andra två väger 180 och är ljusare och där kanske min lilla tabby finns? Inatt skulle Feng flytta dem hela tiden och jag stoppade tillbaka dem i bolådan. Idag har jag haft elektriker här så då fick bolådan vara i badrummet. Där verkar Feng trivas så bolådan får väl vara där ett tag nu då? Hon är väl som jag, blir rastlös och vill se något annat.
Du kan nog ha nån tabby bland de som är mörka också. Bruntabby eller blåtabby. Ränderna på svansen kommer senare. Bara att vänta och ha tålamod.

Åh vilka små godingar!!! 

Tålamod? Var köper man det?
#72 Visste jag vart det fanns så skulle jag själv köpa storpack!