Liten kal fläck
Jag upptäckte nu ikväll att min ena katt, Kotten, har en liten kal fläck högt upp på insidan av höger framben.
Jag har inte märkt att han har slickat där men eftersom en liten fläck nu är kal så måste han ju ha gjort det.
Jag har försökt fota hur det ser ut. Vad tror ni att det kan vara, borde jag kolla upp det hos veterinären?
Det är meningen att han ska på utställning imorgon, borde han få stanna hemma måntro?
Jag känner mig som en osäker hönsmamma så goda råd och ideér mottages tacksamt.
Vacker Kotte…
Kan vara allergi eller stressrelaterat. Blir lätt våtexem av det.
Jag hade nog inte ställt ut honom. Fast det beror ju lite på hur irriterad huden verkar.
/Elisa
Kanskje det kan ha vært en byll som har sprukket.Hvis du kjenner en klump rundt såret i huden så kan jo det være sannsynlig.
Jeg hadde nok vært hjemme ja 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Det känns alldeles slätt runt fläcken så jag tror inte att det är något som har spruckit. Dessutom är det inget sårliknande utan "bara" kal hud. Huden verkar inte irriterad vad jag kan se.
Det kanske är stressrelaterat för hans son och kompis Lennon beter sig som en sexfixerad vattenspridare här hemma
Lite överdrivet kanske men något åt det hållet så han ska kastreras nästa vecka.
Jag känner mig lite som en dålig matte nu men jag skulle gärna vilja ta med honom på utställningen men eftersom jag bad om, och fick, råd så borde jag kanske följa dem också 
Om det är något som kan smitta så blir man ju ändå stoppad i dörren?
Det ser ut som det som en katt på katthemmet hade på nosen efter att ha fått en liten snyting (eller pga stress, men det var på ett så speciellt ställe ju…). Pälsen försvann på ett ställe och tog lång tid att växa tillbaka.
Med vänliga hälsningar Lisa
Ja, det känns som Kalindas är på rätt spår. Tänkte säga samma sak. Kan vara stress, att han har "nopprat" sig. Han är ju alldeles ljuvlig, grabben! 
Kan inte tänka mig att en så liten fläck spelar någon roll på en utställning. Skillnad hade varit om han hade haft fler. Men kanske behöver han lite lugn och ro? Det vet du bäst.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
#5 Ja jeg tenkte bare på at du kanskje ble stoppet i vet kontrollen jeg. Tror heller ikke det såret har noe å si på utstilling.
Så gjør som du føler og har lyst til du 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Jag hade inte åkt på utställningen om det var min katt. Är det stressrelaterat så gör ju knappast en utställning det bättre.
Jag tror också att det kommer sig av stress som Kalindas sa för det har varit lite stökigare än vanligt här hemma sista veckan.
Kotten får stanna hemma och slappa på balkongen istället för utställning den här gången.
Tack för era kloka inlägg , tänk vad bra det är med vårt forum 
#11 Jag tycker du har fattat rätt beslut. Låt Kotten lapa sol på balkongen, det trivs han nog bättre med. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus