Avföringproblematik
Har inga ögonbevis för detta så det är igentligen taget rätt ut i lufet men konstigt är det!
Jag tror minälskade mamma-katt äter sina barns avföring! Inget konstigt m det rpoar ni andra. Men det tycker jag, ungarna är 6,5 veckor och bajar på låda.
Trodde först att hon slickade dom i rumpan mkt nogrannt så dom fortfarande inte gick och baja. Sen var jag inne på att dom smög in under ett skåp och förättade sina behov men nu har jag sett att dom går mkt i låda och sen försvinner det en hel del av det jag sett komma ut. ISCH!!!! Men som sagt va, inte sett det försvinna in i hennes mun men var skulle det annars ta vägen. Förintas?? Deras moder är dessutom MKT lös i magen och jag har köpt medel hos vetrinären till henne (som hon spottar ut det mesta av)Bebbarna och hon får kokt fisk och rå nötfärs flera ggr/dag och hon får specialmat som vet. rekomenderade till just hennes mage.
Ingen annan av mina mammor har någonsin gjort detta! Så fort bebisarna äter minsta vanlig mat så får dom klara toabesöken själva.
Nån som varit med om detta eller är min älskling den enda äckliga katten som finns?? Å vad ska jag göra??
Tips nr 1.
Skippa Hills i/d om du fått det till henne! Det gör ofta saken värre.
Ska du ge henne något av Hills veterinär mat så köp w/d!
Troligtvis så fungerar inget av dem…
Hon tycker väl att blandningen med fisk och annat gott är mumsigt i bebisbajs form..
/Elisa
Hon kanske har någon brist, och vill få i sig det?
Kaniner gör ju så. Iofs så är det normalt hos dem.
Med vänliga hälsningar Lisa

Kan du inte ge dem lammfärs istället, fisk är ingen bra mat att leva på för varken mamma eller ungar, dessutom kan det vara allergiframkallande. Lamm är snällt för magen, det ska vara rått (fryst först). En del tål inte nöt eller gris alls och blir lösa av det. Ge lamm och skippa det andra ett tag så ska du se att hon blir bra i magen igen. För att snabba upp effekten ger du dem också sempers kolikdroppar (finns på apotek, säljs som medel mot spädbarnskolik), ge samma dosering som till spädbarn. Lamm och dessa droppar är magic för magen, det kan du ge förebyggande till ungarna också. Ta bort torrfodret helt ett tag. James Wellbeloved är mycket bättre än Hills, det kan du ge dem när hon är bra i magen igen. James Wellbeloved kitten. Jag tror hon slutar äta bajs när hon får riktig mat.