utställningarna i helgen
Någon som vet hur det har gått för dom som har ställt ut i helgen?
Fick ett snabbt men upphackat besked alldeles nyss.
Att S*Tuskulums Ikaroz SIA n21 vart BIS ungdjur båda dagar i Varberg. Otroligt att den lilla söta "Ozzypojken" slog den fina honan från Labolinas. Ett stort grattis till Inger och nya ägaren Inga-Lill.
Jag hoppas att någon har mer att dela med sig utav!
# 1Det stämmer inte, på lördagen gick han emot min hona och då blev det 1-1 och en skiljerdomare fick gå in och röstade på Ikaros. På söndagen var han inte i panelen alls då han blev slagen av min hona i nomineringen och hon gick mot Inga-Lills hona även denna dag blev det 1-1 och en skiljedomare gick in och det slutade med att min hona blev BIS.
Här kommer de resterande resultaten från Varberg.
BIS Hane- Kattilan Kova Kundi
BIS Hona- Mockfjädringens Graci Gazell
BIS kastrat hona- Kattilan Never Flying
BIS kastrat hane- Sandvretens Loch Lomond
BIS junior- Labolina´s All Or Nothing
Söndag.
BIS hane - Kattilan Kova Kundi
BIS hona - SIA a (Maria Gustavssons hona)
BIS kastrat hona- Kattilan Never Flying
BIS kastrat hane Sandvretens Loch Lomond
BIS junior- Labolina´s All Or Nothing
Orkar inte skriva ut de andra nom katterna.
Var Ikaroz den lille tabby siamesen? Han låg i samma bur som Posche?
Jättefin kille! 
Kommer ha gå i avel tror du? Kanske kan bli en intressant dejt för den av flickorna jag väljer att behålla…
/Elisa
Nu blev jag lite förvirrad? 
Du skrev att Ikaros vann över din hona på lördagen. Men det står nedan att hon blev BIS även då?
Förvirrad!
Dina tjejer var superfina förresten. Speciellt den spottade honan.
/Elisa
Jag var på KKOJ:s utställning i Stockholm i helgen, men bara på lördagen. Det var bara nio katter i hela Kategori IV (varav tre kattungar).
BIS hane blev S*Qrowntwig El Toro Rosso SIA d, som också blev bästa avelshane och hade med sig tre av sina superfina bebisar.
BIS hona S*Ziandra's Jessi Jina OSH n24
BIS kastrat hona S*Mac-Razels Angel SIA a
BIS Junior S*Sandvretens Vimse OSH d24
En liten men tapper, och vacker, skara katter.
# 2 Då måste du läst fel, det stå att hon blev slagen på lördagen men att hon blev BIS på söndagen. Min spottade hona blev BIS junior båda dagarna
Du hade inte skrivit med ungdjur i listan nedan. Det var det som förvirrade mig.
Vi har ju inte riktigt samma upplägg i IDP.
/Elisa
# Skrev inte med ungdjuren då jag redan hade skrivit vem som blev BIS båda dagarna i början av inlägget.
Ikaroz blev BIS Ungdjur endast Lördagen, Slagen på söndagen av en vacker hona.
Han ska växa till sej lite och KANSKE ta över avelsarbetet efter Porsche. Det beror ju på hur han utveckas.
Jag är jätteglad om jag lyckats få fram en pojke lika stilig som Halvsyrran Kosmha.
Gratulerer så mye alle og en ekstra stor grattis til Maria og mingla
#9 Måtte inn å kikke på lille gutten og det var jo han utrolig nydelige tabbyen fra siste kull. Grattis tuska,det var gøy 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Resultat från Kattklubben Katten och jag 1-2/8-2009
Då det var så få katter anmälda så tror jag mig ha fått resultaten rätt, om ngt saknas eller felas så rätta gärna.
Lördag (11 katalogförda i kat IV)
BIS Hane - GIC S*Qrowntwig El Toro Rosso (SIA d)
BIS Hona - S*Ziandra's Jessi Jina (OSH n 24)
BIS kastrat hona - IP EC S*Mac-Razels Angel (SIA a)
BIS kastrat hane - Ingen
BIS junior - S*Sandvretens Vimse (OSH d 24)
BIS ungdjur - S*Ajixmex Paddington (SYS n 03)
BIS kull - S*Ajixmex
BIS avel - S S*Qrowntwig El Toro Rosso (SIA d)
Söndag (15 katalogförda i kat IV)
BIS hane - CH Koosje van Tutte's Tiger Feet (OSH b 24)
NOM - S*Qrowntwig El Toro Rosso (SIA d)
BIS Hona - EC S*Mac-Razels Dixie-Lady (SIA n 21)
NOM - IC S*Ödesby´s Ifigenia (OSH n)
BIS kastrat hona - IP EC S*Mac-Razels Angel (SIA a)
BIS kastrat hane - Ingen
BIS junior - S*Sandvretens Vimse (OSH d 24) som blev JW på söndagen "GRATTIS"
NOM - La Bell Oh Lala (OSH n)
BIS ungdjur - S*Ajixmex Paddington (SYS n 03)
NOM - S*Ajixmex Pandora (OSH g 03)
#2 Jag ber om ursäkt för missen. Ibland blir det miss i kommunikationen. Men det fanns ju dom som kunde reda upp det ;-)
Men jag tyckte ändå att det var himla kul att han slog din hona ena dagen - för det måste innebära att han vuxit till sig till en riktigt fin pojke!
Grattis till alla andra fina katter som har ställts ut i helgen - kul att resultaten kom.
Jag laddar "lite"för nästa helgens utställning i Uppsala. Jag ska jobba och dona hela helgen då det är min klubb som håller i den. Jag hoppas det kommer många fina katter (jag har inte hunnit med att kolla efter).

Grattis till er alla

Grattis alla fina katter.
Roligt att läsa att Majas dotter Ödesby´s Ifigenia blev NOM på söndagens Katten och jag´s utställning
#12 Det är ju bra att det kan glädja någon. Dock så kan jag inte hålla med om att han har "vuxit och blivit stor då han var en liten "schäfervalp" med tippande öron vilket domarna tyckte var "gulligt" och vissa förredrar ju detta trotts att det inte är godkänt, detta hade ju inte min hona så det var ju inte så kontsigt att Ikaroz slog henne då domaren verkade gå på detta på lördagen. I vilket fall som helst så är jag hur nöjd som helst med helgen och Ikaroz är en väldigt söt katt och blir säkert en väldigt snygg hane när han blir stor och man få ju hoppas på att öronen reser sig med tiden.
#15 ojojoj vart du sur?
Vad jag menade var att han har vuxit sen jag såg honom som ca 5 veckor gammal. Och att han ser ut som en schäfervalp är väl ganska självklart när man är precis 3 månader gammal. Och självklart är då din hona som är snart 6 månader om jag inte räknar fel mer färdigvuxen och mer komplett - jag hörde att det var mycket det som gjorde att Eric valde henne på söndagen.
Olika domare dömmer efter olika saker och ja det finns dom som faller för dumboöron på kattungar osv.
Men Ikaroz har inga dumboöron som du behöver bekymra dig över om dom inte kommer "vara godkända" eller inte och jag blir mäkta förvånad över att du slänger ur dig något sådant som vad man verkligen kan tro är en som jagar "öronkatter".
Din hona har ju själv haft dippöron som mindre men ingen har kastat ur sig saker som inte godkänt när du ställer ut henne, och jag vet att vissa dommare reagerar på vinklingen på din honas öron så som på några av hennes släktingar - men det är inget som vi här på forumet ska säga är rätt eller fel osv. Och sen har vi ju det med pointed ears som står i standarden, om vi ser till många av dom vinnande katterna idag så stämmer det tyvärr inte på många.
Kattungar är kattungar och dom växer, öron kan tippa lite och det vet jag att du vill att dom ska göra på kattungar, det är sött ja visst och det tyder oftast på stora öron, och det är det många som vill ha. Du med! Men stå gärna och gnäll om inte godkänt så fort du ser en kattunge med tippande öron, men låt då bli att ställa ut dina egna med tippisar eller fel ögonfärg - för det tycker jag är att kasta sten i glashus.
Jag tycker din hona är SUPERFIN och det var just därför jag tyckte det var så roligt att Ikaroz slog henne i panelen. För då såg jag inte helt fel när jag såg han som liten, han var ett lovande exemplar.
Men det var synd att du inte kunde bjuda på det förlorade BISet (hon är ju redan JW).
Min hona har inte haft hängande öron när jag har ställt ut henne och ingen har klagat på Beddis vinkling av öronen däremot har de klagat på Allys öron att de är vinklade, dessutom gnäller jag inte utan säger min åsikt presis som du dock anser jag att så som du skrev var onödigt och barnsligt, då det lätt som om att du var välidgt skadeglad, och jag är ABSOLUT inte sur för att min hona blev slagen på lördagen jag skiter faktisk i vilket och jag tycker det är löjligt att du menar på att hon faktiskt är JW, vad spelar det för roll.
Att Ally har felaktig ögonfärg- har du sett henne i verkligheten????? Har du hört vad domarna säger????? Visst hon har en dålig ögonfärg men hon är fortfarande kattungen och ALLA domare har sagt att fägen kommer att bli bättre och att jag tar med henne är för att den andra katten skall ha sällskap men du behöver inte bekymra dig hon kommer inte att ställas ut mer än en gång till.
#17 Jag har aldrig sagt något om Allys ögonfärg! jag vet dock att en av dina andra äldre honor har det och det var den katten jag syftade på.
Sen om du eller andra ställer ut katter som inte följer standarden eller inte är godkända så är det verkligen inte min grej att bry mig om det. Det har vi domare som ska se till. Jag ville mest bara säga att du har inte varit så mycket bättre än oss andra när det gäller att ställa ut. Och ingen har dömt dig för det - och därför tyckte jag bara att det var lite hårt av dig att säga att han inte var godkänd!
Jag sa inte att han inte var godkänd utan att det är inte godkänt med hängade öron dock så har en del domare översende med detta och det var en del på utställningen som påpekade detta och tyckte att det var kontigt att domren inte sa något, där av att jag skrev att jag hoppas att de reser sig för jag vet att vissa domare inte gillar detta när de blir äldre. Att Gucci har felaktigögonfärg det vet jag men när jag började ställa ut henne så hade hon faktiskt lite grönt i dem men när hon började bli äldre så blev den sämre och då slutade jag att ställa ut henne och har inte ställt ut henne på över 1år och kommer inte göra det i heller, det är inte ens säkert att hon kommer att fortsätta gå i avel.
Stackars lilla fina Ikaroz som inte blev godkänd av vissa på utställningen, men jag tror på honom i framtiden. Han är bara barnet än och har all tid i världen att utveckas på.
Öronen kommer med stor sannolikhet resa sej till de kommande utställningarna för de är inte allt för "vippiga" för att jag ska oroas för det.
jag är jättenöjd med det resultatet han fick på lördagen det tyder på att killen kommer…. bara han får lite tid på sej.
Lycka till Marilljos med din lilla "schäfervalp"
Snälla!
Om ni ska bråka om vem som har snyggast/fulast katt eller tjafsa om småsaker.
Kan ni inte vara vänliga att göra det via mejl istället?
/Elisa
Vi bråkar ine utan disskuterar, detta är väl dock inget fel med detta??? Det är ju helt ok när andra gör det.
Smaken er som baken,delt.Ingen vet hvor dommeren hopper.Man kan da ikke forvente å alltid få BIS'et. En vakker dag så kommer det alltid en som er bedre en ens egen katt. Slik er det og slik skal det være.
Man må da kunne glede seg over at andre også får frem vakre katter uten å begynne å snakke om standard 
Jeg vet ikke om du mener det fullt så ille som man leser Labolinas. Jeg håper ikke det 
#22 Jo jeg synes det er fel å kritisere en annens katt så åpenlyst som det blir gjort her.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Skall sluta skriv på forumet helt och hållet så blir det inte mer missuppfattningar, tack och hej för mig.
Ja men nu ska det inte bli så här
Det har varit så bra med dina rapporteringar om utställningsresultat,
Alla utställare har väl den finaste goaste katten, vinnare eller förlorare och vi ska inte ta det så gravallvarligt.
#24 Att diskutera andras katter på det vis som du diskuterar Ikaros i denna tråd, anser jag vara ytterst olämpligt. Sånt här snack kör vi inte på Siames iFokus, inte så länge Line och jag håller i spakarna.
Vi försöker att hålla en trevlig ton i mötet med de andra medlemmarna. Den som har en dålig dag, bör avstå från att ge sig in i diskussion. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Maria, inte ska du sluta skriva här!
Vi behöver din kunskap och dina åsikter här på forumet!!!!
Ja jag menade då inge illa, blev bara väldigt paff över hur reaktionen blev när jag var glad över att Ikaroz gjorde så bra ifrån sig. och visst kanske jag drog lite höga växlar oxh ville på något sätt "ge igen", fel av mig, men jag är dock bara människa.
Ber så mycket om ursäkt för att jag trampade på fel tå.
#29 Bra gjort Nonimonos. Det är lätt hänt att hamna i blåsväder och man tjänar på att vara lite ödmjuk. Fråga mig, jag har själv varit ute i full storm ett par gånger…. 
Labolina, det är klart att vi inte vill förlora dig. Vi hoppas naturligtvis att du stannar kvar hos oss.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus