Siames iFokus

Siames

Etikettfoder
Läst 3949 ggr
BaraLisa
0

Leverfläckar i mängder

Har era röda/ljusa katter leverfläckar i mun/ögon/nos (slemhinnorna)? Mina har massor. Det ska vara normalt ju, men ändå. Men Mannes ögonlock är helt svartfläckiga på insidorna, samt stora delar av läpparna. Ginger kids :)

Med vänliga hälsningar Lisa

Juliette-
0

Han är troligen röd solid dom har en förmåga att få prickar

Liljekatten
0

#1 Är det mindre vanligt med pigmentfläckar på tabby jämfört med solida?

Juliette-
0

#2 Vad jag förstått det Obestämd

BaraLisa
0

Ganska säker på att Manne är Tigré…

SacredSouls
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0 Det er helt normalt med pigment flekker på rødt/creme og skilpadde (man ser dem jo ikke så godt på skilpadder,men de kan komme der også)

Det har ingenting å si om det er mønster eller ikke.Det er fargen det går på.Det er som fregner hos oss mennesker og har ingenting å si når det gjelder utstilling etc.De får pigmentflekker der det ikke er pels. Ettersom de blir eldre får de gjerne flere også.

Så det er ingenting å være bekymret for Glad

(Man skal såklart være oppmerksom om de får en flekk som vokser og forandrer seg,da det kan være andre ting)

Legger ved et bilde av min Jöback med sine sorte søte prikker på nesa.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

BaraLisa
0

Tack. Ja det är nog så, som gamla människor får fläckar med åldern, så att katterna får fler och fler också.

Sött med prickiga näsor!

Bokskogens
0

Hur har du kunnat kolla på insidan av ögonlocken?? *S*

BaraLisa
0

De sticker fram lite på kanterna, så "öppnar man" så är det nästan svart innanför. Som man gör på människo-ögon typ :)

Boromir
0

Mina rödmaskade är ju iofs perser, har både en d 33 och en d 21 33, och med tiden kommer pigmentfläckarna, bara mer eller mindre. Ser lite charmigt ut, tycker jag. // Malin