Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 938 ggr
Liljekatten
0

OT:Recept på Ananaspaj

På Lejonhjärtas begäran kommer här ett recept på en supergod ananaspaj.

Ananaspaj

Pajdeg:

150 g smör

1/2 dl strösocker

3 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

Fyllning:

2 dl gräddfil

½ dl socker (kan uteslutas)

1-2 ägg

1 tsk vaniljsocker

1 burk krossad ananas

Blanda allt till pajdegen och tryck ut i pajform.

Sila bort spadet på ananasen och blanda allt ordentligt till fyllningen. Häll i pajskalet.

Grädda i 200 grader i ca 30-40 minuter.

Serveras ljummen med glass.

Njut!

Om nån annan har ett annat recept på ananaspaj så lägg in det här också. Alltid kul att testa nya grejer.Glad

[hakkapelitta]
0

Jag kör med fet creme fraiche istället för gräddfil, det blir krämigare och godare :D

Lejonhjarta
0

Å så bra att du hittade det Lotta.Glad Tack!! Massa onyttigt å gott vi kan göra nu. #1 Bra m lite extra tips!

Rithwa
0

Kanske skulle det passa bättre att lägga ut och hitta recept

Matlust i fokus

Kost i Fokus

Bakverk i fokus

Det finns flera fokus sajter där man kan läsa om kost, recept, m m.

Lejonhjarta
0

Fast d e roligare att läsa om det här där man ändå är.

Attacks
0

Den så god ut, nam!!

Jenny når du kommer på besøk her en gang,så sender jeg deg på shopping på butikken,så kan du lage en sånn en til meg Tungan ute

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Bokskogens
0

Guuud så gott! En sån ska jag testa någon dag!

[hakkapelitta]
0

Jag kommer ju inte få göra annat än laga mat åt dig Veena, det är inte första gången jag hör dig säga det där Tungan ute

Attacks
0

Nei,når du viser meg bilder av alt det gode du har laget ,så frister det sånn hehe. Du får bli lenger enn 1 helg ,gratis kost og ljosi mot privat kokkTungan ute

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Liljekatten
0

#1 Det ska jag testa nästa gång! Glad

#2 Japp, onyttigt för kroppen, men balsam för själen.Tungan ute

#3 Gjorde nyligen ett inlägg om att vi borde kunna "prata" annat än katt i detta forum (se här) och det verkade flera andra också tycka. Kanske inte så många av oss här som är inne på de sajterna du föreslog, men gillar mat ändå. Flört

hecajon
0

#9 Enda felet med att du lägger ut det här är att jag blir så sugen och hungrigSkrattande Flörtmums

Liljekatten
0

#10 Hehe….Tungan ute