Tickad eller ej
Vad tror Ni mina vänner där ute på sajten..
Här kommer ett par bilder på söte Edgar Hedgehog, visst är han Cremetickad!!
Vidare så undrar jag om han är solid eller ej? Vad tror NI??
Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödan
Jag tycker det :)
Med vänliga hälsningar Lisa
Har svårt och säga om han är tickad, men jag tro inte att han är tickad.
Tycker att han ser tickad ut.
Om han är solid eller ej vågar jag inte svara på.
/Elisa
Tittar man på bilden som "BaraLisa" har lagt in i sitt inlägg, Möte med Sivan så ser man honom lite mer på avstånd och då tycke jag har är väldigt prickig för att vara tickad, är han tickad tycker jag han i så fall är en dåligt tickad katt.

Tycker inte heller att han är tickad.. sen för att se om han är solid måste jags e honom mer i ansiktet
Stripene på kinnbena er ulike,på de ulike mønster kattene.
Se her feks på en som ser spottet:

Og er er kinnbena på Fashion:

Og Heidi sin rød tickede gutt, tatt direkte fra hjemmesiden henne,håper hun tilgir meg:

(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

For meg ser den ut som soldi cream og ikke ticka..Ticket er ett tabby mønster…Så katten kan ikke være solid og ticket på samme tid;-)))

På äldst bilden tycker jag han ser mer och mer solid ut
Söt är han i alla fall! 
/Elisa
Jeg synes han ser solid ut jeg.Nydelig!! 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
I såna fall är inte heller mamma Sivan Tickad som har fåt utmärkta kommentarer för just sin vackra tickade teckning på flera utställningar.
Dessutom så tycker jag att bilden på min Sivan(nedan) inte skiljer sig särskilt mycket från din bild på den översta katten, så de kan nog inte alltid vara så att de har de ränderna på kinderna bara när de är spottade
Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödan
Nå tror jeg du har mistforstått meg litt.
Jeg syns kinnbena er en grei pekepinn å gå ut i fra. så klart ikke alle katter har like bra striper på kinnene, uansett hvilke mønster dem har. Det var derfor jeg la ut bildene,fordi det er ikke alle som er klar over at der er forskjell på kinnbens-stripene til de ulike mønstervariantene.
Men jeg ser tilbake på flere bilder av spotte barn jeg har hatt, også av Whisper. Man ser de tynne stripene kjempegodt. På de fleste tickede er stripene veldig tykke.
På classic ser stripene anderledes igjen.
Og på vakre Sivan,så ser jeg ticket striper, det der kaller ikke jeg spottet striper,for dem er tykke
Og hvilke mønster "kvalitet" en katt måtte ha på stripene på kinnene,det trenger ikke gå overens med hvordan mønsteret er ellers på kroppen.
Jeg har selv nå tickede kattunger,og dem kommer til å bli svært ulike.Både typemessig og mønstermessig.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Kan inte se om det är tickade eller spottade på mängden ränder på svansen?
Vet att classic har få och breda ränder, spottade smala och många.
Men hur ser en tickad svans ut?
Finns ju möjlighet att min Elaine är tickad i sitt mask mönster och då kan man kanske se det på svansen?
/Elisa
Saknar inte solida katter de såkallade tumavtrycken bakom öronen?
/Elisa
#17 Inte solida katter med spökmarkeringar
Den här katten är ju solid så det skriker om det :) Tacka och ta emot för att han är spökmarkerat tickad, det kommer göra att hans creme-färg ser jämnare ut i framtiden.