Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 1551 ggr
Liljekatten
0

Nu har de kommit!

Ch. Liljetassens Tingeling och Ch. Sandvretens Obelix har nu blivit föräldrar igen!

Och jag är ledsen Line, men det blev inget fotbollslag. Det blev ett mixat hockeylag i stället. Skrattande 

Jag tror och hoppas att Tingeling är klar. Hon har fått sex stycken stora pigga kattungar, fem hanar och en hona. De vägde 89, 99, 101, 102, 112 och 113g och allt var klart på drygt två timmar. Jag är fullkomligt överlycklig över att det "bara" blev sex stycken. Alla hade dessutom navelsträngen på magen denna gång.Flört

Juliette-
0

Åh bebisar GRATTIS gud vad härligt dom kommit och allt gått bra.. hihi och tur dom fått mat från rätt ände denna gång hihi.. Jag håller tummarna det stannar vid 6st för er fast man ska aldrig bli för säker

kalindas
0

Grattis!

Hur går det förresten med lilla "navelsträng" tjejen?

/Elisa

Liljekatten
0

Oj oj! från förra kullen (eller Jojo som hon kallas nu) mår som en prinsessa. Märker inget av navelsträngen hon hade på ryggen förutom att skinnet sitter fast just där så det blir ett litet fartgupp där när man klappar henne över ryggen. Flört Bara att avvakta framöver.

Lejonhjarta
0

Jätteskönt!! Pussar i massor från oss alla. Längtar att få se på dom.Kyss

Helenaf76
0

Härligt härligt!! Bra jobbat Tingeling! GRATTIS! Till de små! Massor av pussar från oss!! KyssKyssKyssKyssKyssKyss

Hyacint1
0

JÄTTE GRATTIS MORSAN!!!! SkrattandeSkrattandesäger lilla Oliva och syrran Dosan hälsar också och tycker att det är kul att släkten har blivit lite större och undrar när man får se på de små underverken???FlörtFlört

alltidsiames
0

Ojojoj wowwowwow fantastiska nyheter! Jag har vakat hela förmiddan efter nyheter och nu när jag hade glömt bort det så kommer de!

Grattis, två timmar - det verkar ha varit en rutinsak. Så lustig könsfördelning! Och alla ser ut som Obi?

Stor grattiskram, det är fantastiskt roligt! Nu finns det ingen återvändo, nu är det väl vi nästa gång?

Liljekatten
0

Ting och jag tackar för alla gratulationer. Glad

#4 De ska väl förhoppningsvis hunnit öppna sina blå lagom tills ni kommer.

#6 Några dagar kan mamma Ting behöva i lugn och ro sedan får du så gärna komma på inspektion.Glad

#7 Nja, just nu är de nog inte så lika varken mamma Ting eller pappa Obi, ser mest ut som små vita möss. Annars har du rätt, du och Feng nästa gång! Skrattande

nintendo
0

Grattis till kullen Skrattande

Zandrinos
0

Jättemånga grattis och lycka till med dom småGlad

MijmuPix
0

Grattis till kullen! Skrattande

SacredSouls
0

Kyss ÅÅÅ grattis Lotta og Tingeling. Det var jo et helt perfekt antall også.

Ja det var nå bra det ikke var et helt fotballag Skrattande

Lykke til med de små og jeg gleder meg til å se bilder.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Liljekatten
0

Tackar! Glad

#12 Ja du Line, om du bara visste vad glad jag är över att det inte blev ett fotbollslag. Fast jag är fortfarande förundrad över att det inte var fler. Fast de var ju ganska stora jämfört med åttlingarna. Måste dock erkänna att jag lite nervöst lyfte på taket till bolådan i morse fullt beredd på att det skulle tillkommit några under natten, men de var fortfarande sex stycken tack och lov.Glad

De har ökat bra i vikt allihop och verkar må alldeles prima. Bilder kommer snart.

nelliots
0

Oj, Lotta! Det var 6 rejäla bitar. Glad Duktiga Ting! Grattis! till er båda två.

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

alltidsiames
0

#8  Nej, jag glömde att Juliette kommer först med sin Nela. Sen kommer mina bebisar! Feng har gått upp ett kilo om min nya våg visar rätt och har ju mer en vecka kvar.

Nilla
0

Jättestort grattis! Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
0

#13 Skrattande  Ja jeg kan virkelig forestille meg hvor glad du ble og hvor deilig det føltes da det fortsatt bare var 6 i dag.

Så flott at alt er bra med alle sammen. Jeg misunner deg som kan susse på sånne søte små bebiser for tiden. Her lar vi dagene gå med opppussing mens vi venter for å se om det kommer noen rosa patter.At tre uker kan føles så lenge da Tungan ute

hecajon
0

Grattis till innebandylagetGlad. Kanske skönt för dig att det inte blev ett fotbollslag trots allt, men svårt att förstå med denna stora mageFörvånad, kram till er alla

Liljekatten
0

#17 Hoppas att du också snart får snusa på kattungar. Glad

#18 Ja, hon var ju väldigt rund, men jag  kan ju meddela att fröken Ting är inte särskilt smal nu heller. Hon gjorde väl som jag när jag var gravid. Passade på att äta då man ändå skulle bli tjock. Tungan ute

Starfall
0

Grattis till de små! Glad Trodde det skulle bli många fler, men skönt för dig att det "bara" blev 6 bebisar. Skönt för Ting också kan jag tro:)

Liljekatten
0

#20 Skulle tro att hon är lika nöjd som jag. Flört

Här kommer några bilder jag precis tog.

Jag tycker att Ting ser nöjd ut i alla fall.

Pappa Obi är med och hjälper till med den personliga hygienen.Glad

Bilderna blev ganska gulaktiga pga att jag tog utan blixt.

Juliette-
0

Åhhh myshög.. gud så fina små nyfödda skrutt är Kyss

kalindas
0

Fina de är!
Kul att Obi redan är med och hjälper till.
Här har Odin börjat vara extra pappa till småsyskonen. Mumsigt med bebisbajs säger han.
Saga fräser fortfarande och Spidde är inte pappa riktigt ännu.

/Elisa

Starfall
0

De är ju helt gudomliga Kyss Nu blev jag sugen på att gosa med gullig liten kissemissunge =)

alltidsiames
0

Nä nu lipar jag floder. Vilka sötnosar! Mina hormoner och moderskänslor kommer också i gungning märker jag. (Lugn, jag är kastrerad Skrattande).

Jösses vad dom är fina!

Boromir
0

Åh, så fina, vilken gullig familj du har där. Grattis! // Malin

nelliots
0

Myyyyyys! Kyss

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Lejonhjarta
0

Gud så mysigt att han är med i de hela. Missar ju lite när han inte kan va m sina kullar runt om. Vi kanske skulle skicka runt honom till alla flickvännerna för lite pappatid. Flört

hecajon
0

#21 Såååå underbart att se demKyss

#19 Maja hade ju också en ganska stor mage innan!!! Sen att den bara innehöll 2st kan jag inte förstå än idag, samtidigt så blev hon väldigt smal när de fötts, det var nog massor med luft där inne ocksåSkrattande

Helenaf76
0

Vilka fina bilder! Ting ser så stolt och tillfreds ut Kyss Och så duktiga Obi också, han är ju bara så go! Åh bebisarna…. Pussar till hela högen!!Kyss

Labolinas
0

Grattis till bäbisarna. Är nästan lite avundsjuk, jag vill ju också ha bäbisar nu men jag får väl hålla mig till tåls då Mercedes bäbsiar är beräknade till början av Sep, hoppas dock på 4 denna gång men med den magen som hon redan ligger inne med så blir det säkert fler.

Rovardotters
0

Grattis till bebisarna, skönt att det inte blev fler. Jag vet hur det är när det blir "för många", det är väldigt mycket extrajobb och pyssel med att se till att alla får i sig mat för det första, slitsamt för mamman också. Och sen när de blir äldre är de högt och lågt och inget utrymme tycks vara tillräckligt stort för deras framfart. Men sex ungar räcker till, det är stor skillnad på att ha fyra och sex ungar men din hona ser ut att trivas så det går nog bra. Men du får nog förbereda dig på "full rulle" framöver.Glad

SacredSouls
0

Kyss Så fine bilder av bebiser og mamma.Ting ser så fornøyd og stolt ut på bildet.

Bildet av de små bebisene alene var så nydelig.Man blir jo helt syk når man ser sånne bilder Tungan ute 

Obi er jo en virkelig god mykis som passer på sine små Kyss

Liljekatten
0

Tack för alla vänliga komentarer!

#28 Haha, Obi skulle kanske uppskatta det, men jag klarar mej inte utan honom så han får bli hemma.Glad

#29 Ja, de kan luras regält ibland.Flört

#31 Lycka till med dina bebisar. Vi får väl hoppas att det är fyra stora. Glad

#32 Javisst är det många med sex st också, men eftersom jag var beredd på åtta-tio st så tycker jag nästan att sex st är lite lagom.Skrattande Ting är i väldigt god kondition och bebisarna går upp toppenbra i vikt så hon verkar klara dem riktigt bra, men visst vet jag att om några veckor är det fullt ös på dem och dags att knyta upp alla gardinerna igen. Flört

#33 Jo, Obi är en liten mjukiskille! Kyss

Lejonhjarta
0

Vi kommer å pussar på alla på onsdag em om allt blir som d e planerat. Hoppas d funkar för er. Vi kan ju höras innan. Kramar på er alla.

sighni
0

Grattis!

Siameshona
0

Vilken jättemysig hög.

Anki-Egerbrandt
0

GRATTIS!!! Skrattande

Nebukadnesar
0

GratulereKyss

cerwinvegas
0

grattis till bebisarna

Vilka sötnosarKyss

alltidsiames
0

Nu har vi lugnat ner oss, nu är det okej att sätta in fler bilderFlört.

Liljekatten
0

Tack alla!Glad

#41 Hihi…de håller precis på att öppna ögonen nu och ser lite konstiga ut med bara en liten öppning till ögon. Jag återkommer om ett par dagar. Då är de ännu sötare. Glad

Lejonhjarta
0

Jättesöta små godingar, trots halvöppna ögon.Kyss