Köp inte djurfoder av företag som utför djurförsök
Tack Sally B för länken "pictures of cats".
Där fanns en hel del att läsa om både kattraser, uppfödning, sjukdomar och foder. T.o.m om djurskydd och djurrätt.
Jag hittade sidan som jag länkar till när jag läste om foder. Nestlé tillverkar flera djurfoder som t.ex. purina, friskies, pro plan. Dessa foder (övriga finns nämnda på länken) bör man inte köpa om man inte vill stödja djurförsök. Det namnges också företag som anses ok ur djurskyddslig synpunkt.
http://cat-chitchat.pictures-of-cats.org/2008/01/purina-pet-cat-food.html
Författaren till sidan har många åsikter bl.a. finns en del om huruvida man ska ge torrfoder eller ej. Intressant att läsa. Mer oroväckande tycker jag påståendet att vaccinationer skulle orsaka cancer! Har ni hört något om det tidigare?
Jag har läst om att man ska akta sig för att övervaccinera, även av den anledningen att det kan "bli cancer" på vaccineringsstället i nacken.
Med vänliga hälsningar Lisa

#1 I hundsport i våras fanns flera artiklar om vaccinationer. Vad jag förstått har man ändrat från avdödat till levande vaccin och det kan vara en anledning till cancerrisken. Numera ska man ju inte vaccinera varje år längre varken på hundar eller katter. Vartannat år verkar det vara på katt just nu.