Siames iFokus

Siames

Etikett: foder
Läst 1240 ggr
Ninja
0

Normalt med mörk päls på magen?

Siamespäls påverkas ju av temperatur, kallare delar är mörkare än de ljusa. Är det då normalt att det är ett stort mörkt parti på magen, mellan låren ungefär? Tycker att det borde ju räknas till ett av de varmare ställena, och därmed bör vara ljust som resten av magen. Hon ligger även gärna på lysrampen till akvariet, som värmer magen en del.

Det är min första siames, så jag undrar om det är normalt? (kan inte ta en bild just nu, har glömt min kamera hos mamma.. men får förhoppninsvis hem den i helgen om ingen vet vad jag menar)

kalindas
0

Är hon kastrerad?
För då kan de få lite färg efter snittet.

/Elisa

Ninja
0

Nix, är hon inte.

Rovardotters
0

En del siameser har ett mörkt stråk på magen och jag har då aldrig hört att det är onormalt eller fel, varken av domare eller uppfödare.Glad Varför de får det? Ja, kanske de ligger varmt, en del har lite längre hår på magen också, det kanske påverkar.  Juvrens utveckling kan kanske vara en orsak. Både hona och hane har juver även om honans blir större efter första löp och efter varje kull.

Ninja
0

Aha, då blev jag lite klokare. :) Så här ser det ut i alla fall. Kan inte bifoga filer, så måste lägga in en liten bild direkt i inlägget.. men man ser den mörka fläcken i alla fall.

Blandat054.jpg picture by _blaah

Fliris
0

Jeg syns den mørke stripen på magen er noe av det mest sjarmerende med siamesere. Begge mine har det og det syns ganske så godt på lyse mager med en brun strek.

Lejonhjarta
0

Söt mage.Skrattande

alltidsiames
0

Min Feng har också fått en strimma nu sen hon blivit dräktig.

Lejonhjarta
0

Undrar hur mörk Blåsan blir nu sen hon fick kejsarsnittet? Är ju fortfarand naken så vi får se.

ChatNoir
0

Hihi, Tetris har en likadan fläck mellan låren, och Louis Costes sade att det var hans trosor. Pinsamt, han är ju kille!