2,5 veckor kvar....
Så länge är det kvar tills Tingeling ska få sina bebisar. Hon är regält rund redan så jag kan nog glömma min önskan om fyra stycken. Hon fick ju åtta sist….
Här ligger hon och gosar på de varma stenarna på altanen (måste verkligen rensa bort mossan mellan stenarna….fult!)

Puss på tjocka magen
Men kan inte Tingeling rensa mossa istället för att ligga & lata sig:)
Bamsemage! 
/Elisa

Tjocka goa magen!
Inte orkar man väl rensa mossa när man e så gravid? *ler*

Om där finns endast fyra, så är det hundvalpar i så fall
Det blir säkert nya åttlingar
Med den magen får Tingeling 6-8 bebisar gissar jag.
Vilken fin mage. Hon är jättefin! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Redan så långt gången!? Herregud va tiden rusar. Gillar magbilder.
Håller tummen för 4 men d ser ut å spricka.
Ja hon ser sprickfärdig ut tycker jag, men vad mer kan man göra med 11 trollungar i magen
Har en känsla av att det kommer bli väldigt många halvvuxna SIA/OSH bebisar till salu till FHKs höstutställning…
/Elisa
Eller så har hon svalt en massa luft? Feng börjar också tjocka på sig. Kanske är det något de har ätit? 
#1 Ja, det kan man tycka. Hon har ju bra redskap för det också, men det är nog som Bokskogen säger: Hon är FÖR gravid för att arbeta. 
#4 Hahaha, visserligen beter sig Obi som en hund ibland, men några valpar tror jag inte han kan få till.
#8 Hua! Inte elva!
Då får du ta hand om minst hälften. 
#9 Finns en viss risk, fast dessa har ju inte hunnit bli halvvuxna tills dess.
#10 Hmmm…..kan det vara så? 
Oj..Ja Lotta jeg tror nok du kan glemme tanken og håpet om bare fire 
Så superfin mage hun har.Inneholder nok et helt fotball lag + innbyttere og et par tilskuere fra tribunen 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Vilken härlig stor mage hon har, klart att hon inte orkar rensa ogräs.
Det ska bli spännande att se hur många det blir, lycka till!
#12 Haha, jag är rädd för det. 
#13 Nej, matte får nog ta tag i ogräset och mossan nån dag. Eller lura iväg husse att införskaffa en högtryckstvätt….Tack för lyckönskningen. 

ser ut som en stadig mage redan.. 4 blir nog bara i mattes drömmar.. Lycka till härliga med siames bebisar

vilken härlig mage hon har ja jag tror på minst 8 denna gång också..
Lycka till
#16 Suck….jag hoppas att du har fel….men annars är det ju bara att "gilla läget". Hon var ju jätteduktig med förra kullen så det går nog bra.
Jag vägde Tingeling idag och hon väger 4300g och det är dag 53 idag. När hon väntade åttlingarna vägde hon 3700g på dag 55…..
Denna gång är hon i bättre kondition så det behöver inte alls betyda att det är fler. Hon blev så mager mot slutet förra gången, men det är hon inte nu tack och lov. Ja, bara att vänta och se….
Jättespännande! Lycka till!
Himla fin mammakatt 

Tjockis!
Wow! Det finns inte plats för så många på den där kullregistreringsblanketten!
#21 Haha, nej det har du rätt i.
Det får helt enkelt inte bli fler än åtta.
Hur går det med Feng? Har hon vuxit mycket sista tiden?
Först växte hon jättemycket, sen vet jag inte om jag blev fartblind eller om det lugnat sig? Idag tycker jag att det sprallar därinne iallafall. Lite nervöst är det allt, man känner att man tagit på sig ett väldigt stort ansvar med sin älskade lilla katt. Jag ska köpa en våg så jag får koll på henne. Hon snodde kalkonkött från min macka häromdan som en riktigt utsvulten strykarkatt.
Fartblind, hahaha, du e rolig du.
Visst är det ett stort ansvar att föda upp katter, men det klarar du galant. Gäller bara att vara uppmärksam och hålla koll så att Feng mår bra. Så ordnar det sig nog med resten.
Ring om du undrar nåt så ska jag försöka hjälpa dej.
Når er ca termin dato på denne bolla?
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Ting fick på 64 dygnet förra gången och blir det likadant nu så ska de komma den 20 juli. 
Feng har ca två veckor kvar.

Blåsan vägde 4.600 en vecka innan hon fick.
#27 Hur mycket väger Blåsan annars? Ting är ju en ganska liten hona och väger ca 3100g i odräktigt tillstånd.
Har inte Feng tre veckor kvar?
#29 Jo, visst är det så. Jag räknade fel. Sorry…
Puh, började bli lite stressad där 

Lykke til begge to. Blir spennende dette her.
Tack Line, tror du jag kan sälja på liljekattens en kattunge? 
#33 Haha! jeg tipper hun får fullt opp med sitt eget fotball lag 
11 spillere og alle blir gutter 
Blir ett helt gäng tror jag!
#33 Hahaha, lycka till!
Då får du se till så Feng klämmer fram en snygg hane som har pappa Obis temprament. Då faller jag nog….

#28 Svårt å säga va hon väger för hon e ju inte fit for fight än. Missa¨å väga innan. Blåsan e kanske större? Har ju inte så mkt att jämföra me.
#32 Jag fick en idé till Lijekattens fotbollslag, hon kan ju köpa en domare (svart-vit) av Kalindas!
Bästa idén på länge! 
/Elisa
#37 Jag skulle nog gissa på att Blåsan väger minst ett halvkilo mer än Ting. Hon är högre och lite robustare än Ting tycker jag. En stor och fin hona.
#39 & #40 Hmmm….grufff…..morrr…..JAG SKA INTE HA NÅT FOTBOLLSLAG!!! 
Men en liten söt svartvit pojke kan du ju inte säga nej till…
/Elisa
#42 Skulle jag mot förmodan få ett fotbollslag så har jag redan en svartvit domare här hemma. 
Men tack ändå. Han är ju underbart söt!

#43 Tyckte inte han var speciellt siameslik dock. Kanske blir utjagad från plan.
Fick Blåsan 7,5 ungar på sin vikt……Fotbollslag!
Kanske tom ingår en dommare i gänget!?
#43 Haha, hon försökte göra fotografiet långsmalt så att det skulle se ut som en oriental…Tror hon blir diskvalificerad direkt.
#41 Åh, sötpyttegull…
#45 Attans, jag som trodde jag lyckats lura er. 
Nytt försök…..

Nu börjar d likna nått.
Behöver bara längre nos å större öron men d går ju å köpa på tex Buttrix el annan skämtbutik.
Det där fungerar inte…
/Elisa
Hahahahahaha, det var det roligaste jag sett. Kan inte sluta skratta.
Denne kille blir en bra domare. Han skriker redan nu om det inte går rätt till! 
/Elisa

Tror dig inte Kalindas! Han ser ut å gapflabba!! Blir ingen bra dommare, men en jädra söt liten rackare är han!
Han har rätt inställning för att bli domare i Vassmolösa FF. Deras slogan är;
Aldrig mållösa Vassmolösa!
Hahaha, ni är för roliga ni. 
Jag tror bara jag får honor för här finns inget testosteron i min familj. Bara morfar som hälsar på ibland. Så jag fixar damlaget!
#54 Ja, gör du det! 
Denna bild tog jag på Ting igår (dag 59) och passade på att väga henne samtidigt. Nu väger hon 4700g! 
#55 Oj!! Ja jeg tror jammen jeg får rett når jeg sier et helt fotball lag 

Vilken tjockis.. min tjej som har 10dagar kvar är tack och lov inte så stor för sist gick hon upp 800g och fick 6st och hon är nog med 6-7 nu med.. skulle hon se ut sådär skulle hon få 17 hahaha.. Hoppas det inte är för många
#56 Jag är rädd för att du har rätt och jag tror att det snarare blir 14 i stället för 4 som jag beställde….
#57 Nej, jag hoppas också på att det inte blir fler än sist. Åtta var verkligen fullt tillräckligt. Lycka till med din hona.
Kan det vara en geting?
#59 HAHA! herreguud jeg dør av latter. Du er morsom du 
Men det ser svullet ut?
#61 Jo en ørliten tanke svullet 

Måste vara riktigt giftiga getingar ni har därnere 
Åh herregud vilken mage hon har Lotta!! Flower framstår som smal
mot Ting. Det här blir riktigt spännande!
#57 Du är inte redig du!
Den enda som varit framme och "stuckit" henne är Obi. Fast han är kanske lite BI-sexuell….
Snacka om spärrballong..! hon får föda snart, man blir ju fruktansvärt nyfiken. 
#64 Det tok laaang tid før jeg tok den 
Haha.

Obi hade ju blivit bistucken förra året. Smittsam överförbart sådan? Hon e big!!!!
Du hade väl beställt 4, eller hur?? Problemet var väl kanske att du inte sa TOTALT 4! Ting å Obi trodde väl att d var 4 av varje. Å som snälla kissemånsar så gjorde dom som matte sa… Ledsen Lotta, du måste faktiskt vara LITE mer precis. Hur ska dom stackars katterna veta!
Hahahaha… den här sajten är beroendeframkallande… man vill inte missa nånting…
#66 He he….det var lite långsökt va. 
#67 Åh nej, vilket misstag!!! Ting kommer alltså få 4 bruna, 4 blå, 4 choklad, 4 lila…….shit!

A a, så kan d gå när man inte preciserar sig. Så som hon ser ut så blir d nog nått åt det hållet.

#69 *asg* undra om du kan sova dom kommande nätterna nu
När Feng har sprungit och jagat huskatten under kvälls-sprinter-rycket så sätter hon sig ner och vilar. Då sparkar bebisar i alla väderstreck och det tar lång tid innan de lugnar sig.
Oj hjälp vilken mage!
Ja 4 det kan du nog drömma om, om det inte var elefanter du beställde
hihi… Jag skulle gissa på att hon får 9 kattungar :P

Ting ska ha mån-tis va?! När e d dax för Feng?

Ni är ju för roliga, tack för skrattstunden och magknipet

#70 Hmmm….
#71 Svaret är nej! 
#72 Hahaha, de har väl kommit i oreda när mama skumpat omkring med dem. 
#73 Jag har för mej att jag nämde att det skulle vara kattungar, men säker är jag inte. 
#74 Hon har två veckor kvar.
#75 Hihi….

Va har hon 2v kvar min räkning på fingrarna sa också att hon skulle ha nu tis-ons haha.. oj då har du ju lång väntan kvar jag som klagar på en vecka haha

Va!? E d verkligen så långt kvar? Trodde dom skulle kommit t vi kommer ner.
Gissar att det är Feng som har två veckor kvar
/Elisa
Helt rätt! Feng började smålöpa en torsdag och var med Obi lördag till onsdag. Om vi gissar att hon blev "getingstucken" måndagen den 1/6 (bara för att det är i mitten hennes vistelse där) och går 64 dagar så skulle det bli måndagen den 3 augusti. Plus minus en dag kanske?

Hoppas ni har rätt. Vill pussa bebisar när vi kommer ner trol. 29/7. Annars får vi pussa mage!! Inget "bi-år" i år ända e många "stuckna".
Spännande m alla bebisar. Sett många ja vill ha!!