Frysta kycklinghjärtan..
Jag köpte ett kilo kycklinghjärtan för ett tag sedan, gav katterna ett par portioner av det och fryste sedan in resten. Men dum som jag var så fryste jag inte in i portioner.. utan i en stor klump.
Vet inte nu hur jag ska få ut lagom mycket att tina.
Måste jag tina allt, försöka få så mycket som möjligt att gå åt innan jag kastar resten? Eller har ni några tips på hur jag kan få ut portioner att tina i stället. Kan ju såklart inte tina upp och frya ner det igen.
Går det att tina lite, lite grann så det går lättare att dela, sen lägga till baka i frysen igen (i portioner denna gången)? Eller är det samma sak som att tina helt, att det kan bli farligt?

Du kan ju alltid saga av en liten portion kanske? Eller sla klumpen hart mot en hard yta och hoppas pa att nagra bitar lossnar ;)
// Amanda

E det rått kött så kan du ju tillaga det som blir över och frysa in det i portionsbitar igen.
#2 Jaa det kan jag ju göra. Koka dom en sväng eller så. Gillar inte katterna det så gör säkerligen hunden det. :)

#3 Ge inte kycklingben till hunden!!!!
Det är väl inte ben i hjärtan? :)
En del näring försvinner när man kokar dem. Men som godis blir de ju helt ok.
Tror hon läste vingar…
Ingen fara att ge kycklingben till hunden så länge de är råa. Frysta råa kycklingvingar är mumsigt! Hälsar Nelson
/Elisa
Ja, anade att det blev något litet missförstånd där.
Var ur näringssynpunkt jag ville ha råa hjärtan, men jag får tänka efter före nästa gång och frysa in det i portioner. 
Jag sågar eller klyver med yxa!Frysta går jätte lätt att klyva.

#5 Får skylla på värmen …jag tänkte bara på kycklingvingar