Katten blivit deformerad :(
Urk…kom just hem efter att ha varit borta i två timmar på kvällen. En av våra katter kom inte och hälsade utan satt kvar på pallen, vilket var lite märklig!. När jag sen gick för att klappa henne så bara stirrade hon ut i luften och brydde sig inte. Såg då att hennes ansikte såg helt deformerat ut. Hakan är helt svullen under..som en jättestor fläskläpp, dels ser käken större ut och dels är det som en mjuk påse under den. det är mer på ena sidan. Fick först lite panik men nu har jag iallafall sett att hon kan dricka, så det känns lugnare. Undrar vad som kan ha hänt!? Men gissar på att det måste hänt en olycka under hon och hennes brors bus under kvällen och att hon slagit i.
Det här känns väldigt jobbigt, behövde skriva av mig lite. Men hoppas att svullnaden har gått ner lite till imorrn.
Nån annan som haft en katt som slagit i munnen och sett ut såhär?!
Min katt svalde en humla och fick en jättekind… Men hoppas det inte är illa med din katt!
Med vänliga hälsningar Lisa

Vepse stikk ;-)) Det pleier og gå helt fint.

jag tror också att det kan vara ett geting stick..
Alva råkade ut för det förra sommaren,men tur i oturen så blev hon inte allvarligt sjuk.Hon fick en liten fläskläpp men kunde äta & dricka som vanligt.Efter denna händelse så undviker hon getingar när dom flyger in på balkongen..
Hoppas att det går bra med din katt..
Åh, stackars kisar… dom är för nyfikna för sitt eget bästa.
Godmorgon!! Ni hade nog rätt allihopa, för idag är svullnaden HELT nere och hon beter sig normalt och gnistan har tänts i ögonen igen! Åh vad glad jag är! Och om hon hade slagit i borde det tagit längre tid. Det måste helt enkelt ha flugit in en humla/bi so hon lekt med och ätit upp. Och hon verkar inte ha lärt sig en läxa för nu jagar hon en fluga :) De är ju så oemotståndliga!
hecajon, tack för bilden. Hon var deformerad på precis samma sett. Såg ut som en helt annan katt från sidan!!

Vad skönt att höra att hon mår bra igen. 

Skönt att hon mår bättre igen

Vilken tur att svullnaden försvann. Obehagligt när man inte vet va de har varit ute för.

Blåsan var "jättesnygg" förra sommaren när hon lekte m en geting i gröngräset. Upptäckte vad hon gjorde och fick fatt i henne. Blev ju jätterädd att getingen stuckit henne I munnen. Men gadde satt i underläppen. Å så vacker hon blev Fick världens gubbhaka. Såg ut som hon hade kraftigt underbett. Gick över på en dag men vet inte om hon lärde sig nått på d.
Pigg å glad varje dag.
Vad skönt att det inte var nåt allvarligt med dina katt. Man blir ju så orolig.
Obi fick ett stick i tassen förra sommaren och hans lilla tass svullnade upp rejält, men det konstiga var att han haltade inte ett dugg. Hoppade omkring precis som vanligt med sin jättetass.

#11 vilken tass
Jag blir så orolig när mina katter jagar getingar. Är rädd att de ska få en kraftig allergisk reaktion, anafylaktisk chock, eller något.
Inte för att de är allergiska mot något, men på människor är ju det något som kan komma när som helst i livet.. gäller det katter med eller är jag hönsmamma i onödan?
#12 Ja, den var helt groteskt stor i jämförelse med den andra.
#13 Jag är likadan. Livrädd att de ska bli stungna i halsen och svullna upp. Men det är svårt att undvika getingar när man bor på landet. Hur man än gör så lyckas de ta sig in i alla fall.