Idde har blivit mamma!
I natt föddes Iddes första kull. Beräknad nedkomst var i morgon, men hela den här dräktigheten har gått med racerfart så det var inte alls konstigt att även ungarna kom tidigt.
Idde och Zammy parade sig direkt när de träffades.
En kvart efter att Idde kom hem igen så led hon högljutt av dräktighetshunger. Hon har ätit oavbrutet sedan dess. Två veckor efter parningen var tuttarna inte bara rosa, de var självlysande stoppljusröda. En timme innan födseln glufsade hon med god aptit i sig både sin och de andra katternas blötmat och visade inga som helst tecken på att det var dags. Hon låg hos mig en stund i soffan och var precis som vanligt innan hon gick iväg och la sig i en träbalja. Också precis som hon brukar. En kvart efteråt så gick jag och tittade på henne i baljan. Då låg hon där och krystade!
Sedan pluppade tre ungar ut i rask fart. Den fjärde kom efter en timme när jag hade bäddat rent och flyttat in den nya familjen i mitt sovrum. Idde är en mycket god mor som sköter om de små alldeles utmärkt. Det ser ut att vara två pojkar och två flickor. Jag har lagt in en beställning till mig på en fin balinestjej men om hon finns i den här kullen är det alldlees för tidigt att SIA om. Just nu ser de ut som fågelrens allihop. Precis som birmabebisar. Med den här farten så räknar jag med att de börjar gå på lådan på fredag. :)
Idde heter IC S*Coral Reef's Indiana och Zammy heter S*Rufu's Zamboni.

åh äntligen kom dom
Grattis.. ska bli så spännande och se vad det är för färger och om det är dina drömmars ballar. Ska nog se till att hälsa på hos er om några veckor 
Kramar och många grattis

GRATTIS!!! Vad härligt att allt gått så fort och bra :-)
Nej så nussegosiga… Bra och lärorikt med bilder så att man vet vad man letar efter i tuttväg…
Haha så morsom type hun er.
Bra at alt gikk så kjapt og lett og mange gratulasjoner til de små bebisene.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Grattis till dom små
Grattis!
/Elisa
Vad härligt att allt gick så bra. Grattis till de små! 
Grattis till bebisarna!
Stort grattis till mamma Idde 

Gratulere så mye med de små bebisene.
Så bra at alt gikk så flott.
Grattis till kullen! 

Snabbt å duktigt!! Jättekul, grattis!!

Grattis till Iddes första kull dom ser otroligt söta ut..

Grattis! Skönt att allt gick så smidigt, hon är precis som mor sin, lätt och smidig!
Ska bli spännande att få se dom små utvecklas!

Grattis till så söta ulltussar!

Stort Grattis till kullen!
Grattis till småttingarna! Väntar på bilder…// Malin
Tusen tack för alla gratulationer. 
Jag uppdaterar faktiskt min hemsida lite oftare nu än på länge, www.tjejringen.se/katter. Det är så himla spännande med dessa bebisar och att kunna jämföra dem med mina tidigare birmakullar. De är två dagar nu och har börjat öppna ögonen. Tre är troligen bruna av något slag och en grabb har ingen färg alls så han är nog röd.
Så mange herlige bilder av både ny-bebiser og tidligere fluffy bebiser
Grattis till nytillskotten!
Grattis! Två killar och två tjejer, den perfekta könsfördelningen! Hoppas där är en liten balinuttflicka till dig!
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Grattis grattis när får vi se blder av de små
Rithwa
Så sött! Dessa rosa ben som spretar. Hoppas du fått vad du önskar dig. // Malin
Jag har uppdaterat min hemsida www.tjejringen.se/katter tre gånger denna vecka. *kors i taket*
Den här kullen blir lika väldokumenterad som min första birmakull. Men här är en bild av fyrlingarna i alla fall.
Jag tror att pojkarna är långhåriga och flickorna korthåriga. I så fall blir det ingen tjej till mig men det blir säkert fler tillfällen.
Jag har ju glömt att säga; Grattis till din första siames/balineskull!
Tänk att den lilla spjuvern på din signaturbild har blivit mamma.
#27 Så herlige der de ligger med mamma
Tiden går så fort. Jeg synes det var nettopp at Idde lå i sin fine rosa puff og var liten baby.
I morse kunde Idde inte kissa så nu sitter vi på Strömsholm. Idde har en kraftig infektion och är uttorkad. Väntar på ultraljud för att se vad det kan vara. Typiskt bara för att det har gått så himla bra hela tiden.
Idde är jätteduktig och bebisarna mår bra. Det finns ingen mobiltäckning och jag har suttit och roat mig med att spela in ljud till röstuppringning. Att man inte lär sig att det är fikakorg och en bra bok som ska med till djursjukhus.
Har - olovandes - lånat veterinärdatorn i unddersökningsrummet. Håll tummarna för att Idde blir bra snart.
Hoppas att allt går bra!
/Elisa
Kanske det finns en bebis kvar i magen som ställt till det för Idde.
Hoppas det inte är så allvarligt och att allt går bra med lite hjälp från djurdoktorn.

Vi håller tassar & fingrar.
Hoppas allt går bra!
Stackars Idde….
Jag hoppas verkligen att allt går bra.
Håller tummarna för Idde!
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Idde har alltså en kraftig infektion, men vad det är vet vi inte. Ultraljudet såg bra ut förutom att tarmarna var väldigt irriterade. Livmodern hade dragit ihop sig bra och lever- och njurvärden var bra. Efter lite penicillin och 250 ml dropp är det full fart på Idde igen.
Nu först inser jag att hon faktiskt varit lite avslagen de senaste dagarna. 
Jag som bara trodde att hon var mammig och mogen…

usch hoppas Idde gumman blir frisk igen så hon kan ta hand om sina små.. dom är verkligen jätte söta dom små råttorna

Oj, stackars Idde=( Hoppas hon kryar på sig snart…
Hälsningar och hoppas allt går bra!
I morgon blir bebisarna 4 veckor. Det visade sig vara tre tjejer och en kille. För att hedra mamma Idde har de fått namn efter städer i delstaten Indiana (hon heter ju det).
Idde mår för övrigt alldeles förträffligt. Nu när bebisarna är ute och springer vill hon dock flytta dem till både möjliga och omöjliga ställen. Hon har ingen vidare teknik men ungarna hänger så snällt när hon släpar runt på dem. Det är betydligt mer fart på dessa än på birmabebisar, men det visste jag ju. Jag har dock lite svårt att förstå att de snart är lika gamla som Idde var när jag såg henne första gången.
Marion är den som först fångade mitt hjärta. Hon är framåt och orädd och väldigt nyfiken. Hon går gärna sina egna vägar medan de andra ligger i en hög och sover.

Vilka sötnosar!
Tycker också dom första två ser definitivt ut som balineser och dom andra två som varianter.
Jättesöta!
/Elisa
Underbara!!! Och jag gillar deras namn också.