Försäkring, vad har ni?
Hej alla härliga kattägare!
Håller på att se över mina försäkringar. Har för tillfället Agria men funderar på att byta till något billiare.
Vilka har ni? Tips?
Är för övrigt ny på sidan, och ser fram emot att se vad den har att erbjuda:)
Mvh
stolt siames- och orientalägare!
Jag har Agria.
/Elisa

Jag har också Agria
Agria.
Agria
Rithwa
Agria här med.
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Är det bara jag som har Folksam här? 
Välkommen hit!

Samma, ja me.
Har Sveland på den ena, och kommer att ha Agria på den andra. Vet inte vilken prisskillnad det är mellan dem, inte heller vad det är för skillnad i själva försäkringen.
Hade Agria på mina förra katter, och utnyttjade den en gång för den ena katten. Det var inga problem att få ut ersättningen vid det tillfället.

Agria

Agria
välkommen hit säjer jag med…blev lite nyfiken på vad du har för katter…
Ett tips är att läsa de olika reglerna för olika försäkringar.
Mina ungar kommer bli försäkrade i Agria som små. Kommer även ha en önskan att de ska vara försäkrade där upp till ett års ålder.
Detta för att Dolda Fels försäkringen är annorlunda i Agria jämfört med övriga…
Bl.a. när det gäller FIP och för att skydda ägaren om det händer katten något så bör de vara i Agria.
Ex.
Agria ersätter inte FIP i Dolda fel längre. Numera går denna på kattens vanliga försäkring.
Om kattägaren då byter bolag från Agria till att annat bolag och katten dör i FIP. Utgår ingen ersättning till kattägaren…
Övriga bolag (om de inte ändrat) har FIP i dolda fel och ersätter inte för sjukdomen förrän katten fyllt 1år.
Som uppfödare kan jag ersätta med en ny katt eller pengarna tillbaka för den som dog. Men övrig ersättning går förlorad om kattägaren byter bolag.
Alltså tryggare om nya ägaren behåller katten i bolaget uppfödaren har…
Lite vimsig förklaring. Men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.
/Elisa
Velkommen hit til oss 
Jeg har Agria jeg også. Har hatt Gjensidige men byttet over til Agria igjen.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Oj va måna svar. Tack så mycket alla. Verkar som Agria är det vanligaste. Tycker de verkar som om de är dyrast dock. Men det handlar ju klart om bäst villkor i samband med priset med.
Jag har en fyraårig siameshane som heter Samba (tabby), en orientaltjej som är 4 ½ och heter Tilda (sköldpadd) samt ytterligare en liten siamesdam på två ½ år som heter Alicia (helmaskad).
=)
Om du väljer att byta. Se till att skaffa friskintyg på alla katter innan byte! Detta oavsett vad bolaget säger!
Bytte min Jackson från Folksam till Agria (då övriga katter fanns där). En månad senare fick had diarre och magrade av. Visade sig vara inflammerad tarm och han blev frisk med kortison. Agria vägrade betala ersättning då de ansåg Jackson vara sjuk innan byte av bolag. Detta för de hittade en ett år gammal diarreperiod då Jackson och Smilla ätit sillfilé. Gick inte att övertala dem! Kostade mig 4000kr.
Jag frågade vid överföringen om jag skulle skaffa intyg. Behövdes inte om katten är frisk fick jag svaret. Själklart svarade jag JA på den fråga då han var frisk.
Men bevisligen räckte inte det svaret…
/Elisa
Jag har Agria.

Jag har katterna hos Agria
Hunden hos Sveland

Tack för den informationen kalindas, ska tänka på detta.

Agria här med. Tozzi rev ner en koja för ungarna för några år sen och lyckades med att få en hantel på baktassen. Det blev Strömsholm några vändor men inga problem med försäkringen. Funkade perfekt. (Tozzis två tår läkte dessutom utmärkt, som tur var.)

Agria 

Naaw, stackars lille tassen :/ Men bra att det löste sig fint.

If på alla mina katter
Jag har Folksam! Jag undrar om folk har Agria för att den är bättre eller för att de gjort mycket reklam för sitt företag?
Jag kollade runt förut och kom fram till att Agria, iaf då, hade bäst villkor (för vuxna katter). IF provade jag ett tag men gillade inte alls deras sätt och policies :(. Har bra erfarenheter av Agria.
Med vänliga hälsningar Lisa

#22 Det är kanske också så att man fortsätter med det bolaget kattungen har när man köper den för att slippa de ev bekymmer som Kalinda i #11 och #14 pratar om.
Jag har Agria också, inga problem med ersättning när Maja svalde ett "spindelben", sen har ingen av katterna, som tur är, peppar peppar, behövt utnyttja försäkringen något mer.
Skönt när man kan direktreglera när man är hos veterinären, kan man det med alla bolag?
Jag hade först Agria, bytte till Sveland, men bytte sen tillbaka till Agria för i slutändan tycker jag de har både bäst villkor och bästa priserna.

Jag har Agria, det har aldrig varit några problem att få ersättning när det har behövts. Det bästa är ju om alla kattungeköpare har samma bolag när man har doldafelförskring, då blir det inget strul om det skulle behövas ersättning för något sådant. Har hört om fall där en kattungeköpare har fått väldiga problem då de behövde utnytja doldafel därför att de hade ett annat bolag än uppfödaren. Jag har alla försäkringar som finns och lägsta självrisk, det är inte ofta jag har behövt utnyttja försäkringen men den dag man behöver det är det skönt om kostnaderna då är så låga som möjligt. Jag säljer mina ungar individuellt försäkrade och så för man bara över försäkringen till den nya ägaren, då blir det aldrig något glapp i försäkringskyddet.