Skatbarn!
Vid ungefär 12 i natt vaknade jag till av ett mystiskt ljud. Första bebis född och vältvättad. 
Efterbörden hade inte kommit ut så jag hjälpte henne. En halvimme senare kom nr 2 och en timme därefter kom 3 o 4 i snabb takt.
Vet inte om hon är klar ännu. Veterinären såg ju minst fem på ultraljudet.
Alla bebisarna är pigga och väger mellan 82g - 103g.
Färger och kön jag tror det är…
- svartvit hona (något lite vitt)
- svartvit? hane med mystisk chokladnäsa (se bild)
- bruntickad eller spottad hona
- siames hona
Får väl se om mer är på gång.
Skatan har varit jätteduktig! 
Men jag vågar inte tro på turen innan jag är 100% säker på att alla är ute.
Lite svårt att se. Men hanen med konstig näsfärg till vänster. Kryper ovanpå, mönstertjejen som har tassen på huvudet på sv.vit hona. Siamesen syns lätt.
/Elisa

GRATTIS till bebisarna!!
Vad härligt att det gått så bra! Håller tummarna att det fortsätter lika fint. *kram*
Jättegrattis till ungarna hoppas hon är tom i sin mage nu.
den där ungen med mörka näsan blir nog en liten speciell kisse.

Grattis 

Grattis. Underbart för Skatan att det gick så bra den här ggn!!
Väntar med spänning under dagen att få höra mer!! Puss på gänget
Skatan verkar lugn så jag tror det var stopp med de fyra. Om det var en femte så har den förhoppningsvis absoberats. Får hålla lite extra koll över henne nu i helgen…
Bilder på underverken.

Den förstfödda. Ser sur ut eftersom hon anser att mat är livet. Suttit fast på en spene sen hon föddes. Hade det visat sig bli en pojke så skulle jag kallat henne Nils Poppe, med tanke på de söta prickarna.

Pojken med sin lustigt färgade näsa. Han är svartvit, så han måste bara fått lite mindre färg just där.

Den spottade tjejen som ser ut att få jättefina kontraster i mönstret.

Minstingen, den lilla söta SIA/SYS tjejen. Har jag otur så "kan" hon vara silver. Men jag är fortfarande osäker på om Skatan verkligen är smoke eller ej.
Ligger en större bild uppe till höger. Där med hela kullen och "Poppelina i vilt slagsmål med brodern om godaste platsen i matbaren"
/Elisa

Ursäkta en novis. men vadå otur? silver
Silver är inte godkänd färg på siames och seychellois.
/Elisa

Grattis till kullen, skönt att det blev en normal förlossning! Nu har du några tjejer att välja mellan.
Underbart! Så fina och små och alldeles fantastiska! Jag är jätteglad för din skull!

Verdens beste nyhet å stå opp til!
NYDELIGE! Gratulerer sååå masse kalindas.Nå ble jeg så glad på dine vegne.
Juhuu!
Stor grattis klem og gi mamma Skatan en puss på nesen ifra meg.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Grattis till småttis-skatorna!! @-)--
Duktiga Skatan som sköter allt finemang!

Nu ska du inte fundera på silver-siameser, utan njuta av dom fina bebbarna och berömma den duktiga mamman.
Lycka till !!!

Jättegrattis till bebisarna, så skönt att det fungerade bra den här gången och att du slapp att snitta. Det ska bli kul att följa och se dem när de växer upp
Himmel vad kul att allt gick bra denna gång! Den lilla svartvita honan kommer bli skitläcker med sina små prickar vid nosen.
Hoppas att den lilla vita blir en seychellois. Vi behöver fler sådana.
Å vad roligt att allt gick så bra! Stort grattis till kullen! 

Vilka sötnosar!! 
Hur hjälpte du till med efterbörden?
Drog ut den och navlade av bebisen. 
/Elisa
Ett JÄÄÄÄÄÄTTESTORT grattis till de ljuvliga små liven, de är ursöta!!! Så skönt att allt gick bra, halleluja! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Tack..:-)
Tyvärr får jag inte vara glad länge…
Min gamla hund Sally har spytt hela dagen. Normalt brukar jag få henne att må bättre genom att äta. Men nu vill hon inte äta längre…
Sally kommer att få somna in i kväll…
Hon är 12,5år gammal.
/Elisa
värmen som varit tar hårt på en gammelhund. Jättejobbigt när man måste hjälpa sina djur över gränsen Uffamej…
Man kan ibland gråta blod 

Nej va tråkigt. Sist vi pratade sa du att d var snart dax. En sak att säga en annan när stunden e kommen. Tufft! Tänker jättemkt på dig. Kramar! Håller tummen för bebbarna.
Tråkigt med hunden. 
Men grattis till de söta bäbisarna!

Masse grattis med bebisene, også bra at alt gikk så fint denne gangen;-))) Gleder meg til å se masse bilder på hvitflekkene etterhvert
Trist med hunden, du får tenke på de gode minnene med den;-)))
Klem Pernille.
Se vad man missar när bredbandet lägger av, GRATTIS till Skatans vackra bebisar 
Och tråkigt med Sally, det är jobbigt när det är dags att skiljas åt.
Tackar för alla fina komentarer om både bebisarna och Sally.
Sally somnade lugnt in nu i kväll. Känns tomt. Men tyvärr är det, så livet är…
Bebisarna mår jättebra!
Ska kolla vikten på dem nu. Som de äter borde alla ökat bra nu. 
/Elisa

Åh stackars snälla och goa Sally. 
Ja värmen tar hårt även på djuren.

Grattis till bäbisarna 
Vad skönt att det äntligen gick bra för Skatan.
Tråkigt att du mitt i glädjen tvingas sörja din gamla hund, tungt.
Så sorgligt med din Sally.
Skönt ändå att du har bebisarna att tänka på och glädjas åt mitt i sorgen.
Kramar
Bebisarna går upp jättefint. Sen igår kväll vid 22.00 har de ökat 8-9g nu vid 8.00.
s/v hona 119g
s/v hane 128g
spottad hona 126g
sia/sys hona 108g
/Elisa
Uff så trist med Sally.Kondulerer.
Så godt du har bebisene å glede deg over og at de går fint opp i vekt.Det var jo veldig flotte vekter på de.

Så skönt att höra att bebisarna lägger på sig och allt fungerar bra.
Men så ledsamt med Sally, tydligen får man inte vara glad allt för länge, tänker på dig/ kram

Skönt att bebisarna ökar i vikt, du får försöka koncentrera dig på allt det roliga runt kullen nu när du har förlorat en kär gammal vän.
Så hemskt tråkigt med Sally, Kalindas. 
Du får trösta dig med att hon fick ett långt liv tillsammans med dig. Glädj dig nu över de nya små liv du har fått.
Stort grattis till dina och Skatans fina småbarn, jättetråkigt dock med din hund, men så gjorde du rätt och lät henne få ett fint slut och man får tänka så att hon mår ju bra nu! lägger mina tankr hos dig!
Lycka till med de små!!
Hälsningar Anna & Cats
Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödan

Grattis till dom söta bebbarna och skönt att födseln gick bra! Tråkigt med hunden dock!
Här kommer en liten bild på pojken. Visst är han söt!
/Elisa
Mor och barn.
/Elisa
Så sött! 
Jättegosigt! Grattis igen, nu har du händerna fulla.

Åh stackars stackars dig! *kram* Sov gott Sally! 
Vad skönt att bebisarna går upp i vikt som de ska och att de mår bra. Underbara söta bebisar! Får ta en sväng förbi när jag ska ner till Varberg på utställning.

Ja kör förbi i mon men i raket fart. Vill åxå titta. Får ha vägarna ner senare i stället. Dom e så sööööta!
Så skönt att hon fött nu, och att allt gått bra med finingarna. 
Vad tråkigt med Sally, beklagar.. så jobbigt när man måste ta farväl av en kär vän. 

Grattis till en jätte söt kull.. gud hanen med sin näsa var ju jätte söt
Beklagar sorgen efter din hund att man aldrig kan få vara glad.. en värdig ålder dock men många kramar vet hur det är att förlora sin bästa vän

Grattis till nya skatbarn
Vad skönt att det gick bra för Skatan…
Nu vill vi bli uppdaterade ofta med nya bilder på dom små sötnosarna..
Tråkigt för dej att mista Sally..
Så ledsamt med din hund. Aldrig får man vara riktigt riktigt glad, eller hur?
Men så roligt med fyrlingarna. Härliga teckningar på de svartvita och den spottade tjejen var ju bara för läcker.
#37 og #38
Herlige bilder. De er så fine kalindas.
Hvordan går det med bebisene ?
Nå vil jeg se flere bilder av dem 
Bilder kommer snart. De växer så de knakar. Går upp mellan 14-17g per dygn.
/Elisa

Duktiga Skatan! Grattis till de fina små!
Sorgligt med vovven. Livets gång och allt det där… Men tomheten finns kvar.