Aj aj...
Igår hände något väldigt udda. Jag låg i soffan och tittade på tv och helt plötsligt hör jag någon som morrar konstigt och vrider på huvudet…
På mattan ligger min Ocicat Zelda och ser väldigt skum ut. Hon ligger som en liten kringla med foten upp mot örat, alldeles stel och konstig. Plötsligt ser jag vad det är…hon har fastnat med en klo inne i örat!
Jag smööööög mig upp ur soffan, fast snabbt som f*n, samtidigt som jag pratade lugnande med henne, så att hon inte skulle få panik. Sedan fick jag lirkat loss klon och hon kom loss.
Min son som satt vid datorn, trodde att Zelda hade fått ett anfall av något slag.
"-Nej, nej, hon sitter fast i sitt öra!", väste jag och hon kom verkligen inte loss. 
Allt slutade i allafall väl. Hon bär sitt öra lite på sned idag, men verkar annars vara helt okej. Jag ser ingen skada i örat.
Så nu vet ni det. Om det vill sig riktigt illa, kan katten fastna med foten inne i sitt eget öra. Vågar inte ens tänka på vad som kunde hänt om jag inte varit hemma…
(Bilden är gammal, från då Mathilda var kattunge.)
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Hahaha…
….lite elakt att skratta kanske, men det var onekligen en lite lustig händelse. Stackars Zelda…så tokigt det kan bli….
Ajaj…var en bra överskirft!

Måste kliat väldigt mycket i det örat. 
/Elisa

Stackars Zelda! Men kan ändå inte låta bli att le. 
Oj.. næmmen huff da. Det var da også et sted å sette fast poten.
Det var nå bra det ser pent ut og ikke ble rift eller sår.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Hva er det du gjør Zelda? Du kunne spurt matmor om hun ikke kunne klø deg i øret. Ikke prøv flere ganger på slike kromspring. Lover du det?

Skönt att det slutade lyckligt

Stackars fröken ocimor!
Tur att det gick bra ialla fall!

ojojoj…ja Nilla vilken tur att du var hemma & allt slutade gott..
Oj jisses, stackars Zelda. Sån tur du var hemma då.
(Dags för litet kloklippning kanske?
)

Svårt å hålla sig för skratt.
Himla tur du var hemma.
#9 Jo tack, jag gick över samtliga katters klor direkt. 

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus