Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 1304 ggr
hecajon
0

Ny katt här hemma!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej, jag ska inte skaffa någon ny

Men det känns faktiskt som att jag fått en ny katt i hemmet sen jag kastrerade Maja för exakt 1mån sedan.

Från att ha varit en bestämd tös med hyperfertila egenskaper, liten polis över de andra och som aldrig skulle nedlåta sig till att leka offentligt(inför de andra katterna) så har hon blivit så cool, harmonisk och lekfull.

Nu kan hon inte få nog av att leka med sin älskade leksaksmus (den fick hon och Moa som sin första leksak när de flyttade hem till mig för dryga 4år sen) Den har fått sina törnar, och med mattes hjälp lite ihopsydd, genom åren men är ändå nr1 forever:

Sen har hennes och dotterns Mollys förhållande ändrats till både på ett i mina ögon rätt men ändå konstigt sätt:

Maja slutade jag med p-piller samtidigt som jag kastrerade henne och hon har smålöpt sen dess (borde jag kanske ha väntat ett tag med att släppa pillren?) och Molly har jag också slutat ge p-piller i samma veva för att hon ska gå i löp, men inget händer. Kan det bero på att Maja, som varit alfahonan länge här hemma, har lite löpfasoner för sig fortfarande?

Men sen det lite konstiga, Molly har tagit över en liten mammaroll, putsar och fejar med mamma Maja sin som njuter ett tag, men när hon fått nog och blir lite "sur" så ger sig Molly direkt. Innan kastraktionen på Maja så gav sig nästan aldrig Molly för mamma sin

Finns det en helt naturlig förklaring till detta beteende?

Moa gullungen, hon är bara som vanligt: Solar, apporterar bollar och håller sig undan från allt tjafs

Denna kommentar har tagits bort.
hecajon
0

När jag tog bort bifogade bilden så fungerade det! Varför?

kalindas
0

Konstigt…
Har du bild på den älskade leksaken?

/Elisa

hecajon
0

Ja, men direkt när jag försöker bifoga den så blir det ERROR!!!

Den kanske är för gammal för att ens kunnas synas på ett inläggSkrattande

Nej det går inte att få in den bilden, försökt ca 5ggr nuFörvånad vet inte varför? Samma kamera, sparat på samma ställe som de andra fotona, konstigtSkrikandes????

hecajon
0

Nu har jag lagt in inlägget som jag tänkte, skippar att bifoga bild på "liket" och favoritleksaken, tråkigt men!!!

SacredSouls
0

hmm.. kanskje du har døpt bildefilen noe som den ikke vil godta på opplasting,eller at det er et annet format.

Jeg kan redigere innlegget ditt øverst her jeg og ta vekk det andre Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

hecajon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack Line! Inga konstiga namn eller så på bilden, den går bara inte att lägga in.

Nu har jag tagit ett nytt foto, nu fungerade det, äntligen!!!

"Liket:"

Liljekatten
0

Ja, det är otroligt vad en katt kan ändra personlighet efter Kastrering. Dessa hormoner kan verkligen påverka. Skönt att Maja har blivit så lekfull igen. Det tycker jag är ett säkert tecken på att en katt trivs och mår bra.

I våra ögon så ser ju den där leksaken inte mycket ut för världen, men Maja ser säkert nåt vi inte ser. Skrattande

alltidsiames
0

Hehe, undrar hur den där råttan luktar…

hecajon
0

#9 Med tanke på att den varit med till Stockholm på i min skoFörvånad så kan man ju undraSkrattande Men som tur är så råkar den hamna i tvättmaskinen ibland också, så den luktar Skona persika just nu!

Zandrinos
0

Skönt när katterna är sams.

Hoppas Molly börjar löpa snartGlad

SacredSouls
0

Skrattande Å hehe der var liket. Ja tenke seg til at en "ekkel" liten leksak som det kan være så populær.

#10 Skrattande 

Så deilig at hun har blitt så harmonisk etter Kastrering. Håper Molly begynner å løpe snart.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus