Siames iFokus

Siames

Etikettutställning
Läst 1496 ggr
Liljekatten
0

Utställning i Båstad

I fredags åkte jag, min dotter Sanna och Anja (Hyacint1) till Båstad för kombinerad minisemester/utställning. Det gick ganska bra tycker jag. Glad 

Min Obi (S*Sandvretens Obelix) blev Champion och Bästa korthårshane på lördagen och på söndagen blev han Bäst i grupp, Bäst i ras och Bästa korthårhane. Superkul!

Boyan (Sacred Souls Not An Angel) blev Ex 1 båda dagarna, men inget mer för hon har tyvärr fått väldigt blaskig maskfärg efter en infektion.

Hyacint1s Dosan (Liljetassens Doris) fick sina cert båda dagarna och blev Premier på söndagen.

Olli (Liljekattens Olivia) blev Ex 1 båda dagarna och även Domarens bästa på lördagen.

Vi hade en riktigt kul helg och jag måste bara säga att Båstad är en jättemysig liten sommarstad! Dit vill jag åka igen.Glad

Stort grattis till Maria Lööf och henns Yum-Bo´s Magnificent Muscat (Bruno) som blev Best in show (Best of the Best) båda dagarna! Inte dåligt av en 10-åring!

hoffens
0

Stort grattis. Du har fina katter.

Bokskogens
0

Grattis till fina resultat!
Härligt att kunna kombinera "nytta med nöje"! *ler* Både semester och utställning.

kalindas
0

Grattis!
Synd jag inte kunde komma ner.
Pratas redan om att utställningen blir i Båstad till våren. Så jag får ta igen det då.Glad

/Elisa

Liljekatten
0

#1 Tack! Det har du också, Lena. Det var kul att träffa dej igen. Glad

#2 Ja, det var toppen att slippa jaga iväg klockan 4 på morgonen.

#3 Vi saknade dej därRynkar på näsan, men jag förstår att du inte ville åka från Skatan heller. Det vore toppen om utställningen blev i Båstad igen och i samma lokal också hoppas jag. Den var riktigt bra. Lite dåligt ljus var enda nackdelen tycker jag. Annars toppen!Glad

hecajon
0

Grattis till framgångarnaGlad

Kul ide att göra en liten minisemester av det hela med trevligt sällskap

SacredSouls
0

Glad Grattis alle sammen.

Hørtes kjempekoselig ut med en liten minisemester og katteutstilling samtidig.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Zandrinos
0

Stort GRATTIS till Obi och tack för en trevlig helgGlad

alltidsiames
0

Hej! Var det i Hasses lada? Där ställde jag ut förra året. Mörkt men trevligt och lunchen var fin. Grattis till alla framgångar men speciellt till Obi. Han har ju en päls och ett psyke som inte är av denna världen. Hans fjälla här har börjat bli lite rund om magen, 5 veckor kvar tror jag. Hon har redan börjat ligga i saccosäcken precis som jag gjorde när jag var gravid!

Juliette-
0

Jätte Grattis till helgens fina resultat

Helenaf76
0

Stort GRATTIS!!! till fina resultat!

Liljekatten
0

Tack allesammans!

#7 Tack själv! Alltid lika roligt att träffa dej och Benny. Jag tyckte han skötte sig riktigt bra när du åkt hem på lördagen. Flört

#8 Javisst var det i Ladan. Kul att du gillar Obis päls. Den är faktiskt ovanligt kort, tät och mjuk. Pussa Feng på magen från mej.Glad

O-bos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack Lotta!

Dubbla BIS och dessutom dubbla BIS Gamling på en helg! Inte undra på att Bruno sover djupt i soffan. Jag är görglad!!! Det känns kanon att kunna visa upp att det finns katter som kan vara med och tävla trots hög ålder.

SNRF planerar att göra en Gamlingspecial nästa år för att verkligen ta fram alla katter som nu oftast får stanna hemma trots att de fortfarande håller formen och kan vara med och konkurrera bland ungdomarna.

Jag hoppas att vi kan göra fler utställningar där 2 klubbar hjälps åt! Det gick ju superbra!!!

Jag önskar alla en härlig sommar!!!

Mia

Zandrinos
0

GRATTIS Mia till en superkattGlad

En liten fråga. Hur många gånger har Bruno blivit Best in Show och därmed slagit alla katterna på utställningen?

Trevlig sommarGlad

Liljekatten
0

#12 Han är så stilig! Älskar hans fina långa näsa. Kyss

Glömde ju att skriva i inledningen att söta Olivia även blev Bäst i grupp på lördagen och slog ut pappa Obi. Glad

Lejonhjarta
0

Jättekul m så fina meriter! Extra kul är det ju att dina egna uppfödningar gått så bra! Även om ja tycker d ser bra ut i papprena m Championpappa.Flört

Kram från oss.