Resultat!!!
Någon som vet resultaten i Uppsala, det var kat IV special där??
Rithwa
Puttar upp tråden
Någon som vet resultat
Rithwa
Jag vet något resultat från igår/idag. Dock har jag bara ett resultat från Specialen och den bästa kat.4 total blev Sandvretens Loch Lomond
Har fler vanliga resultat
Lördag.
BIS fertil hona- Ivante´Ssiri
BIs fertil hane- Oldtemar Mandrek ( vet inte hur han stavar det)
BIS kastrat hane- Sandvertens Loch Lomond
BIS kastrat hona- "Vippa" BALf ( vet ej riktigt vad hon heter med det var Timo & Chatrinas hona.
BIS junior- Sandvretens Vimse
BIS ungdjur blev Tammee´s Light Feet Luke (är dock inte säkert på hans namn.
Söndag
BIS hane- Qrowntvig El Toro Rosso
BIS hona- Ivanthes Ssiri
BIS kastrat hane- Sandvretens Loch Lomond
BIS kastrat hona- "Vipa" BALf
BIS junior- LaBell Olala ( tror hon heter så, OSHn9
BIS ungdjur- ingen.
Jag tror detta är de rätta resultaten men är dock inte säker då jag själv inte har varit där utan varit hemma och tagit det lungt efter utställningen i kalmar igår.
I dag fanns det ingen
Grattis Maria till dina framgångar visst var det i Kalmar och
grattis till alla Nom & Bis i Uppsala.
Rithwa
Rasspecialens resultat;
Bästa ögon, blå: S*Edo Crema de Luxe
Bästa ögon, gröna: SC S*Nova Star Dumle
Bästa kropp: S*Nova Star Joker
Sedan gjorde WW'08 EP S*Sandvretens Loch Lomond JW hat trick och vann Bästa huvud, Bästa look och sedan Specialens Bästa.
Grattis!
Och Grattis till alla panelkatter också förstås!
Själv var jag på plats med mina två OSH killar och som "Siameslinjare" och efter denna rasspecial så är jag ännu mer full av beundran över alla klubbar och eldsjälar som får ihop en utställning med allt vad det innebär. Det finns massor att lära kände jag efter lördagens rasspecial. Dagen svischade förbi och jag hann inte titta och njuta av alla vackra Kategori IV katter som fanns på plats. Tur att jag kunde läsa resultaten här.
Så morsomt med spesialen. Grattis alle 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Jätte kul med en special!
Grattis till fina resultat!
Jag var där på lördagen och det var mycket kul att se alla katterna.
Tyvärr så gick jag assistent och missade en del katter men jag såg ganska många för mig nya katter. Extra kul tyckte jag det var att de dom fina balineserna och varianterna som kommer nu - riktigt vassa har dom blivit.
Björn Malmqvists lilla Ivanthes Ssiri skulle jag ha velat haft modet att sno - tyvärr så hade nog Björn kommit på mig. Så härlig chokladmaskad siames. Jag har nog aldrig sett en sån tät chokladfärg på en chokladmaskat katt någongång - helt otrolig maskning. Jag är helt stum över den färgen! Nu tycker jag om SIA b - när dom kan se sådan ut - bort med glasögon och tråkig färg så blir det underbart!
Manne (Mandrake d´Oltremare - stavas han;-)) var som vanligt en fröjd att ha med sig på utställning - han är så lugn och go och älskar alla som vill ha honom i knät. Han vart nominerad utav Michael Edström mot många fina katter. En härlig SIA a bla, Arhantins Ferrari - enormt stor och härlig katt med en jäkla energi.
Efter en nervös panel så vann han och jämt var det så det förslog, nästa gång är det väl Dumle som tar det (vi brukar ju turas om;-)).
Synd nog missade jag början på specialen och mina klasser som jag hade anmält till - då satt jag och åt efter att dom vanliga bedömningarna hade börjat. Men men thats life.
Grattis alla fina katter till NOM & BIS och specialvinster! 

Grattis alla vinnare!