Nu är dom här!!
S*Cati Hautes Jam Blue Moon "Blåsan" och S*Sandvretens Obelix "Obi" har blivit föräldrar.
Fy, det har varit några mkt jobbiga dygn men nu hoppas jag verkligen att det kommer in lite "solsken" igen.
Blåsan hade gått 65 dygn i söndags och efternatten till måndagen började hon bli mkt orolig. Vid 7 hade första ungen kommit. Andra kom vid 9 med sätet före och var döfödd. Försökte få igång honom men lyckades inte. Därefter kom det 3 levande ungar. Vid 12 tiden kom "mumien" som vi visste låg först i v hornet. Vid 3 kom en till och det medans jag stor och hade vetrinären på tråden då jag tyckte att det avstannat något. Sen hände ingenting trots värkarbete. Stackars Matilda på Blå Stjärnan i Borås. Det var många samtal hon fick innan hon fick gå hem den kvällen. Fick lite förhållningsorder och om d blev akut så var det Göteborg vi fick åka till akut annars så skulle vi komma tidigt nästa morgon.
Under natten var jag uppe var å varannan timme å gav Blåsan näringslösning och mat. Kollade statusen på henne å barnen. Allt relativt lugnt.
Väl inne på morgonen var det som jag sagt i telefonen, 1 låg kvar och fel så det var inget att välja på . Det blev kejsarsnitt. Ungen var död och låg m hakan uppåt så det var därför den inte kom ut.
Väl hemma så var Blåsan rätt ok. Ungarna var pigga utom den lilla minsta tjejen. Henne försökte vi få i lite vätska och hålla varm men tillsist somnade hon in.
Så som det ser ut just nu så har vi 4 pigga små krabater, 2 av varje kön. Har gått upp bra i vikt sen dom kom ut så vi hoppas att det går vägen nu. Ska idag ha begravning för deras små syskon.
Skickar med bilder på Blåsans jättemage m dom 8(7,5 mumien var ju inte fullstor) ungarna i och aktuella bilder i från "barnasängen".

Jobbig förlossning, de där döda bebisarna är ju jätte svårt för mamma katt att få ut.
Du har 4 välmående bebisar Grattis till dem

Grattis till bebisarna!
Alltid tråkigt med de som inte klarar sig men det hör till ibland, tyvärr, även om man skulle önska att man slapp vara med om det.

#4 Blev ju sittande en stund på Blå Stjärnan. Kom in en kvinna m två siameser varav den ena kom från dig.
Tror d va den chokladmaskade av dom.
Många nospussar till Blåsan och bebisarna från Obi.
Synd att det behövde bli snitt, men det är ju inget man rår över. Lycka till med de fyra som är kvar! 

#5 Jaså, var det Rosa?
Puh, man blir alldeles svettig av att läsa här. Det är inte bara gulligt, ibland är det på liv och död. Grattis till att det är över och att det ändå blev en fin utdelning! Ska bli roligt att följa din kull!

Jättetråkigt, men mysigt med de 4 som ni fick.

Grattis till bebisarna!
Håller tummar och tassar att allt går bra!

Grattis till bebisarna!

Grattis till bebisarna, hoppas att allt går bra med dem nu. Ser fram emot mer bilder när de växt lite
Grattis till bebisarna!
Jobbigt med snitt första gången. Hade ju samma med Skatan efter två felläge.
Men fyra bebisar är en ganska bra och lagom kull för första gångs mamma.
Hoppas de fortsätter att växa och må bra. Spännade vad färgerna blir.
/Elisa

Lycka till med dina små
Grattis med bebiser og lykke til med mamma og små.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

GRATTIS!!!!
Vad skönt att mamma och bebbarna mår bra efter allt kämpande.
Grattis till kullen! 

#7 Vet inte vad hon el katterna hette. Långt ljust hår i 45-års åldern. Son i 15-års åldern. 2 siameser, en röd å en choklad.
Vi bara pratade lite å hon ville ha mitt nr för å komma å titta senare. Hon hade fina katter, d va ju SIA. 
Var bara nöjd att ja kännde igen lite stamnamn hon nämnde då jag är ny på SIA katter.

# 18 Ok, det låter som Rosa med kompis från Nonimonos och människofamilj 

Gratulere så masse med de små og lykke til.
Jättestort lycka till med de fyra syskonen. Jag blir också alldeles svettig, när jag läser din beskrivning av förlossningen och efteråt. Ja, inte är det någon dans på rosor att vara kattuppfödare. Det är slit, barskrapad plånbok, vaknätter, sorg…och en obeskrivlig lycka.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Grattis till de små som ville leva och trist med dem som inte ville mer.
Skönt att Blåsan mår bra!
Hoppas det bara blir tur nu med resten!
Hölsningar Anna & SIV
Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödan

Stort grattis från morfar Niki och mig 
Skönt att det gick bra till slut och att du fått fyra levande.
Lycka till nu och hoppas allt går bra.
Grattis till de levande!

Tack allihopa!
Just nu, ta i trä, så mår alla bra. Äter å frodas.
Enda var att Blåsan helt plötsligt hade tagit å gått iväg m 2 av barnen och var på väg m den nr 3 när vi upptäckte henne.La alla i på övervåningen i min dotters rum i en kartong( som var full m kläder). Vi gick ner å hämtade den sista och bäddade iordning i kartongen. Ville inte oroa henne mer nu så allt för att hon ska vara nöjd. Vill inte att hon sinar. Tror hon tycker det är förmkt djur å rörelse här nere.