Uppsala 27-28 juni -Kat.IV special!
Uppsala Kattklubbs utställning i Allianshallen.. superbra lokal tycker jag, var ett par år sen jag ställde där men jag minns att det var en bra show.. och nu extra finess med Kategori IV special!
Vilka kommer från forumet?
Vilka klasser i specialen skulle vi helst vilja ha?
Ska inte vi på iFokus bidra med lite priser till den specialen?! Vad tycker ni?! Idéer goda vänner..
Jag kommer med båda mina OSH pojkar, Kotten och Lennon.
Det är min klubb Siameslinjen, i samarbete med Siames & Orientalgruppen och Uppsala Kattklubb, som arrangerar rasspecialen.
Det kommer snart ut mer information om det hela på klubbens hemsida; www.siameslinjen.se
Alla detaljer är inte klara ännu men vi jobbar för fullt. Jag hoppas att vi blir riktigt många Kategori IV frälsta som ses i Uppsala på lördagen 
(ett litet ps,det blir en Kategori IV special 15/8 på Arcticas utställning i Piteå också)
Kul med specialutställning.
Tråkigt att jag och övriga från IDP inte är välkomna.
Ska det skänkas priser från ett oberoende forum som detta, till en Sverak utställning. Bör det i rättvisans namn även skänkas till en IDP utställning också.
/Elisa gnällig på att Sverak inte är vuxna nog att bjuda in IDP. Då övriga Fife är det.
/Elisa

Hade varit s? roligt att vara med men d? drar jag o mina ori killar till kalmar. Fast det blir nog flera specialer

Tycker som Kalindas.
Jag kommer med en hona och en kastrathane (bor ju i Uppsala). En av mina kattungeköpare kommer med sin första kull
.
Ja, om IDP har en specialutställning så kan väl forumet skänka, inga problem…
Skall siames i fokus börja skänka priser? Var ska dom pengarna tas ifrån? Vi betalar ju ingen medlemsavgift så där finns inga pengar till priser. Men det är ju fritt för var och en att skänka priser.
Precis. Som privatperson så är det fritt fram att skänka priser.
/Elisa
Men nu blir jag helt förvirrad… här menar jag priser alla de som sponsras vid fototävlingen, ska det vara så himla svårt?! Det trodde jag gick fram. Starta en egen tråd om en special på en IDP-utställning istället för att gnälla på våra klubbar där det händer saker..
#1 Jag kommer med småpojkarna lör-söndag!! 
Då får tant Lillemor pussa på dem. Funderar på att fara upp till Piteå senare i sommar med Kiku, men tro det eller ej så är det lättare att ta sig till Sthlm där jag också har boende gratis osv. osv.
Jag tänkte anmäla mina då två balines :) Miss Mii och Wednesday 
Jag var på utställning (min och Miss Miis första) igår i Alianshallen (IDP:s) då vart Miss Mii jätte arg på dommarna när de höll i henne. Jag vet inte ifall hon reagerade på handspriten eller ifall hon bara vart arg när de höll fast henne. Har ni några tips om hur man kan träna bort detta?
Och om man ska skryta lite så fick hon Ex1 (ungdjur 3-6 mån) och en jätte söt rosett
. Det stod mellan henne och en Main Cone, då började hon bita å riva 2 av dommarna när de höll i henne 
Jag försökte faktisk få fram ett intresse för KM via SOG-gruppen på en IDP-utställning. Men då blev det ett himla liv om att Sverak inte kunde ta godkända cert.
Detta istället för att ta det som en rolig sak att träffas och ge era katter en spännade och annorlunda konkurrens.
Vi är för få kat4 uppfödare i IDP för att kunna ha en egen specialutställning. Det är ingen special med 5 katter…
Jag tycker det är jättebra att ni har en specialutställning. Men som jag sa innan så är SiF oberoende och eftersom IDP inte är välkomna på Sverak så blir det fel om SiF ska skänka priser i deras namn.
Sen får du ju självklart göra ett upprop/ny tråd om du vill ha priser skänkta av de duktiga och generösa medlemmarna här. 
Det är ju en helt annan sak. Men som Hoffens säger. Detta är bara ett forum och det saknas pengar.
/Elisa
Det var säkert stressen och lukterna som gjorde henne arg.
En bra sak att träna är att låta dina vänner "utställningshålla" och handtera henne hemma. När hon går med på det så kan du testa utställning igen.
Ofta är det doften och stressen med nya människor som utlöser detta.
Kul att hon fick en Ex1. Nästa gång är hon säkert lugnare då hon vet vad det är. 
/Elisa
Men det var ju de generösa medlemmarnas priser jag bad om. Vad är det som är så svårt att förstå?! Vi på iFokus som jag skrev är för för sjutton gubbar medlemmar att skänka vad sjutton vi vill av egen fri vilja. Själv har jag tänkt skänka cupcakes-grejer, kattmålningar m.m.
Om ni har bara 5 katter på en utställning, varför ska ni då sitta och gnälla i den HÄR TRÅDEN?! Lägg ner det. Starta en egen tråd själv, be inte mig starta en ny tråd för den HÄR tråden handlar om KAT. IV-Specialen på Uppsalas utställning. Punkt.
Ok.. då missuppfattade jag dej. För du skrev att du ville att Forumet skulle skänka.
/Elisa
Ska inte vi på iFokus bidra med lite priser till den specialen?!
Jag trodde ju i min enfald att det skulle gå fram, eftersom det är rätt ofta som privatpersoner och uppfödare skänker priser till ras-specialer?!
Okok tack :) De lät bra :)

Vi inom IDP har säkert inte så många kat.4 katter att tävla mot, som ni inom Sverak, men vi har alla andra korthår, så motståndet blir lika svårt. Om man hos oss skänker t.ex ett pris till bästa ungdjur korthår, så går det kanske till en brittisk korthår. Därför är det lite svårt med en specialare,
En lite förklaring till Kalindas 5 katter.
Men alltså, det är ganska vanligt med rasspecialer på utställningar inom SVERAK, vet inte om ni har det på samma vis. Det är alltså inte en specialutställning, utan bara Kat-IV special med lite roliga klasser på sidan av som t.ex. "längsta svansen, bästa masken osv."
Sånn har det vært en del av i Norge også,hos ulike raser, Uhøytidlig og veldig koselig.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Jag ska åka dit. Men jag vet inte med vilken katt än….
Jag fixar gärna lite priser ..om jag hinner.
Ja, kom igen nu Lina. Kan inte du fixa priser till bästa mönstrade så fixar jag till bästa vitfläck 
Till exempel. Och så vet jag redan att du ska dit, hehe. Jag tycker du tar med Penny, min gospella 
Mariann - tar du med Svante? Det var längesen jag träffade honom nu!

Hej
Jag tänkte komma med Dumle och min kull. Det verkar bli rekord på kat.4. Hoppas alla kommer med!!
Ja då gäller det nog att hänga på låset för att få komma med om det är så många som vill åka… ojoj
Ja Penny borde få chansen att ta sin GIP någongång. Hon har varit hemma och slappat ett tag, tjocker har hon dock blivit. Humpf
Men om dina pojkar ska dit Jenny så borde jag ju kanske passa på att få avelspoäng på Mannepojken, Hans dotter Kitty kan ju ställas ut.. tål att tänkas på.
# Här skriker vi inte tillvarandra. Din ton i dina inlägg verkar inte så
trevliga.
Det var lett å misforstå når du skriver vi på iFokus. Hadde du skrevet vi medlemmer på iFokus så hadde jo ingen misforstått.
Greit at det koker litt innimellom her på siames i fokus men å skrike (som store bokstaver oppfattes som) er unødvendig i en slik sammenheng
Vil man gjerne markere noe så bruk kursiv istedet.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
#25 Nej, men istället för att tassa som katten runt het gröt och vara småsint och bitter i en tråd där det inte hör hemma så sa jag ifrån på skarpen. Här inne diskuteras Uppsala, inte SVERAK vs. IDP. Och ja, Line, du får ändra mitt CAPS till feta lowercase istället, och gärna understuket också, om det upplevs mindre otrevligt. 
#23 Jaa, men ta med pappa Manne tycker jag!! Om Kitty kommer också blir det ju kanoners
#26 Men det är för att Svante saknat mig! Förstår du väl :))
Bra, Line. På ett forum krävs det ibland att man är övertydlig och förklarar för dem som missförstår. Ta ett djupt andetag, räkna till tio och förklara om igen. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Ok. Skal endre det jeg.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Jag har iaf börjat knåpa på en bästa-vitfläcks-vinst från S*Cupcakes! Det kommer smaka gott, och vara rosa och sött, precis som jag, hihi. 

#30 hihi din lilla sk?nhet kanske e ensam vitfl?ck hihi
#31 Nej det tänkte jag inte på 
Om han är enda så får priset gå till en annan klass 

#32 vi f?r hoppas ni e flera :) hoppas det kommer flera med vitt p? utst?llningar jag har knappt s?tt en ?nda lite tr?kigt. Vi e 3 i kalmar tror jag hihi
Hm, man skulle kankse åka upp och ställa kull i Uppsala men det lutar dock åt att jag åker till Kalmar men inget är helt bestämt än så vi får väl se vad som händer jag har ju trots allt 3 avkommor kvar då samt Ally så jag kan ju även ställa avel det är väldigt lockade då det inte är så ofta man har en Kat.4 special men som sagt vi får väl se.

Vad kul med kat4-special..
Jag tror jag anmäler en katt iaf…
Jag har tänkte anmäla tre, Opus, Lalaith och så den nya som inte har kommit än (om en knapp vecka). Extra spännande att ställa ut en kattunge såklart!
Det kommer då sannerligen bli Kat. IV-rekord tror jag!! Hoppas att vi alla kommer med. Jag ska också gå assistent därnere, känns lite trist nu när jag inser hur många som ska dit som man hade kunnat träffa. Men det är ju lunchpaus iaf och tid på morgonen innan bedömningarna börjar 
Vad kul att det är så många som planerar att åka dit och ett helt gäng småttingar också, härligt 
Glöm nu inte att vara redo den 27:e maj när anmälningstiden startar!

Vi som inte kom med på förra utstälningen har för tur på den de katter man anmälde då..såg jag på inbjudan , det var ju en trevlig upplysning.

Har ni anmält nu då?????
Jag har anmält Miss Mii och Wednesday till lördagen
Hur vet man om man kom med eller inte?
jag har skickat pengarna, men inte själva pappren för jag har suttit på akuten med min dåliga rygg hela dan. Hoppas jag kommer med om jag får iväg dem i morgon då!
Jag har anmält tre balineser och en siames, jag läste på katter.nu att det inte var fullt efter första inbetalningsdagen.
Men de kan ju ta in 600 katter per dag, så det kanske inte fylls på så fort.
Kommer med tre egna samt mammas kastrat. Kul med 12 balineser!

Hakkapelitta: Ååå vad roligt att på se Steve och Jerry live!
De komemr säkert att ta alla med storm.
Osis kommer på utställningen förstås! Det ska bli roligt att träffa alla där!
#46 Jamen de var ju 2 dagar för unga!! Jag mitt arma nöt kan ju inte räkna!! Men vi dyker upp lite varstans i sommar ändå! :D

Å nej vad trist. :( Jag hade gärna velat se dem.
Ska du till Rasbo i augusti?