Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 2163 ggr
Labolinas
0

Sista bilderna innan flytten

Nu har snart alla Mercedes kattungar flyttat hemifrån så jag passade på att ta lite bilder av de som fortfarande bor kvar men som flyttar snart.

Först ut Loppan, en liten tjej med ett stort hjärta, charmar alla då hon är så super go och spinner bara man tittar på henne dock skall man inte låta sig luras av hennes storlek då hon är super busig och en tuff liten tjej som är totalt orädd och ger sig gärna på de stora för att gå en "match"

S*Labolina´s Butterfly  "Loppan"

Labolinas
0

Här kommer en till av Loppan

Labolinas
0

Vår vackra choklaspottade hona S*Labolina´s Burning Flame 4 Comitas är också en mysig tjej med mycket energi och en helt underbar färg tycker jag. Hon har fått sin mammans super korta päls och fina spottar, av pappa har hon fått den fina bredden på huvudet och den lilla rultiga kroppen.

Labolinas
0

Här kommer en bild till på "Flame"

Labolinas
0

Sist men inte minst S*Labolina´s Believe It Or Not. Beddi kommer att stanna kvar här hemma. Beddi har allt jag önskar hos en siames, lång slank kropp, höga ben, fina kontraster, kort tätliggande päls,snedställda ögon, lång svans, sned ställda ögon med en super fin blå färg, bra typ och ett fint huvud och det viktigaste utav allt ett KANON temprament, hon har fått de bästa kvaliterna från sin mamma & pappa och jag är så lycklig att jag har fått en avkomma som har allt jag önskar mig.

Labolinas
0

En till på Beddi

Caroline22
0

Gud så nydelige babiser;-)) Men det viste jeg joKyss

Caroline

kalindas
0

Jättefina alla tre! Kyss

/Elisa

Siameshona
0

Jättegulliga ungar!!!

tuska
0

Mycket vacker katt som får stanna hos dej

[hakkapelitta]
0

Superfina är de. Gillar speciellt Loppan faktiskt, hon har något speciellt Kyss

Helenaf76
0

Underbara!!!! Kyss

alltidsiames
0

jättefina, jag tror inte jag sett någon chokladspottad innan?

MalinL
0

De är jättefina alla tre, Beddi har jag ju sett i verkligheten och hon är underbar.

Rovardotters
0

Mycket fina ungar, ett problem bara - vad ska du göra nu när du redan har fått en som är perfekt?Skrattande

Labolinas
0

# 14 Försöka få fleraFlört så att jag kan dela med mig. Har faktiskt tänkt göra om samma kombination innan Laban kastreras och väntar nu bara på att Mercedes skall börja löpa.

MijmuPix
0

Så fina de är allihop! Beddi är jag nog lite extra förtjust i, hon ser så feminin och elegant ut Glad

Bokskogens
0

Va fina de är!
Lycka till med Beddi i framtiden!

oscarsine
0

Nydelige bebiserKyss

Pernille.

Rovardotters
0

# 15 Ja, det låter ju bra. Hoppas allt går fortsatt bra framöver!

Attacks
0

Endelig bilder fra din kant også. Laban og Mercedes sine bebier er nydeligeKyss Kjempegøy at du tar kombinasjonen en gang til når dem har fått båe i pose og sekk.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

batcat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får man bidra med en bild på den utflyttade storebrorsan (med betoning på stor, han var tydligen störst i kullen) : Labolinas Boomerang, alias Ozzy Skrattande

En väldigt trevlig kisse, som gärna ligger i knät och gosar, eller väcker mig på morgonen med ett bett när han vill ha frukost SkrikandesSkrattande

Nilla
0

Jättefina bebbar. Beddi är mycket vacker, sött namn har hon fått också. Jag gillar nog Flame bäst förstås! Vilken tur att smaken är delad. Flört

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Beige
0

Jag gillar nog också Flame bäst men de är superfina alla tre, eller fyra med Ozzy. Vilket fint nytt hem han har skaffat sig Glad

Jag ser fram emot att få se Beddi live på någon utställning framöver.

SacredSouls
0

Kyss Nydelige alle sammen.Så utrolig forskjellige også. 

Jeg har nok en liten favoritt i Loppan jeg.Hun så så herlig feminin ut.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Rithwa
0

vackra katter lycka till med dem och de nya ägarna

Nizeli
0

Åååå,så nydelige allesammen.Kyss

Min favoritt er absolutt Loppan.Flört

Himmeltinden
0

Nydelige pusonger Kyss

Labolinas
0

#21 Åh min lille prins, bussig som vanligt höra jag ge honom en puss från gammel matte.

Flame är väldigt trevlig och fin, när jag skulle bestämma mig för vem som skulle stanna så valde jag mellan Beddi och Flame dock ansåg jag att Beddi hade det där lilla extra som jag ville ha och bestämde mig för henne.

Loppan är också en super läcker liten tjej som jag gärna hade behållt då hon har ett helt underbart temprament dock sa min man bestämt NEJ när jag försökte få honom att gå med på att behålla henne. Loppan är inte den som har de super stora öronen men de sitter på rätt plats och hon har en väldigt fin kropp och en super small och lång svans och jag tror att hon kommer bli väldigt elegant när hon blir stor, trots att hon kommer till ett bra hem så känns hemskt att hon skall flytta snart då hon är min lilla bäbis som spinner så fort man till talar henne och är alltid sugen på att kela men som sagt man kan inte behålla alla sina avkommor.

namsooks
0

Åh, Maria! De är såååå underbart fina!!!!mumma…!

Labolinas
0

# 29 Tack så mycket. Lite tråkigt att du inte var på ELK på lördagen då hade du fått träffa Beddi, kommer att ställa ut både Beddi och Flame på lördag i kalmar så kommer du dit så hinner du få träffa Flame innan hon flyttar till Tyskland på söndag.

batcat
0

#28 Japp, han är en buse! Med en imponerande pisklik svans, och jättefina gröna ögon.

Jag är fortfarande så fascinerad av kombinationen av trevlighet (han ligger just nu upptryckt mot mig och spinner) och busighet (i nästa sekund försöker han leka med sin egen svans).

Jag klappar honom lite extra från dig, och hälsar att hittills har allt gått bra, och jag tror han känner sig hemma hos oss nu. Hoppas det har gått lika bra, och kommer gå lika bra, för Ozzys syskon i sina nya hem!

Juliette-
0

Det är en jätte fin kull. Skall bli jätte roligt att se några av dom igen till helgen

Caroline22
0

Jeg også er svak for lille loppan;-))) Minner meg mye om Mersa som baby..Samme litt frekke og nydelig utrykket..Ta meg opp, lek med meg..Vær slaven min;-))) Og Loppan får ett super bra slave hjem i Norge;-)))

Labolinas
0

#31 Det låter kanon att han har funnit sig till rätta. Hans syskon trivs jätte bra i sina nya hem och allt har gått jätte bra och jag är så kanon nöjd med alla kattunge köparna då jag känner att jag har fått de rätta köparna till de rätta katterna och detta gör att allt känns mycket lättare när de skall flytta.

#32 Ja du har ju redan sett hela gänget nästa, det är bara Loppan och Bee som du inte har fått träffa, Bee bor nu i Danmark och lever livet på en häst ranch och Loppan kanske du får se i framtiden på någon utställning då jag hoppas att hennes nya ägare kommer att ställa ut henne någon gång fram över. De två du får träffa i helgen är resten av gänget då jag kommer att ställa Laban, Gaia, Mercedes, Ally, Lady, Beddi och Flame  så det blir ett litet gäng du får träffa.

#33 Du har helt rätt, Loppan är väldigt lik Mercedes som liten dock är hon inte lika "Bitchi" som Mercedes var Loppan är en mjukare variant av Mercedes. Jag vet att Loppan får ett super hem men det känns jobbit ändå men jag hoppas att jag får se henne igen när hon har blivit lite äldre.

Nizeli
0

Klarer ikke å holde meg lenger,lille Loppan skal flytte til meg,jeg er såååååååå glad,endelig får jeg min første Orientaler,JIPPI.Glad

Jeg gleder meg såååååå masse til å få være "slaven" hennes.Glad

Nå teller jeg ned dagene til jeg skal hente henne og det går såååååå seint.Rynkar på näsan

Tusen takk Maria for denne herlige jenta.Glad

SacredSouls
0

Skrattande Kjempegrattis Nicole. Så gøy det blir.Hun ser så nydelig ut den jenta.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nizeli
0

Tusen takk Line.Glad

Ja jeg synes hun er til å spise opp.Glad

[hakkapelitta]
0

Hihi - det räknade jag ut igår redan Nicole Flört

Nizeli
0

# Hehehe,ja jeg vet.Glad

Siameshona
0

# 21. Men gu vilken tjusig kåk Ozzy skaffat sig. Nu lär många bli avis om de ser detta:)

batcat
0

#40 Fick den på köpet av Maria när jag hämtade Ozzy Skrattande Märk den lilla skylten som min stora tjej skrev och klistrade dit: "Välkommen hem till Ozzy".

Barnen inredde den så fint med docksängstäcke, en hemsydd kudde som legat och väntat i flera månader, gosedjur och leksaker. Och det konstiga är att Ozzy faktiskt sover där! Det måste vara ombonad och trevligt därinne för honom (plus att jag förbjudit barnen att störa honom när han sover där - någonstans måste han ju få smita in och få vara ifred när han behöver!)

Labolinas
0

Det är helt otroligt att han "flyttat in" i huset då de flesta katter inte väljer den plats som man har gjort iordning till dem utan hittar en egen favorit plats så det är ju väldigt roligt att han gillar sitt hus. Hans uttryck på bilder ser ut som " inga obehöriga här inne!!!!!"  Hoppas att jag någon gång får träffa honom när ha blivit större men det är väl inte helt omöjligt då jag brukar åka upp till stockholm någon gång om året.

batcat
0

Det är bara att höra av dig, Maria Labolina, så är du väldigt välkommen hem till oss! Jag är grym på att göra gott kaffe!

Skulle gärna kolla in mina "fellow orientals" på utställning någongång, även om jag inte planerar att ställa ut varken Ozzy eller chokladkissen som är på gång.

Labolinas
0

#43 Det är taget, höra av min när jag åker upp fram över, gott kaffer tackar man ju inte nej till också får jag ju träffa "skrikhalsen" igen. Om du vill så kan vi träffas på någon utställning någon gång så kan jag förklar hur det går till. I september kommer Scandinavian Winner vara i Nyköping och vill man se många olika SIA/OSH så är denna utställning att rekomendera då det brukar vara lite fler SIA/OSH på denna än på de "vanliga" utställningarna. Visst är det en bit för dig att köra men det är absolut värt det, jag kommer åka dit med Ozzys syster och någon katt till.

batcat
0

#44 Ja, det vore trevligt att träffas i Nyköping och bli guidad. Vad kan det vara, max 10 mil? Det är det väl värt, absolut!

Labolinas
0

#45 Tio mil är ju inte så lång, då bestämmer vi detta tycker jag, eller?

batcat
0

#46 Absolut! Vilken helg är det?

Labolinas
0

# 46 19-20 September. Det är en tvådagars utställning där bedömningen är ena dagen och  panelen andra dagen, om man vill lära sig lite och se bedömningarna så är det lämligast att komma på lördagen den 19:e

batcat
0

#48 Jag skriver upp datumen (och lördagen med fetstil) på en gång. Skoj Skrattande nu kanske jag börjar förstå alla förkortningar som kissarnas stamtavla innehåller!

Labolinas
0

#49 Låter bra, vi hörs när det börjar närma sig om inte tidigare. Ge lilleman en kram från mig.

ElisaCosmos
0

BeddiKyss