Det där är nog den största mage jag har sett 
Vilken supermamma, det blir nog minst tio igen, lycka till!
Ojojojoj!Det blir ett helt gäng…!Spännande…kanske något har hänt redan?
Oi
Jeg har mange ganger lurt på hvordan magen hennes så ut dagene før forrige fødslel hun hadde 10. Her har vi jo hatt 9 fullgåtte,og den mamman så også sprekkferdig ut.
Tør ikke gjette jeg,men det er jo mer enn 1 der inne
Masse lykke til,håper alt går bra.Du får holde oss oppdatert. Blir nok en deilig sommer dere har i vente,med maaaange å kose dere med.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

#3 Tack för det.
….ändå så tycker jag det ser värre ut i verkligheten. Jag skulle väl föredra 6 stora än 10 lite mindre, men viktigast är att de är friska och livskraftiga. Hon är en super mamma som älskar att ha ungar. För några år sedan när henne syster fick ungar några dagar efter henne själv gick hon helt sonika över till syrran och tog hennes ungar ocks,å, mycket vill ha mer, vet ni
Just nu bäddar hon och rotar under sängen, så det är väl på g, antar jag.
Spännande ;) Det blir nog en hel del ungar där 

Oj! Jäklar vilken mage!!! Förlåt svordomen! Törs inte gissa antalet. Håller tummarna att allt går bra!
Oj, vilken stor mage! Jag håller tummarna för supermamma. Må hon få många fina friska barn. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Oj, vilken mage! Törs inte gissa antalet, önskar er lycka till med kommande småttingar. // Malin
Oh boy vilken mage! Så spännande, lycka till! 
Å herregud hun er større en vår Bluebell var og hun fikk 7 store kattunger. Hun såg ut som en fotball på fire bein på slutten. Lykke til både til deg og mamma pus.

Jag tror på 10 igen i alla fall 9:)Hon e tjockare än min Cosmica när hon fick 8:)Lycka till:);)

Dette var en STOR og spennende mage
Gleder meg til å høre hvor mange som gjemmer seg der inne, masse lykke til;-))))
Pernjille.
Gissar på 10 denna gång också!
Jättemage! 
/Elisa
´Men herregud….. jag säger bara MÅNGA… Kram och Lycka till! önskar Sivan och matte
Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödan

Jisses! En vandrande ruggbyboll!! Där ligger Blåsan i lä. Vem e mamman å pappan? Spännande, men minst 10.

Det kan man kalla mage
. Lycka till med födsel och bebisar, det ska bli spännande att se vad det blir, 8st?

Wow,ja dette var stooooor mage.
Blir spennende å se hvor mange denne flotte magen gjemmer,lykke til iallefall.
Oj det var en real kule/ballong.Jeg tipper på 9 eller 10.
Lykke til med fødsel.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Oj, jag tittar på min nyparade katt och ångrar mig nästan
. Vilken jättemage! Det ser läskigt ut! Jag tror på 10 bebisar för dig! Håller tummarna för att allt ska gå bra!
Oj oj oj! Vilken mage! Hoppas att allt går bra. Har det hänt nåt ännu? nyfiken….

Gud vilken mage.. blir nog ett fotbollslag denna gång med
Gud, man tycker nästan synd om henne med den där bjässemagen, uff! Tur att de kommer ut idag 

Nu är hon på gång.

#25 Åh vad spännande vi håller tummarna här hemma det kommer ut en drös friska starka bebisar
Tummar hålls här också. (Jisses, 10 stycken…. Klarade alla ungarna sig i den kullen?)
Jag tror på 8 friska fina ungar. Ser att det pågår… hoppas det går så där jättebra.
Spännande! Hur går det?? // Malin

Håller tummar och tassar här hemma att det går bra!!
Om hon ska trycka ut 10 bebisar denna gången med så lär det ju ta sin tid…
Så spennende. Håper alt går bare fint 

Vet du vad hon vägde innan hon blev parad resp innan födseln? Hoppas allt går bra!!!

Hur har det gått? Håller tummarna!

Godmorgon
Först kom sju sedan var det stopp. Efter ett par timmars väntan med krystvärkar tog jag alla med mig och åkte till Jönköpings djursjukhus. Där konstaterade man att det fanns två kvar varav den ena inte levde, den var också den som satte stopp. Vi började med att sätta in värkstimulerande och sedan väntade vi. Hon fortsatte att krysta kraftigt men inget hände. Till slut beslutade vi att hon behövde snittas. Ungen kom inte ut. Det ville nu inte Suzy så hon tog sats och då hände det plötsligt lite. Efter en enastående insats och lite assistans av mig så kom ungen ut. Efter den kom ytterligare en ut som lyckligtvis levde.
Min duktiga, duktiga Suzy.
(Stolt-tårar)
Så det blev 9, 8 levande
.

Grattis vad skönt ni slapp snitta och stort Grattis till dom alla.. Det är en redig hona att ge stora kullar. Jag ser fram emot bilder på dom små. Lycka till nu

Grattis, skönt att du inte behövde snitta henne!
Grattis till den stora bebbeskaran!
Vilken duktig hjältekattmamma (och -matte!)!

Grattis till ett helt gäng. Vilken duktig mamma!

Tack, ja vi är glada att vi slapp snitt. Jag var väldigt nöjd med veterinären också som inte genast ordade för snitt, utan försökte annat först.
Grattis till åttlingarna och superskönt att ni slapp att snitta mamma katt.

Gratulere så masse med det store kullet.
Veldig bra at dere slapp keisersnitt,høres ut som du har en veldig dyktig vetrinær.
Gleder meg masse til bilder.
Grattis til alle de små bebiser. Så fantastisk flink mamma
og så skjønt at hun fikk de ut selv.

Grattis till så många bebbar! Vad skönt att det gick så bra att ni slapp snitta mamman!
Ett stort GRATTIS till de nya små liven. Hoppas vi får se bilder på dem då de vuxit till sig. // Malin

Tack alla för det:-)
Bilder kommer så småning om. Startar en ny tråd med en fråga om…….
Grattis till den stora kullen! Så skönt ni slapp snitta. Som alla andra väntar jag också ivrigt på bilder av de små underverken…

Grattis till alla bebisarna!! Vad skönt att Suzy slapp snittas :-) Pussa på mammakatt från oss.
Grattis till kullen! 
Stort grattis till den fina kullen och den fanatastiska bravaden.
Hälsningar Sivan i Borås med matte!
Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödan

Å va jättekul. Grattis!! En jättehög m små godingar.

Grattis till alla de små, ser fram emot bilder på dem. Hoppas allt går bra nu med dem
Grattis! Vilken dramatik. Hon är en väldigt duktig mor. 

Grattis med et stor kull
Gleder meg som alle andre her inne, til bilder;-)))
Pernille
Stort Grattis till den stora kullen och till mammakatts kämpainsats. Hon är verkligen en duktig och klok mor din Suzy.
Det ska bli kul att få se bilder så småningom. Hennes förra tiomannakull beundrade jag många gånger på er hemsida.

Grattis 
Puh, då kan vi andas ut igen. Grattis till alla bebisar!

Supergrattis till kullen vad skönt att ni slapp snitta som sagt!!!!Pussa mammis!!Hon var så duktig!!!

Åh, vad häftigt att hon mobiliserade alla sina krafter och födde ut ungen själv. Det är så man får gåshud.
Ge henne en puss i pannan och en kasslerbit i munnen från oss här i Provence :-)
Grattis med det store kullet.Gleder meg til bilder.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Grattis! Vad häftigt med så många! :-)

Grattis till alla bebisarna!!

#58 Precis så var det. Jag har aldrig upplevt det så tydligt. Hon tillät veterinären och mig att göra vad som helst, hon förstod vad det handlade om och att vi hjälptes åt, jag blir så imponerad när man får vara med om den känslan.
Här är en bild på den röda orientalkillen, en solid röd oriental utan prickar
.

#62 Nog är den där mönstrad den har ju glasögonen och allt.. sen att den inte har prickar är en annan sak
Vilken härlig röd färg på den lille knatten 

Vill se mera bebisar!!
Va fint det låter: hon förstod vad det handlade om. Lilla mamma
Pappa & mamma är solida. Så något annat än solid kan det inte bli..
/Elisa

#66 ok gud vad spök den är då *funderar* den är ju helt vit det är så inte solida röda..

#67 En solid röd/cream har nästan alltid mycket mönster, den bäst spottade oriental jag sett var en genetiskt solid röd. Därför är det lite kul när man får en röd oriental som har så lite mönster som möjligt. Jag har aldrig sett en som ser ut som en solid svart eller blå t.ex. men det kanske finns??
Pappan till kullen är SIA d21 men har bara gett solida så utifrån min erfarernhet är han genetiskt solid, men är ju reggad som tabby. En del röda ungar efter honom har blivit omreggade till solida på utställningar.
Det var många siameser i kullen och nu börjar det synas färg (eller avsaknad av färg) på dem. Mamma Suzy har bara gett svart och rött så hon är säkert homozygot svart/röd, det får mig att tro att färgerna på siamererna är 2 brunmaskade killar, en brunskölpadda och tre röda honor
Vi får väl se om jag har rätt….

#68 Har själv 2 solida röda och en solid creme så jag vet precis hur det är med spök.. creme är mycket bättre där smälter det in på ett annat sätt. Det är ju dock olika hur mycket det syns. Dock har jag aldrig rätt en vara så vit som liten som blivit solid utan jag skulle tro direkt han var mönstrad dock kan foto lura då min ena kattunge som är solid fick tydligare mönster på foto än live..

#69 Färgen på bilden är inte bra, han är inte så vit som där.
#62 Nydelig farge på den røde gutten. Gleder meg til å se bilde av alle sammen.

Grattis till åttlingarna
Vilken super mamma..
ÅÅÅ vilken fin röd kille
Grattis än en gång. Och vilken häftig röd kille.
Stort grattis

Grattis!!! Blir spännande att få se fler bilder
Nu är det väl ändå dags för lite fler bilder på gänget tycker jag.
Hoppas allt går bra med dem alla.

Håller m föregående skrivare!
Håper alt er bra med de små.
Nå venter vi på bilder av hele gjengen 

Åååh vad fina och vad tufft med två orientaler i mitten 

Gu va söta dom va!! Så kul m lite blandat i färgerna. Jättekul att vi äntligen får en bild på jättekullen.
Går "själv" i väntans tider. Niki ska bli morfar precis e midsommar om allt går som d e tänkt. Åxå jättemage.

Åh så sött uppradade och fina dom är.. sötnosar

ååå vilket härligt gäng…

Såååå söta & fina. MEN VÄNTA DU BARA- Snart växer de upp & det är slut på friden:)
#79 Så søte der de ligger på rekke og rad.

Åh vad goa de är!! Urgulliga!! 

Hur kan man lyckas med att få alla så snyggt på rad
.
Lite nyfiken, den svarta
, kille eller tjej?
Vilken härlig bild med alla på en rad! Och vilken underbar färg på den röda! Det såg vi ju redan på tidigare bild, men nu fick vi det bekräftat.
Ska bli så kul att se hur den utvecklas i färgen! Lycka till med hela gänget!

#87 Orientalerna är killar och två av siameserna, det är fyra sia-flickor varav två blir rödmaskade
Just nu går de upp dåligt i vikt, jag tror inte Suzy har tillräckligt med mjölk just nu, hon äter dessutom lite dåligt. Ska åka till vet och köpa lite A/D och se om det hjälper. Det blir ju lite ansträngande med så många. Tips på bra mat för stor-kulls-mammar mottages.
#89 När Mercedes fick sin kull så hade jag problem med att få henne att äta dock var det "bara" 6 st i hennes kull. För att få henne att äta och gå upp i vikt så gav jag henne obegränsat med blötmat som jag köpte hos vet. och det gick jättebra då hon gillade det som serverades. Det jag gav henne var A/D, Intenstinal, recovery och covensalens ( stavas säkert inte så men något liknande) andledningen till att jag varierade var för att hon var lite kräsen och tröttnade snabbt på en sort, med denna mix så gick hon upp i vikt relativt snabbt och producerade mjölk för glatta livet.
Lycka till med de små.

Jag instämmer, ge henne all blötmat hon vill ha (även sånt som du tycker är skräp eller för dyrt, bara hon vill ha det) och ge henne också b-vitaminer, det ökar aptiten och stärker henne. Grädde + äggula eller modersmjölksersättning + äggula i en mix, tycker hon inte om det? Hon behöver kalk i någon form, så mycket som möjligt egentligen just nu i naturlig form, som mejeriprodukter eller från kycklingvingar. Äter hon inte det kan du köpa Kalcipos (apoteket) eller benmjöl och strö på, kalciposen är smakfri så den kan man krossa, strö på och mosa ihop i vilken mat som helst. Om man ger den på rått kött är doseringen en halv tablett till 100 gram kött, det kan du kanske ha som riktmärke.
Är hon hård i magen så ge henne paraffinolja, ibland har de väldigt ont efter en förlossning och liksom håller igen och då äter de inte så mycket heller och då blir det ingen mjölk. Därför bör hon få allt så vätskerikt som möjligt, det är väldigt viktigt så hon inte bli uttorkad och hon behöver ha en viss hjälp att sköta magen om hon har ont. Katthonor har en väldig produktion av mjölk i förhållande till sin kroppsvikt, det går också åt mycket fett till den och protein.

#90, 91 Tack för de tipsen. Ska inrikta mig på mer blötmat och ge henne det hon gillar.
Idag har jag inhandlat A/D, b-jäst och kalcipos. Hon äter men bara lite åt gången, får nog truga lite.
Har provat modersmjölksersättning och äggula, ingen höjdare
.
Nu ska jag jobba lite med det här och hoppas hon får igång aptiten igen.
#92 Om hon inte äter tillräckligt så prova med att tvångsmata henne, detta gjorde jag på Mercedes för att få igång henne att äta när hon hade fått sin kull, hon var precis som din hona åt lite åt gången och när hon hade ätit det hon ville ha så tog jag och satt A/D i gummen på henne så att hon fick i sig lite till trots att hon tyckte att det var nog ( gav henne ca ½ matsked) efter två dagar så hade hennes aptit kommit igång och då fortsatt jag ge henne den blötmat som hon gillade och efter två veckor så kunde man inte se att hon precis hade fått en kull med 6 kattungar.
Oj, vilken charmig syskonskara! Nu håller vi tummarna för att mamma katt får tillbaka aptiten, så att mjölken rinner till åt de små. 

Stort Grattis till de små!