Siames iFokus

Siames

Etikettberättelser
Läst 664 ggr
xandor
0

Klockmedvetna katter

Är det fler än jag som har katter som kan klockan? Tja, skulle tro det, men är era katter lika dåliga på klockan som mina är. De brukar få mat när jag går upp vid 7-tiden och sen när jag brukar äta vid 16-tiden. Ändå sitter jag här nu och klockan är inte två än, ändå har jag två påkallande katter som trampar runt och säger att det är dags för mat!?Glad

Sen har jag kommit på att de är rätt bra på att räkna också. Det händer att jag är borta över natten och jag har laddat med extra torrfoder (som är fri tillgång till) medan jag varit borta. När jag sen kommer hem, kanske mitt på dagen tycker de bestämt att de minsann inte fått någon mat på fjorton dagar och vill absolut ha morgonmålet NU. Vilket de då oftast också får, om inte annat så för husfridens skull. Högljudd siames är ibland mer högljudd än vanligtSkrattande. I alla fall när sen klockan blir 16 så vilka kommer då om inte tre katter som så riktigt påpekar att nu är det mattid - kom inte och säg något annat det tidigare var frukosten! Kan dom räkna eller?!

Zandrinos
0

Här är det våran labrador, som med våld väcker husse och matte på morronen. Då vet katterna att dom får blötmat, så jag har fem katter och en hund framför fötterna till köketFlört

Men visst kan dom klockan, men hundens matklocka går lite felGlad

hecajon
0

Jag tror de kan klockan, de kan tom ställa om till sommar/vintertid utan problemSkrattande

Jag blir, så gott som, alltid väckt vid 05.20-05.30 tiden av Molly, själv så hade jag mer än gärna sovit de sista minuterna extra till klockan ringer 05.50 och det egentligen är dags att kliva upp. Men sen så när de får frukostmaten då så är de inte så intresserade längreFörvånad, kanske bara vill att jag ska vara skötsam flicka och gå till jobbet och de får sova ostört i sängenObestämd

Men mina är också som dina när man är hemma mitt på dagen, de vill nog bara testa om de kan få lite gott i skålen trots allt med sitt underbart krävande jamande som bara en siames/oriental kan frambringa. Jag brukar "skita" i dem och då hör jag att det knastrar från torrisskålen efter ett tag trots allt.

ramithi
0

At dem kan klokken det skal jeg være enig i. Pga det fant vi ut når min mann jobbet pga dem visste hvor tid han kom hjem. Når det begynnte å nærme seg den tiden så skulle dem ut eller så satt dem i vinuet å såg etter når bilen kom. Min hund var også slik.

hecajon
0

Kom på en annan sak som är lite på samma tema:

Om jag åkt iväg med någon av katterna (eller alla), så när jag precis kommit innanför portdörren vid hemkomsten igen så börjar alla mina tjejer bli som galna, far runt i buren och slänger sig mot gallret (jättelätt att bära dem då två trappor upp dåGlad)

VILL UT, NU!!!

Vet de att de är hemma snart då? Pgav vad, lukt, ljud eller annat igenkännande???

Siameshona
0

Om du nu var i köket 14.00 så då är det dags för mat. Så fort man går till köket är det dags för mat, eller mer / ny mat om det finns i skålen. I alla fall för Otto.

#2 Otto biter mig oftast vid 4-tiden för då tycker han det är dags för frulle. Pust!

kalindas
0

Den där Otto är verkligen ett charmtroll. Visst är det mysigt och få vara uppe och busa klockan 4 på natten…Flört

Här är det Saga som jamar och hoppar mig på huvudet om jag inte går upp i "vanlig" tid…

/Elisa