Kastrert 4 mnd gammel
Dette bør jo kunne kalles tidligkastrering.Rufus gikk gjennom ilden i dag. 4 mnd og over 3 kg stor. Jeg tenkte å gjøre det nesten med en gang han kom hjem,men så ble det ikke slik.Varmt i været ble det også.Nå er det kjøligere,og mindre fare for ekstra basselusker pga varmen.
Det gikk fin-fint
Han ble veldig raskt slått ut av narkosen,ble flat som bambi på isen,så da var det bare å sette i gang.Det var gjort på få minutter.Siden ble han lagt i en seng med teppe over seg. Han sov lenge og vel,og var langt inni drømmeland. 2 timer senere våknet han omtrent som ved et knips. Reiste seg,sjanglet littegranne. 10 minutter senere var kontrollen noe bedre på beina,og det smakte godt med mat.
Jeg gikk for å hente en kattedo og ikke-klumpesand. Da jeg kom ned igjen var han enda stødigere på bena. Men han syntes veldig synd på seg selv,og katten som kun liker tørrfor og rekeost,han ville ha pizza han
Så da fikk han smake litt,og ble veldig glad for det. Minutt for minutt gikk,og under 1 time etter han hadde våknet så løp han og Whisper rundt høyt og lavt på jakt etter en flue i stua.
Deilig å få det overstått. Og deilig å være en positiv erfaring rikere. Dette blir gjort flere ganger uten tvil,om det er enkelte kattunger herifra som kun skal selges til bare kos. Oppdretter til Rufus er også veldig positiv til å få dem kastrert som små.
Vi ønsker Rufus varmt velkommen inn i tantenes rekker her i huset
Det var å vidt jeg fikk lov å beholde han,dyrlegen kunne trenge en som han
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Så supert det gikk så fint med lillegutten (hmm.. lillegutt kan man vel knapt kalle han)
Nå har vi tidlig kastrert to ganger vi også og jeg har bare positive erfaringer med det.Like før vi kastrerte han siste så fortalte veterinæren vår at han hadde nettopp vært på et seminar i Norge som omhandlet tidligkastrering og fordelene ved det. Så de har blitt veldig postive til å utføre det.(iallefall de vi bruker) Det synes jeg er kjempefint 
God bedring til Rufus gutt 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
#1 Tror ikke Rufus trenger noen god bedring gitt.Kanskje edelstenene hans gjør,som er historie blitt 
Han var opprinnelig en ekstra rolig kosegutt hos oppdretter,men Whisper påvirker de loppene i kroppen som tydligvis lå i dvale da han bodde hos sin oppdretter.Han har vært høyt og lavt 3 timer etter kastreringen han.Slikker seg ikke bak,enser det ikke. Kosekatt er han jo forsatt i store porsjoner,men nå er han også en ulldott på full speed.
Tenker på dem som har blitt kastrert her som halvvoksne/voksne.Fatter ikke noen vil vente såpass lenge,så sant dem ikke skal gå i avl først så klart.
Det må da være mye bedre å virkelig være oppe og sprette rundt som "ingen skade skjedd" etter kort tid?
Voksne katter her som har blitt kastrert har brukt alt fra 6 timer til nesten 24 timer på å komme seg.Det handler sikkert om ulike narkoser også så klart.
Det gjorde også veldig godt for matmors hjerte å se narkosen slippe taket på superkort tid,samt gullet ikke har noen smerter.
Rufus som er classic og Whisper som er classic bærer,tenk så fine barn det kunne blitt.Uff,nei nå ble det visst for sent gitt 
JA TIL TIDLIKASTRERING AV IKKE-AVLSKATTER.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Ja våre våknet enda raskere enn din Rufus (men det er jo litt vekt forskjell
så det er sikkert brukt forskjellig narkose også)
Men i løpet av en time etter inngrepet så var de i farta her hjemme og Marius fra siste kullet brydde seg ikke om å snuse bak for å sjekke hva som var skjedd engang. Han løp rundt som ingenting.
Jeg er helt enig det du skriver. Da vi kastrerte (voksne) Tassen her så gikk det iallefall et halvt døgn før han gikk uten å sjangle. Dessuten så oppsto det komplikasjoner og vi måtte inn å tømme den ene tomme posen og den var kjempestor og hard i mange uker etterpå.Stakkars.
Jeg lurer på hvor raskt det hadde tatt,om han hadde fått oppvåkningssprøyte? Men jeg hadde fri i dag,og dyrlegen er jo bare en tlf unna om jeg måtte ha behøvd mere hjelp. M var litt redd for han hadde gitt mer narkose enn nødvendig,selv om han fulgte nøye opp for vekten hans.Noen katter klarer seg sikkert med mindre narkose også.
Jammen Rufus ER jo bare en baby,han skal bli mange kg større
Han gleder seg til å snart få kose med Tante Line. Skal Maja også være med?
#4 Ja da hadde han jo våknet raskt ja.
Nei nå driver jeg å leter etter hotell til neste helg.. Det går jo ikke et tog som er fremme tidsnok.Så irriterende.
Forhåpentligvis kommer min kjære mamma og er barnevakt.
(har ikke spurt enda, det er sånn som er lurt å ta helt på sparket det for da har hun ikke hjerte til å si nei
)

Jeg skal kjøre Line..Hvor bor du!?? Så hadde det vært en mulighet og sitte på vøttø;-))
Men jeg reiser fra Kragerø ca 0330 på natta;-)))

Men jeg skal innom Ikea og smart klubb på vei hjem;-)))) Reiser hjem Lørdag etter utstillingen..Kan ikke være for lenge borte fra min små babiser;-)))
Men atte Caroline,du skal være der begge dagene som dommer elev?
Så bra Line,nå ordner det seg.Det ordner seg alltid for snille jenter vet du

#6 Å ja Caroline det hadde jo bare passet helt supert.
Nå har jeg sjekket gule sider og du kjører sikkert t.o.m forbi meg.
Jeg bor like utenfor Drammen. Vi skal bare stille lørdagen.
Jeg kan sende deg en mail jeg