Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 1970 ggr
kalindas
0

Små rosa tuttar...

Ser små rosa tuttar här hemma. Hoppas att det denna gång ska gå bra och det blir fler än en frisk och pigg bebis som föds. Om allt går som beräknat så kommer bebisarna födas omkring den 29/6-2/7.

Ev. färger: svart, blå (choklad, lila)
Ev. mönster: tickat, classic tabby & spottat.
Övrigt: Bicolour & Silver kan dyka upp
(Tyvärr bär båda även på SIA anlaget)

Blivande mamma
Änglarnas Jasmine Kiss (ns 03) "Skatan"

**Blivande pappa
**Fin*Ginie's Rollercoaster (n 22) "Rollo"

Så håll nu tummarna att allt går som på räls och jag får ett gäng busar och slipper snitta Skatan en andra gång!

Detta blir Rollos tredje kull och Skatans andra. STAMTAVLA

/Elisa

Attacks
0

Så gøy.Håper det går bra med alle denne gange,og at du får din lille classic m/hvitt jente.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

kalindas
0

Det hade varit vackert! Kyss
Fast jag blir glad bara jag får en frisk och defektfri tjej.

Förhoppningsvis går förlossningen bra denna gång. sist låg ju de två hon födde, fel och hon orkade inte få ut de övriga.
Snittade henne för att hon var dödligt trött.

/Elisa

alltidsiames
0

Åh, jag håller tummarna för dig!

Siameshona
0

Så mysigt. Ska hälsa Otto att han ska få småsyskon. Puss till skatan

MijmuPix
0

Vad roligt! Jag håller tummarna för att allt går bra! Glad

kalindas
0

Han ska inte bara blir storebror till dem. Han blir även farbror… Flört
Man måste medge att det låter lite småperverst…Obestämd

/Elisa

namsooks
0

Vi håller tummarna för er!

Grattis till rosa tuttar

ossilian
0

Wow! Grattis Kalindas och Skatan! Det kan bli riktigt häftiga ungar i den kullen.

#6 Glad

HasseH
0

Åh vad spännande!!

Hoppas allt går bra den här gången.

Vad kan hända om det blir sia-bebisar? Har för mig att sia-silver inte är tillåtet, är det därför du skriver tyvärr? Är det bara om det blir SIA med silver som det inte är bra, eller finns det fler kombinationer som inte är OK? Vad händer om man får en sia-silverbebis? Får man inte registrera den då eller? Ursäkta många nyfikna frågor…

kalindas
0

Jo det är om det blir SIA med silver som det kan bli problem. Även svårt att upptäcka om den är silver eller ej.
Problemet är att man inte vill ha in silver på SIA. Finns ännu inget DNA test som kan visa om katten är silver eller ej.

I de flesta IDP klubbar får man para med silver SIA, men inte ställa ut. Själv kommer jag att sätta avelsförbud mot SIA/SYS på mina SIA/SYS och i första hand sälja dem till sällskap. I alla fall tills jag vet om katten är silver eller ej.

Är ju fortfarande inte 100% säker på att Skatan är silver. Hoppas få mönstrade katter så jag kan lista ut det.

Man får registrera silver SIA/SYS , både i Sverak och IDP. Men inte ställa ut.
Vad som gäller avel på dessa katter i Sverak vet jag inte…

/Elisa

kalindas
0

Fast självklart är även silver SIA/SYS bebisar lika välkomna! Men vill ju helst ha OSH i denna kombinationen. Glad

/Elisa

Zandrinos
0

Du ska se att det blir nån snygg classic hane, bara för att reta migFlört

kalindas
0

Får jag säkert. En blå med supermönster! Flört

/Elisa

Nayak
0

Grattis!

Silver ska visst synas som att själva strået är alldeles vitt längst in. Och det är dominant! Eller hur var det nu Obestämd Jag kan ha fel.

Du får ta fram förstoringsglaset och spana in Skatans hårbotten.

Jag vet inte heller hur det är med färgregler hos Sverak, men caramel ska visst få en egen beteckning, så det händer lite på färgfronten.

hecajon
0

Grattis till hallontuttarnaGlad, vad spännande och se vad det blir för färger på bebisarna och hoppas verkligen att du slipper snitta igen.

oscarsine
0

Dette blir spennende å følge med på framover;-)))) Håper alt går bra denne gangenGlad

Pernille.

Nayak
0

#14 Rättar; Silvret ska visst synas som så vitt så det ser genomskinligt ut. Själv har jag aldrig sett det på SIA.

kalindas
0

På en brunmaskad SIA kan man ev. se det. Men försök på t.ex. en blåtabbtmaskad.

Skatan är helt vit i hårbottnen, men blanksvart på kroppen. Vad jag förstått så är hon en perfekt svartsmoke, då det inte ska synas att de är smoke.

/Elisa

Nayak
0

#18 Det är mikroskopärende att se nyanser på blått, jag vet… Silver ska visst vara mer genomskinligt än vitt? Kolla med färggurun Dagny Dickens hur hon skulle beskriva silver.

Helenaf76
0

Grattis! Vad spännande att det blir smått :-)

Liljekatten
0

Vad kul att det ska bli små skatungar igen! Glad

Jag hoppas att allt går som det ska denna gången och att du får en fin classichona som du kan behålla.

marieirene
0

Håller en tumme. Glad

kalindas
0

Har redan diskuterat med Dagny. Hon tror att Skatan är silver. Skulle jag få SIA och de ska ställas ut så gör man en färgbedömning då…Glad

Måste inte vara en classic. Jag tar lika gärna en solid svart eller annan färg. Hoppas att få ett par att välja mellan.

/Elisa

Beige
0

Vad spännande med nya Skatanbebisar.

Stort lycka till!

cerwinvegas
0

Vad roligtGlad hoppas allt går bra för Skatan & vi får se en hög med skatungar framöver..

Bokskogens
0

Håller tummar, tassar och tår här hemma att allt går bra med Skatan! Skrattande

Liljekatten
0

#23 Nej, det vet jag ju, men står inte classic överst på önskelistan då? Med vitt kanske…Flört

SacredSouls
0

Glad Grattis kalindas. Denne gangen går det sikkert helt supert.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Hade varit läckert med classic & vit. Men en svartsilver tickad, eller solid svart hade inte varit fel det heller.Flört

/Elisa

Juliette-
0

Grattis gud vad roligt med bebisar. Silver e ju as snyggt p? m?nstrat. Dock beh?ver ju inte alls alla bli silver. Jag har parat silver+silver o fick 2icke silver o 3silver. Dock kan dom ju i mitt fall vara homosygota. Lycka till med kullen

kalindas
0

Skatan är inte homosygot (stavas det så?). Otto var ju inte silver och inte classic kattungen som föddes heller. De övriga två vet jag inte.

/Elisa

Juliette-
0

Nej att skatan e homo mena jag inte utan att mina ungar kan vara de efter 2 silver. Skatan e troligen inte ens efter 2 silver s? hon kan v?l inte ens vara det. Hoppas du slipper SIA silver tycker det kan vara tillr?ckligt sv?rt med silver p? hela kroppen ibland hihi

kalindas
0

Silver SIA vill jag inte ha. Annars tycker jag väldigt mycket om mönstrade silver. Svartsmoke kan vara ganska fina också. Glad

/Elisa

ossilian
0

I förra veckan träffade jag en mycket intressant katt. Pappa är perser och mamma är siames; höga ben, stora öron men kort nos och tjock päls. I sättet var han också en riktig blandning av de två raserna - social som bara den och lat som få:-))

I alla fall så var han just svartsmoke - oh, Gud, så fint det är! Hoppas du får några sådana, fast med lång nos då, haha.

kalindas
0

Jo, vill ju gärna ha med lång nos..Flört

Skatan är ju svartsmoke (säger de som vet). Men hon är troligtvis tickad under det svarta, plus att där de ljusa brukar lysa igenom är hon vit. Så det är bara när man lyfter på hennes päls som man ser att hon är vit i botten.

Har en favoritkatt som är svartsmoke (och som nästan blev min).
Det är snyggingen (N)OffBeat Alfons (knykte bilden från deras sida)

/Elisa

Liljekatten
0

#35 LÄCKER!!!Glad

Jag har haft en svartsmoke en gång i tiden, men av en helt annan ras…..Tungan ute

Lindus72
0

Lycka till nu o jag håller tummarna på att allt går bra!!!

Linda

SacredSouls
0

Hvordan går det med Skatan ? Kyss

kalindas
0

Hon börjar bli lite rund om magen och mår än så länge alldeles utmärkt..Glad

/Elisa

SacredSouls
0

Så flott da. Hvor mange uker er hun nå?

Himmeltinden
0

Spennende, spennende…jeg krysser fingrene jeg også. Claccic tabby og hvit, er mega lekkert;)

kalindas
0

Hon har gått ca 4,5 veckor. Så halva tiden kvar. Tror dag 65 var den 1/7.

/Elisa

SacredSouls
0

Ja da er det ikke såå lenge til du kjenner sparking iallefall.Dette blir spennende og gøy kalindas Glad

Rovardotters
0

Lycka till!  Det går nog bra den här gången. Glad

Hyacint1
0

Ja det får vi verkligen hoppas att det gör, för det är både Skatan och Elisa VÄL VÄRDA tycker jagSkrattandeSkrattande

kalindas
0

Jo hoppas gör man ju alltid. Glädjer mej dock inte aldeles för mycket. Viktigast är att Skatan kommer att må bra.
Men en normalfödd kull på 4 katter hade inte varit fel..Glad

/Elisa

Nilla
0

#35 Jeeesus, vilken look! En vrålsnygg katt! Grattis till Skatans dräktighet. Vi håller tummarna stenhårt. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Zandrinos
0

#46 Det kommer säkert att gå jättebra…bara matte inte stressar upp sigFlört

#35 Jag säger detsamma…vilken look. Sån vill jag ha, men utan silver och gärna blåclassicKyssTungan ute

Liljekatten
0

#47 & 48 Nu tror jag nog att ni skrev fel nummer. Ni menar förstås #36. Tungan uteSkrattande

Nilla
0

#49 Han har defintivt en grym look…sorry. Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Zandrinos
0

#49SkrattandeSkrattande

Juliette-
0

#42 åh då får vi kull samtidigt.. har en hona här hemma med BF 3juni Skrattande fast skogkatt då såklart hihi

kalindas
0

Då vet vi var vi ska lämna våra katter som amma om det krisar för någon av oss..Flört

/Elisa

Juliette-
0

#53 Haha ja hehe.. fast min padda tycker inte om korthår kanske kan man lura henne om det krisar hehe